Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πώς προχωρούν οι 2 επεκτάσεις δυτικά - αεροδρόμιο

Σε δύο χρόνια δημοπρατείται και η κατασκευή προς το αεροδρόμιο

"Η μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης" σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (Ο.Σ.Ε.Θ.), ανέφερε σήμερα ο διευθυντής Ανάπτυξης, Υποστήριξης και Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεράσιμος Δώσσας, μιλώντας ως εκπρόσωπος της Αττικό Μετρό Α.Ε. στο εργαστήριο διαβούλευσης για το ζήτημα των μεταφορών, που διοργάνωσε η παράταξη της υποψηφίας δημάρχου για τον κεντρικό δήμο, Κατερίνας Νοτοπούλου, "Θεσσαλονίκη Μαζί, Ανοιχτή Πόλη". 

"Η σύμβαση εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα δημοπρατηθεί, δηλαδή άμεσα, και θα αποτελέσει όλο το βασικό εργαλείο και για το σχεδιασμό για το συγκοινωνιακό έργο σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα" πρόσθεσε ο κ. Δώσσας.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο ο κ. Δώσσας γνωστοποίησε ότι "δημοπρατούνται άμεσα οι τοπογραφικές μελέτες και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες" και πρόσθεσε ότι "σε ένα δύο χρόνια θα είναι σε ετοιμότητα να δημοπρατηθούν για κατασκευή". 

Στο μεταξύ, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες από την Αττικό Μετρό Α.Ε., αύριο πρόκειται να αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν σήμερα για τις τοπογραφικές μελέτες στο τμήμα από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο. Τη Μεγάλη Τετάρτη αναμένεται να περάσει στο διοικητικό συμβούλιο το αίτημα για τις γεωλογικές μελέτες στο ίδιο τμήμα. 

Για το Μετρό, ο κ. Δώσσας επανέλαβε ότι θα αποτελέσει το σκελετό των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι στο τέλος του 2020 θα λειτουργήσει η βασική γραμμή σε όλο το μήκος, πλην του σταθμού της Βενιζέλου, και στο τέλος του 2021 η γραμμή της Καλαμαριάς. Εντός του Μαΐου, όπως σημείωσε, θα φτάσει το πρώτο τρένο που θα μπει σε διαδικασία δοκιμών για έναν χρόνο, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου που θα λειτουργεί και ως αρχαιολογικός χώρος θα χρειαστεί δύο χρόνια επιπλέον

Σε ό,τι αφορά την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες, θα περνά από τις περιοχές του Βαρδάρη και του Δήμου Νεάπολης - Συκεών, το στρατόπεδο Παύλου Μελά, την Ηλιούπολη, τον Δήμο Ευόσμου, τη Μενεμένη, το Δενδροπόταμο και τους Αμπελόκηπους. Επιπλέον αφήνονται αναμονές στις δυτικές συνοικίες για γραμμές σύνδεσης με το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πιθανή επέκταση ως το Ωραιόκαστρο και τις περιοχές προς Διαβατά. 

"Από αυτή την πόλη απουσιάζει ένας ολιστικός σχεδιασμός" τόνισε η κ. Νοτοπούλου

"Από αυτή την πόλη δεν λείπει γενικώς και αορίστως ο σχεδιασμός. Απουσιάζει ένας ολιστικός σχεδιασμός και η πολιτική βούληση υλοποίησης συντονισμένων ενεργειών" τόνισε, από την πλευρά της, η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια έγινε πολύ μεγάλη και καλή δουλειά σε ό,τι αφορά το Μετρό που ήταν στάσιμο και κολλημένο για πολλά χρόνια και διέλυσε την αγορά της πόλης και πρόσθεσε ότι δόθηκε μεγάλη μάχη για να τεθεί ένα τέλος, όπως είπε, "στο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ, ενός κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ τον οποίο λυμαίνονταν συγκεκριμένοι κύκλοι της πόλης με πλάτες πολιτικές που αυτή τη στιγμή διεκδικούν και την ηγεσία του Δήμου". Υπογράμμισε, άλλωστε, την ανάγκη να εξεταστούν ζητήματα που αφορούν τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία και πρόσθεσε: "θέλουμε μια πόλη ανθεκτική, θέλουμε να επιταχύνουμε τον συντονισμό των φορέων και την υλοποίηση των διάφορων ειδικών σχεδίων".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ