Skip to main content
Menu

Θεσσαλονίκη: Υπόγειο πάρκινγκ και Αριστοτέλους «διαμάντι», θέλει ο Ζέρβας

Σχέδιο για μία πλατεία Αριστοτέλους παγκόσμιας αίγλης και ομορφιάς

Πασαλάκια και αναπλάσεις μικρών δρόμων. Εκεί πήγαν τα χρήματα από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στη Θεσσαλονίκη, αλλά και αυτά του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Την ώρα, λοιπόν, που οι δρόμοι γέμιζαν με τα ιδιαιτέρως προβληματικά πασαλάκια, η «βιτρίνα» της πόλης, η Αριστοτέλους, παρέμενε ένα μαύρο χάλι, έρμαιο του παραεμπορίου, της παραβατικότητας και του… τσιμέντου που δεν αφήνει την πλατεία να «ανασάνει».

Δαπάνες που έπρεπε να έχουν χρησιμοποιηθεί για μία μεγάλη κομβική ανάπλαση που θα άλλαζε την εικόνα και την καθημερινότητα της πόλης. Αντιθέτως, η Αριστοτέλους ακόμη «περιμένει» να αντικατασταθούν οι φοίνικες που κάηκαν στον παγετό του Ιανουαρίου του 2017, ακόμη αναγκάζεται να υποδέχεται τους επισκέπτες της στην από… άσφαλτο πλατεία της, ενώ το γνωστό ως «ρολόι της Αριστοτέλους» δε λειτουργεί και δείχνει τη σωστή ώρα μόνο… δύο φορές την ημέρα.

Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στο ζήτημα είπε πως «Θέλουμε μία πόλη που μέσω των αναπλάσεων του δημοσίου χώρου θα μπορεί να διατρανώσει στον κόσμο τις νέες φιλοδοξίες της. Κάθε σύγχρονη και σοβαρή πόλη που σέβεται τον εαυτό της, έχει τουλάχιστον στο κέντρο της μία περιποιημένη πλατεία. Έναν χώρο – σήμα κατατεθέν και σημείο αναφοράς – γύρω από τον οποίο οργανώνεται η ζωή της πόλης. Συγκεντρώνονται οι κάτοικοι της. Βγαίνουν φωτογραφία οι επισκέπτες της. Για εμάς αυτή είναι η πλατεία Αριστοτέλους».

Δίδοντας, λοιπόν, στην Αριστοτέλους τον ιστορικό της ρόλο ως καμάρι του Γάλλου αρχιτέκτονα, Ερνέστου Εμπράρ, που σχεδίασε τη νέα Θεσσαλονίκη μετά την πυρκαγιά του 1917, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας δεσμεύτηκε πως αυτό το παρηκμασμένο παρόν της θα αλλάξει ριζικά και η πόλη θα αποκτήσει την κεντρική πλατεία που της αρμόζει. Όπως είπε, «Θα τρέξω. Θα βρω τους πόρους, τον τρόπο, αλλά σας υπόσχομαι ότι θα αλλάξει. Μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία θα σχεδιάσουν μια από τις ομορφότερες πλατείες παγκοσμίως».

Εκτός από τη σύγχρονη αισθητική και τη λειτουργικότητα, η νέα πλατεία Αριστοτέλους μπορεί να λύσει και ένα ακόμη πρόβλημα του κέντρου. Το σχέδιο Ζέρβα περιλαμβάνει και την κατασκευή ενός υπόγειου πάρκινγκ, σε ένα σημείο της πόλης όπου είναι πλήρως απαραίτητο, καθώς όλα τα κοντινά πάρκινγκ είναι υπερπλήρη στις ώρες αιχμής. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ζέρβας έχει έρθει ήδη σε επικοινωνία με μεγάλη ωρολογοποιία, ώστε να δώσει τέλος στην παρωδία με το χαλασμένο ρολόι και να λειτουργήσει επιτέλους κανονικά!

Θέσεις στάθμευσης για τους επαγγελματίες του κέντρου

Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας εξήγγειλε πως επί δικής του δημαρχίας θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση της λεόντειας σύμβασης για το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Πέραν τούτου, όμως, θα παρέμβει άμεσα στον αριθμό των θέσεων στάθμευσης, δίνοντας περισσότερες θέσεις στους κατοίκους – μειώνοντας αυτές των επισκεπτών – αλλά και στους επαγγελματίες του κέντρου, οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να σταθμεύσουν στις μόνιμες θέσεις.

Τ.Θ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ