Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Απάντηση Ταχιάου για αποζημιώσεις 50 εκατ. για το Μετρό

«Απάντηση σε όσους και όσες έσπευσαν να καταλογίσουν κόστος καθυστερήσεων στην σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα στον ίδιον τον πρωθυπουργό»

Αντικείμενο αντιπαράθεσης αποτελεί εκ νέου το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την αποκάλυψη για αίτημα του αναδόχου του για αποζημιώσεις ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ, λόγω καθυστερήσεων.

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, Νίκος Ταχιάος, με ανάρτησή του στο Facebook, παίρνει θέση, καταλογίζοντας ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς όπως λέει οι αποζημιώσεις που ζητούνται αφορούν την περίοδο διακυβέρνησή του.

Αναλυτικά αναφέρει:

«Προφανώς είναι αδόκιμο για οποιοδήποτε στέλεχος της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε. να εκφράσει άποψη ή να προκαταλάβει οποιαδήποτε απόφαση για τους ισχυρισμούς των αναδόχων των δύο συμβάσεων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, όταν μάλιστα η υπόθεση είναι ακόμη στο στάδιο της αξιολόγησης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οφείλω όμως μία απάντηση σε όσους και όσες έσπευσαν να καταλογίσουν κόστος καθυστερήσεων στην σημερινή κυβέρνηση και μάλιστα στον ίδιον τον πρωθυπουργό.

Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις (claims) των εργολάβων αφορούν αποζημιώσεις για εικαζόμενες καθυστερήσεις, για μεν την βασική γραμμή για την περίοδο από 21 Ιουνίου του 2017, για δε την επέκταση προς Καλαμαριά για το χρονικό διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2017 έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2019 και στις δύο περιπτώσεις.

Υπενθυμίζω ότι η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.εγκαταστάθηκε μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών στις 20 Σεπτεμβρίου του 2019. Μέχρι τότε και όλο το προηγούμενο διάστημα, τις συμβάσεις διαχειριζόταν η διοίκηση που είχε ορίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Έως και σήμερα, οι αποφάσεις της όπως και οι εκκρεμότητες που έχει αφήσει, συνεχίζουν να παράγουν αποτελέσματα.

Επί της ουσίας, επιβάλλεται επίσης να προσθέσω ότι για την σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. στην αντιμετώπιση των διεκδικήσεων όλων των αναδόχων όλων των έργων της, που είναι μία συνήθης για τα δημόσια έργα πρακτική, προέχουν η νομιμότητα, η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον και καθόλου δεν εμφιλοχωρεί η πολιτική εκμετάλλευση.»

Υπενθυμίζεται νωρίτερα σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη Θεσσαλονίκη Μαζί της Κατερίνας Νοτοπούλου ανέφερε:

«Ο εργολάβος που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης διεκδικεί με επιστολή του 50 – 70 εκ. ευρώ ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις. Ποιος φέρει ακέραια την ευθύνη για τη σταδιακή μετατροπή του σημαντικότερου έργου υποδομής της πόλης σε νέα αμαρτωλή υποθαλάσσια, το γνωρίζουν πλέον όλοι.

Και μη σπεύσουν να πουν ότι δεν είχαμε προειδοποιήσει. Στην τελευταία ΔΕΘ, ο Αλέξης Τσίπρας ήταν σαφής:

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μια προχειρότητα από πλευράς του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στην ΔΕΘ και έδωσε “πάσα” στο νέο εθνικό εργολάβο, παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν.
Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στον νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης, θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις.», 13-09-19

Όπερ και εγένετο…»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί