Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: Δύο εταιρείες για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία στον ΟΑΣΘ

Δύο προσφορές κατατέθηκαν στο διαγωνισμό για μίσθωση 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Δύο προσφορές κατατέθηκαν ηλεκτρονικά στο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων. Την ικανοποίησή του, εξέφρασε μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμό, Γιώργος Σκόδρας, σύμφωνα με τον οποίο τα λεωφορεία θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στον υπάρχον στόλο περίπου στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ο ίδιος εκτιμά ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτάσουμε σταδιακά να κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και στην περιαστική ζώνη. Θα επανέλθουμε δηλαδή σε αριθμούς λεωφορείων «αντίστοιχους αν όχι μεγαλύτερους» από αυτούς που ήταν το 2014.

Ειδικότερα σε ότι αφορά τον διαγωνισμό, σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες Papadakis Bros του Ομίλου Εταιρειών "Αφοι Παπαδάκη" και ο συνεταιρισμός «ΚΤΕΛ Μακεδονίας» είναι αυτές που κατέθεσαν προσφορές.

Οριστικά και ακριβή νούμερα σχετικά με τα λεωφορεία που προσφέρονται θα υπάρχουν στο τέλος της επόμενης εβδομάδας που θα γίνει η αποσφράγιση των φακέλων, ωστόσο οι δυο εταιρείες φέρονται να προσφέρουν συνολικά 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 75 είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα απλά λεωφορεία.

«Είμαστε ικανοποιημένοι, υπερκαλύφθηκε η απαίτηση των 180 λεωφορείων που είχαμε θέσει για το 2020», τόνισε ο κ. Σκόδρας κάνοντας λόγο για ένα διαγωνισμό καθόλα επιτυχημένο παρά το γεγονός ότι τέτοιου είδους διαγωνισμός, που αφορά μίσθωση λεωφορείων από το δημόσιο δηλαδή, γίνεται για πρώτη φορά.

Από εδώ και πέρα θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος δηλαδή αποσφράγιση τεχνικών και δικαιολογητικών, έλεγχος των υποβληθέντων φακέλων σε ότι αφορά τα τεχνικά και αξιολόγηση και άνοιγμα στη συνέχεια οικονομικών προσφορών η οποία αναμένεται να τελειώσει μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Κατόπιν ο φάκελος του διαγωνισμού θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο. «Αισιοδοξούμε ότι μέσα στον Αύγουστο θα ολοκληρωθεί με επιτυχία ο έλεγχος του ελεγκτικού συνεδρίου, οπότε τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου θα αρχίσει η παραλαβή των λεωφορείων που θα μισθωθούν και θα ξεκινήσει η σταδιακή ένταξή τους στον στόλο», αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Παρότι σε όλες τις γραμμές υπάρχει ανάγκη για περισσότερα λεωφορεία, θα δοθεί προτεραιότητα στις γραμμές της δυτικής Θεσσαλονίκης καθώς είναι πιο επιβαρυμένες, όπως και σε γραμμές που εξυπηρετούν εγκαταστάσεις όπως το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Σίνδο. Το ίδιο διάστημα αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο και τα λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο δήμος Θεσσαλονίκης γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία για «ανάσα» στις αστικές συγκοινωνίες.

«Ελπίζουμε ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτάσουμε σταδιακά να κυκλοφορούν περισσότερα από 500 λεωφορεία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και στην περιαστική ζώνη. Θα επανέλθουμε δηλαδή σε αριθμούς λεωφορείων αντίστοιχους αν όχι μεγαλύτερους από αυτούς που ήταν το 2014, όταν η συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης λειτουργούσε ομαλά», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός είναι προϋπολογισμού 16,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και έχει ως αντικείμενο τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) 18 μέτρων και κανονικών (διαξονικών) 12 μέτρων, αστικών λεωφορείων.

Σημειώνεται ότι στη διακήρυξη προβλέπονται τρεις περιπτώσεις προαίρεσης, που μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μία, είτε ανά ζεύγη, είτε και οι τρεις συγχρόνως. Συγκεκριμένα: (1) Αύξηση του αριθμού των μισθωμένων λεωφορείων έως και δύο κόμμα πέντε (2,5) φορές του ελάχιστου αριθμού (δηλαδή μέχρι 450 λεωφορεία),

(2) Χρονική επέκταση της σύμβασης για δεκαπέντε (15) επιπλέον μήνες και (3) Αύξηση του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης μέχρι το 50%, για την κάλυψη μη προβλεπόμενων συναφών υπηρεσιών (πχ. πρόσθετες εργασίες ή/και υπηρεσίες κ.λπ.). Όλες οι περιπτώσεις προαίρεσης συνοδεύονται από αναλογική αύξηση του προϋπολογισμού.

Σχετικά με την πρώτη περίπτωση, ο ΟΑΣΘ αναμένεται να ενεργοποιήσει άμεσα τη σχετική δυνατότητα προκειμένου να πάρει το σύνολο των λεωφορείων που προσφέρονται.

 

Καραμανλής: Σχέδιο σε 3 άξονες για τη Θεσσαλονίκη - Τι είπε για ΟΑΣΘ

Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ αλλά και του Μετρό αναφέρθηκε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο παρουσίασης της νέας ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα είπε ότι το Thessaloniki Flyover δεν είναι αποσπασματικό αλλά μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την πόλη το οποίο περιλαμβάνει ακόμη το θέμα του μετρό και του ΟΑΣΘ. Ειδικότερα:

Μετρό Θεσσαλονίκης:

Σχετικά ο υπουργός είπε «δώσαμε λύση για το σταθμό Βενιζέλου που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία και αφήνουμε τη διαμάχη του παρελθόντος πίσω μας». Επανέλαβε ότι το μετρό θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον Απρίλιο του 2023.

Για τον ΟΑΣΘ:

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι πριν ένα χρόνο η Θεσσαλονίκη κόντεψε να μείνει χωρίς λεωφορεία. «Κρατήσαμε τον ΟΑΣΘ στη ζωή βγάλαμε περισσότερα οχήματα στους δρόμους και συνδυάσαμε λύσεις, με τη συμφωνία που κάναμε με τα ΚΤΕΛ, με τα λεωφορεία που φέρνει ο δήμο Θεσσαλονίκης –μια πρωτοβουλία που γίνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα και ευχαριστούμε το δήμαρχο γι αυτό- και με τα νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με leasing και με την οριστική λύση που θα δώσει ο μεγάλος διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία, πολλά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά», είπε. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του τόνισε ότι «παραλάβαμε μια Θεσσαλονίκη παρατημένη από την προηγούμενη κυβέρνηση με σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, πολλά αδιέξοδα στο μετρό».

Ερωτηθείς σχετικά, ο υπουργός τόνισε ότι όταν αναλάβαμε το υπουργείο Μεταφορών βρήκαμε να κυκλοφορούν 212 λεωφορεία στην πόλη. «Προσπαθήσαμε να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα στους δρόμους. Ο διαγωνισμός που είχε εκπονήσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, δεν τελεσφόρησε δυστυχώς, όχι επειδή ακυρώθηκε από την κυβέρνηση αλλά κατέπεσε στην αρχή προδικαστικών προσφυγών», όπως ξεκαθάρισε. Είπε ότι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, επομένως η κυβέρνηση κινείται σε τρεις κατευθύνσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του ΟΑΣΘ: Χρησιμοποιήσαμε τροπολογία που είχε καταθέσει η προηγούμενη κυβέρνηση που έδινε συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ. Επίσης χρησιμοποιούμε ένα πρωτοποριακό εργαλείο που λέγεται Leasing. Με κόστος πολύ χαμηλότερο από αυτό που προσφέρει σήμερα ο ΟΑΣΘ, όπως είπε. Μίλησε ακόμη για λεωφορεία που θα είναι 10ετίας.

Σημείωσε ότι γνωρίζει την ταλαιπωρία που έχει υποστεί ο κόσμος από τις αστικές συγκοινωνίες και διαβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει η αναδιάρθρωση όλου του οργανισμού. «Μέσα σε ένα χρόνο έχουμε ήδη 350 λεωφορεία. Μέχρι το Σεπτέμβριο θα έρθουν και τα λεωφορεία του δήμου και θα έχουμε τουλάχιστον άλλα 180 λεωφορεία από το leasing. Οπότε θα φτάσουμε κοντά στα 500 λεωφορεία, όσα ήταν το 2014. «Όταν κάποιος διαλύει έναν οργανισμό μέσα σε 4 χρόνια δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις», είπε ακόμη διαβεβαιώνοντας ότι μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η εικόνα θα είναι πολύ διαφορετική.

Σημείωσε ακόμη ότι όταν τελειώσει η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ όταν θα τελειώσουν όλες οι δικαστικές διαμάχες, τότε "θα εξετάσουμε σοβαρά πιο είναι το πλαίσιο. "Στο τέλος του 2022 μαζί με τον ΟΣΕΘ, το δήμο, θα κάνουμε μια διαβούλευση και θα δούμε αν τελικά η υπηρεσία που προσφέρουμε στον πολίτη ως δημόσιο είναι καλύτερη από ότι ως ιδιώτη και εκεί θα παρθεί μια απόφαση, αφού βγουν όλα τα στοιχεία στο τραπέζι. Νομίζω ότι είναι σαφές που κλίνει η δική μας παράταξη, αλλά είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε ένα σοβαρό διάλογο", τόνισε.

«Σκεφτείτε πόσο διαφορετική πόλη θα έχουμε σε λίγα χρόνια, με το μετρό σε λειτουργία, με πολύ περισσότερα, πιο σύγχρονα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία και με μια εντελώς ανατολική περιφερειακή οδό, με έναν αυτοκινητρόδρομο –στολίδι όπως θα είναι το Thessaloniki Flyover που όμοιός του δεν θα υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα. Αυτό είναι το σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ