Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πώς κινείται η αγορά Καλαμαριάς - «Χρειάζονται μεγάλες ενέσεις»

Η εικόνα στην αγορά

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Στο 50% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα εκτιμάται, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, ότι έχει πέσει ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης, ενώ εκφράζονται φόβοι πως «έρχονται τα χειρότερα». Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μετά την πολυετή οικονομική κρίση έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με την οικονομική συνθήκη που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός. 

Μια κακή χρονιά βιώνει και η τοπική αγορά της Καλαμαριάς. Τα πράγματα είναι λίγο πολύ παντού τα ίδια, όπως λένε οι έμποροι. Μετά το τέλος του lockdown και το άνοιγμα της αγοράς, για ένα διάστημα δυο περίπου εβδομάδων σημειώθηκε αυξημένη κίνηση καθώς είχαν συσσωρευθεί και κάποιες ανάγκες από τους καταναλωτές, ωστόσο μετά τα πράγματα άλλαξαν και ούτε οι εκπτώσεις δεν στάθηκαν ικανές να ανατρέψουν σημαντικά την εικόνα, καθώς όπως λένε οι έμποροι της Καλαμαριάς, «όταν τα πράγματα δεν είναι καλά, και με εκπτώσεις πάλι δεν πάνε καλά» και το μόνο που γίνεται είναι να εισπράξει λίγα χρήματα το μαγαζί που και πάλι δεν φτάνουν για να κλείσει τις «τρύπες» που θέλει να κλείσει.

Η χρονιά είναι τόσο κακή που χρειάζονται πολύ μεγάλες «ενέσεις»  για να έρθουν «στα ίσια» τους οι επιχειρήσεις, επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς «Ο Ερμής» κ. Δημήτρης Μηλιάδης μιλώντας στον Τύπο Θεσσαλονίκης, ενώ σημειώνει ότι έχουν μπροστά τους έναν χειμώνα που «δεν ξέρουμε τι θα γίνει». Μεγαλύτερο φαίνεται να είναι το πλήγμα για ορισμένους κλάδους, όπως είναι αυτοί της ένδυσης και της υπόδησης. Παρά τη δύσκολη κατάσταση, η αγορά της Καλαμαριάς δεν μετρά ιδιαίτερα «λουκέτα». Υπήρξαν κάποια λίγα μαγαζιά που έκλεισαν ή μεταφέρθηκαν με αποτέλεσμα να μπουν ενοικιαστήρια σε δρόμους που παλαιότερα χρόνια δεν υπήρχαν μαγαζιά για ενοικίαση, ωστόσο όχι σε μεγάλο βαθμό, όπως λέει ο κ. Μηλιάδης. «Αν είχαμε ένα ή δυο δεν μπορείς να κρίνεις αν ήταν λόγω κορωνοϊού. Μπορεί ο κορωνοϊός να ήταν το τελικό χτύπημα», όπως σημειώνει.

Οι λαμαρίνες του Μετρό

Οι καταστηματάρχες πάντως βλέπουν ότι αρκετά μεγάλο μέρος των καταναλωτών φαίνεται λόγω κορωνοϊού και επιθυμίας αποφυγής συνωστισμού να προτιμά τις τοπικές αγορές και όχι τα εμπορικά ή τα πολυκαταστήματα γεγονός που δίνει μια «ανάσα» στις επιχειρήσεις της περιοχής.

Θετική κίνηση για καταστηματάρχες της Καλαμαριάς αποτέλεσε εξάλλου και η πρόσφατη απομάκρυνση των λαμαρινών του Μετρό από τη διασταύρωση Μεταμορφώσεως και Πόντου, που ταλαιπώρησαν τα μαγαζιά. Ειδικότερα, έπειτα από αρκετά χρόνια κατάληψης από λαμαρίνες της εργοταξιακής κατασκευής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Μεταμορφώσεως, που δημιουργούσαν σοβαρό θέμα προσβασιμότητας, άνοιξε τελικά στα μέσα του περασμένου Σεπτέμβρη η οδός Μεταμορφώσεως και επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς η κυκλοφορία αυτοκίνητων και πεζών.

 

Τα αιτήματα

Οι έμποροι αγωνιούν για το προσεχές διάστημα λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει γύρω από το θέμα του κορωνοϊού και ζητούν μέτρα στήριξης. «Έχουμε μπροστά μας και έναν χειμώνα που δεν ξέρουμε τι θα γίνει», όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μηλιάδης.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμαριάς είχε πρόσφατα κατ΄ιδίαν συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ Άδωνι Γεωργιάδη στον οποίο κατέθεσε υπόμνημα με τα αιτήματα του επιχειρηματικού κόσμου και ιδιαίτερα της Αγοράς της Καλαμαριάς.

«Η αγορά της Καλαμαριάς ζητά ότι ζητούν όλες οι τοπικές αγορές», επισημαίνει ο κ. Μηλιάδης, σημειώνοντας ότι ειδικότερα ζητήθηκε να προχωρήσουν τα προγράμματα open mall που πήγαν πίσω λόγω κορωνοϊού. Όπως τους επισημάνθηκε υπάρχει αίτημα να υπάρξει παράταση της ημερομηνίας λήξης τους κατά ένα χρόνο, δεδομένης της κατάστασης.

Σε ότι αφορά τις «οικονομικές ενέσεις» ο κ. Μηλιάδης αναφέρει ότι μεταξύ άλλων ότι το καλύτερο που έχει γίνει είναι η μη επιστρεπτέα προκαταβολή της Περιφέρειας «αλλά είναι δυστυχώς για λίγους». Σημειώνεται ότι σχετικά με αυτό το ζήτημα ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ έχει δηλώσει ότι τα κριτήρια της μη επιστρεπτέας επιχορήγησης από τις Περιφέρειες αδικούν τις επιχειρήσεις χωρίς προσωπικό ζητώντας να οριστεί ένα ποσοστό 25% επί των πόρων, που θα διατίθεται μόνο σε επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους με βασικό κριτήριο τη μείωση του τζίρου τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BOEING: Πέθανε ξαφνικά πληροφοριοδότης - Είχε εκφράσει ανησυχίες για το αεροπλάνο
Ο 45χρονος είχε απολυθεί από την Spirit Aerosystems, καθώς είχε κάνει λόγο για «σοβαρή παραβατική συμπεριφορά» σχετικά με «τη γραμμή παραγωγής των...
BOEING: Πέθανε ξαφνικά πληροφοριοδότης - Είχε εκφράσει ανησυχίες για το αεροπλάνο