Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στα χέρια των Θεσσαλονικέων οι συγκοινωνίες του μέλλοντος

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ μιλούν στο TyposThes

Του Γιώργου Καλλίνη

Οι συγκοινωνίες για την επόμενη 20ετία «περνούν» στα χέρια των επιβατών της Θεσσαλονίκης, καθώς για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες οι πολίτες της πόλης θα ερωτηθούν για να συμμετάσχουν στη νέα μελέτη σχεδιασμού μεταφορών στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, τα βήματα της πρώτης, μετά από 23 χρόνια, μελέτης σχεδιασμού μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, της «Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (Μ.Α.Μ.Θ.)», μπήκαν σε ρυθμό μετά τη σύσκεψη εργασίας μεταξύ στελεχών της Αττικό Μετρό, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας (ADT Omega).

 

Τόσκας: Στόχος η καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας μίλησε στον στο TyposThes για τη νέα έρευνα και πως ο οργανισμός θα προστρέξει στους πολίτες για να ακούσει τις εισηγήσεις και τις ανάγκες τους.

«Η έρευνα έχει ήδη ξεκινήσει, με απώτερο στόχο να φτιάξουμε έναν νέο… καμβά για τις μετακινήσεις και τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη και να εκμοντερνίσουμε και επικαιροποιήσουμε τις συγκοινωνίες της πόλης για την επόμενη 20ετία», σχολίασε ο κ. Τόσκας και συμπλήρωσε ότι «θα γίνει μεγάλη αναδιάρθρωση των γραμμών και του συστήματος μετακίνησης και θα εξεταστούν νέες καινοτομίες με ενιαίο εισιτήριο, αλλά και για τις ενδιάμεσες στάσεις. Αναμένουμε να ολοκληρωθεί στο τέλος 2022».

Ποια θα είναι όμως η μεγαλύτερη δυσκολία της νέας έρευνας; «Η μεγαλύτερη μας ανησυχία είναι να μην ξεφύγει καμία ανάγκη των πολιτών σε όλες τις περιοχές της πόλης, δηλαδή να εξυπηρετηθούν όλες οι περιοχές ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία, ακόμη και στα σημεία που τώρα δεν έχουν την εξυπηρέτηση που απαιτούν».

«Όλες οι έρευνες έχουν να κάνουν με τις ανάγκες των πολιτών και για αυτό επιβάλλεται η προσφυγή στους επιβάτες. Τουλάχιστον 12.000 χιλιάδες άτομα θα ερωτηθούν δια ζώσης και θα δοθούν και διάφορα… δωράκια και διευκολύνσεις για τη συμμετοχή στην έρευνα», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ.

«Για την εκπόνηση της ιδιαίτερα φιλόδοξης μελέτης, θα ληφθούν υπόψη έρευνες μετακινήσεων, η νέα τάση των μετακινήσεων μικροκινητικότητας, η οικονομική και οικιστική ανάπτυξη και οι μελλοντικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης, οι επιρροές και οι επιπτώσεις της πανδημίας στις συνήθειες και τις μετακινήσεις, καθώς και τα δεδομένα που θα προκύψουν από τις απαντήσεις που θα κληθούν να δώσουν δειγματοληπτικά νοικοκυριά τα οποία διαβιούν στην περιοχή μελέτης, σχετικά με τις ανάγκες μετακίνησης τους», υπογραμμίζει ο Γιάννης Τόσκας.

Προσθέτει ότι «πολύ σύντομα, τον επόμενο μήνα, με πρωτοβουλία των δύο φορέων, θα εξελιχθούν τόσο η καμπάνια ενημέρωσης όσο και οι πρώτες έρευνες σε πολίτες και μετακινούμενους».

 

Πρόεδρος ΟΑΣΘ Σκόδρας: Ο πρώτος λόγος στους πολίτες

Η νέα έρευνα για τις συγκοινωνίες θα αλλάξει το πρόσωπο του ΟΑΣΘ και θα τον φέρει σε μια νέα εποχή, θα αλλάξει σελίδα προς όφελος των πολιτών. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ μίλησε στο TyposThes για την επόμενη μέρα, αλλά και τη δύναμη που δίνεται στους πολίτες να αλλάξουν τις συγκοινωνίες της πόλης τους.

«Είναι προφανές ότι το σύστημα συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης πρέπει να επικαιροποιηθεί για να συναντήσει τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών της πόλης. Για αυτό το λόγο, οι πολίτες, οι καθημερινοί επιβάτες των συγκοινωνιών μας, πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο για την νέα εποχή των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη», εξήγησε ο κ. Σκόδρας και ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή η επιβατική κίνηση έχει πέσει πάρα πολύ λόγω διακοπών και ότι κυκλοφορούν περίπου 430 οχήματα του οργανισμού στην πόλη. 

Στη σύσκεψη αναφέρθηκαν τα στάδια και οι επιδιώξεις της ιδιαίτερα χρήσιμης μελέτης των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα εικοσαετίας και του σχεδιασμού των συστημάτων μαζικών μεταφορών.

Η μελέτη εντάσσεται σε επικαιροποιημένο Σχέδιο Μεταφορών, που στοχεύει στην έρευνα και την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού μοντέλου για τη Θεσσαλονίκη των επόμενων ετών. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξεταστούν τα στοιχεία που καθορίζουν την προσφορά και τη ζήτηση των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να διαμορφωθούν και να αξιολογηθούν εναλλακτικά σενάρια για τα δίκτυα μεταφορικής υποδομής και τελικά να επιλεγεί το βέλτιστο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου μετρό και άλλων συστημάτων ΜΜΜ.

Η περιοχή μελέτης αφορά τόσο το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, όσο και την Περιαστική Ζώνη, με 1.100.000 κατοίκους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ