Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζέρβας για κυκλοφοριακό: Το νούμερο 1 πρόβλημα - Η Θεσσαλονίκη έχασε μία 10ετία

Ειδική συνεδρίαση χθες στο δημοτικό συμβούλιο παρουσία εκπροσώπων φορέων

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ως το Νο1 πρόβλημα της πόλης που μας απασχολεί καθημερινά, χαρακτήρισε το κυκλοφοριακό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι φορέων.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στην εικόνα που επικρατεί σήμερα στην πόλη, στις ειδικές συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία με περισσότερους πολίτες να χρησιμοποιούν το ΙΧ τους και στις ενέργειες του δήμου όλο αυτό το διάστημα.

«Έχω βαθιά επίγνωση του προβλήματος, εδώ και χρόνια ασχολούμαι με αυτό. Η Θεσσαλονίκη είναι πραγματικά μια πόλη που θα έχει δύσκολα επίλυση σε αυτό το κομμάτι», υποστήριξε ο δήμαρχος, εξαιτίας ορισμένων χαρακτηριστικών της στα οποία αναφέρθηκε.

«Η όποια ανάπτυξη της πόλης, η όποια εξέλιξή της στο σημείο που όλοι θέλουμε να τη δούμε, πρέπει να έρθει μέσα από την επίλυση αυτού του βασικού θέματος. Πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη, να δουλέψουμε για όλα όσα χρειάζεται να γίνουν για την πόλη μας», τόνισε, σημειώνοντας ότι πρέπει να σταματήσουμε να το συζητάμε και «να βάλουμε κάτω χαρτιά και μολύβια, να βάλουμε κονδύλια και επιτέλους να λύσουμε αυτό το θέμα».

«Χρειάζονται επιτέλους λύσεις στις υποδομές που δρομολογούνται, στο Μετρό, στον ΟΑΣΘ, στους ποδηλατοδρόμους, στις λεωφορειολωρίδες, στις θέσεις στάθμευσης», επεσήμανε ενώ έθεσε και το θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας καθώς και το κομμάτι της αστυνόμευσης και της Παιδείας.

Όπως είπε το κυκλοφοριακό δεν είναι μόνο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, αλλά όλων των πόλεων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκόσμια.

Ωστόσο, ο δήμαρχος έκανε λόγο για χαμένη 10ετία για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη. Γι΄αυτό και η δική μου επιμονή είναι γι αυτές τις υποδομές, κόντρα σε ομάδες που δε διστάζουν κάθε φορά να σηκώσουν χειρόφρενο να βάλουν τροχοπέδι σε αυτήν την ανάπτυξη, τόνισε. Μάλιστα έκανε γνωστό ότι σήμερα υπήρξε προσφυγή για το θέμα της ανάπλασης της ΔΕΘ. «Η δική μας διοίκηση δε θα δεχθεί αυτή τη δεκαετία να τη διαδεχθεί μια ακόμη δεκαετία χαμένων ευκαιριών», είπε με έμφαση.

Αναφέρθηκε επίσης στα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στην πόλη, όπως ότι το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς είναι τα λεωφορεία και κυρίαρχο μέσο αυτήν την στιγμή το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Ο νομός όπως είπε έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά ιδιοκτησίας ΙΧ στην Ελλάδα. Ο μ.ό. επιβατών στα οχήματα που κινούνται είναι 1,1 δηλαδή σχεδόν κάθε αυτοκίνητο έχει έναν επιβάτη, τον οδηγό.

Η πανδημία επιβάρυνε προφανώς την κατάσταση, όπως παραδέχθηκε ο δήμαρχος, καθώς οι πολίτες έχουν επιφυλάξεις και αποφεύγουν τα ΜΜΜ. Ανέφερε ωστόσο παραδείγματα άλλων πόλεων όπως η Αθήνα αλλά και η Νέα Υόρκη, όπου και εκεί παρατηρήθηκαν αντίστοιχα φαινόμενα.

Είπε επίσης ότι η Θεσσαλονίκη είναι μονοκεντρική πόλη, δηλαδή όλοι διασχίζουν το κέντρο, ενώ οι θέσεις στάθμευσης «προφανώς δεν επαρκούν».

Άλλο χαρακτηριστικό της πόλης όπως είπε είναι ότι το κέντρο έχει όλες τις χρήσεις μαζί. Δηλαδή σε μια πολυκατοικία υπάρχουν και κατοικίες  και γραφείο και χώρος εστίασης ή εμπορικό κατάστημα στο ισόγειο και υπηρεσίες. «Αυτό δημιουργεί εκρηκτικό κυκλοφοριακό καθεστώς». Μίλησε ακόμη για τα προβλήματα που δημιουργούνται από την τροφοδοσία της αγοράς.

 

Οι ενέργειες του δήμου

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στο χρονικό των παρεμβάσεων του δήμου το τελευταίο διάστημα για το θέμα του κυκλοφοριακού. Ειδικότερα είπε:

-Στηρίξαμε πολιτικά αλλά και έμπρακτα την ανάπτυξη του ΟΑΣΘ. «Σε πολύ μεγάλο βαθμό η αύξηση του στόλου του ΟΑΣΘ, η αλλαγή της ποιότητας των μεταφορών έχει και τη σφραγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης», είπε. Αναφέρθηκε στην «τολμηρή κίνηση» του δήμου να φέρει 49 λεωφορεία που «χρησιμοποιούνται από τον ΟΑΣΘ και εφόσον συντηρηθούν όπως πρέπει θα είναι σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα». Είπε επίσης ότι επιτέλους μετά 12 χρόνια περίπου αλλάζουν και οι στάσεις λεωφορείων.

-Στηρίζουμε πολιτικά και επιχειρησιακά όλα τα μεγάλα έργα υποδομής και βελτίωσης της πόλης

-Κατασκευάσαμε 8 χιλιόμετρα νέους ποδηλατοδρόμους. Ξεκινάει όπως είπε με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ένα έργο που χρόνιζε, η συντήρηση και κατασκευή ποδηλατοδρόμου στις οδούς Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, ενώ παράλληλα προχωράει η διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη. Αναφέρθηκε και σε ορισμένα στοιχεία για τη χρήση ποδηλάτου λέγοντας ότι «όταν το 2014 με τον ποδηλατόδρομο πάνω στην προβλήτα, σε ώρα αιχμής στη λεωφόρο Νίκης τα ποδήλατα δεν ξεπερνούσαν τα 50 σήμερα είναι 400 οκταπλασιάστηκαν που σημαίνει ότι αν δεν υπάρχουν υποδομές δεν θα υπάρχουν και αλλαγές».

- Η δική μας διοίκηση ολοκλήρωσε σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας. «Δεν το ξεκινήσαμε αλλά το ολοκληρώσαμε και με βάση αυτό προχωράμε σε παρεμβάσεις».

-Ενισχύθηκε το ενιαίο συντονιστικό δήμου – δημοτικής αστυνομίας και ΕΛΑΣ, ένα «καθημερινό στρατηγείο κυκλοφορίας για τη Θεσσαλονίκη»

-Ετοιμάζουμε 20 σημεία στάθμευσης μέσα στον αστικό ιστό, δημιουργώντας 764 νέες θέσεις σε όλες τις γειτονιές

-Γίνονται δράσεις για απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων που καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης.

-Επαναφέρουμε τη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ όσον αφορά την κατάσταση στις λεωφορειολωρίδες. «Λαμβάνουμε στοιχεία  από την τηλεματική για να ξέρουμε τα σημεία που έχουν συνήθως προβλήματα».

-Προχωράμε στο θέμα των απαλλοτριώσεων για να έχουμε διανοίξεις οδών.

Ο δήμαρχος είπε ακόμη ότι πρέπει να βρεθεί λύση στο θέμα των φορτοεκφορτώσεων ενώ αναφέρθηκε και στο νέο πρόγραμμα που «τρέχει» η ΠΚΜ για έξυπνο σύστημα για τους σηματοδότες.

Σημειώνεται ότι στην ειδική συνεδρίαση είχαν κληθεί να συμμετάσχουν οι:

- Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.)

- Θωμάς Γέρμανος, Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης

- Γιώργος Σκόδρας, Πρόεδρος ΟΑΣΘ

- Γιάννης Τόσκας, Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης

- Λάζαρος Κυρίζογλου, Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης ως εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ)

- Δημήτρης Δεμουρτζίδης, Δήμαρχος Παύλου Μελά ως εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας

- Πάρις Μπίλλιας, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων

- Κλήμης Λεοντιάδης, Πρόεδρος Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί

- Λευτέρης Γεωργιάδης ως εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

- Μανώλης Βλαχογιάννης εκ μέρους του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

- Πέτρος Καλπακίδης εκ μέρους του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

- Παναγιώτης Καρασαββίδης εκ μέρους της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης

- Παντελής Φιλιππίδης, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και Ομοσπονδίας Εμπορίου Παραγωγικότητας και Επιχειρηματικότητας Κεντρικής – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

- Ευάγγελος Βαλασίδης εκ μέρους της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Μαζεύονται τα αντικείμενα από το σημείο της δολοφονίας του Άλκη
Αίτημα από τη δομή «Εις το Όνομα του Άλκη» προς το δήμο Θεσσαλονίκης, για δημιουργία μνημειακού χώρου στο σημείο
Θεσσαλονίκη: Μαζεύονται τα αντικείμενα από το σημείο της δολοφονίας του Άλκη
Χαμάς: Καταθέτει τα όπλα αν δημιουργηθεί ανεξάρτητο κράτος στα σύνορα του 1967
Η στρατιωτική πτέρυγα θα διαλυθεί αν ιδρυθεί πλήρως κυρίαρχο παλαιστινιακό κράτος, είπε αξιωματούχος της οργάνωσης
Χαμάς: Καταθέτει τα όπλα αν δημιουργηθεί ανεξάρτητο κράτος στα σύνορα του 1967