Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στυλιανός Λιακόπουλος: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πιο κοντά στους δημότες

dimos-thessalonikis

Οι δράσεις μέσα από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» - Περίπου 160 μερίδες συσσιτίου παραδίδονται καθημερινά κατ΄ οίκον

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες πλήρους ανακατασκευής του κεντρικού χώρου όπου πρόκειται να μεταφερθεί το ΚΕΠ Τριανδρίας, που σήμερα στεγάζεται στο ισόγειο του τέως δημαρχείου Τριανδρίας, όπως αναφέρει μιλώντας στο «TyposThes» ο κ. Στυλιανός Λιακόπουλος, αντιδήμαρχος Ανάπτυξης Δημοτικών Κοινοτήτων και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Λιακόπουλος, σημειώνει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα συνεχίζει να αναβαθμίζει τους χώρους, τις εγκαταστάσεις και τη λειτουργικότητα των 6 ΚΕΠ που έχει, ένα σε κάθε Δημοτική Κοινότητα. Επιπλέον, αναφέρεται στις προτεραιότητες της αντιδημαρχίας του και σημειώνει:  Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δημότη ακούμε τα παράπονά του και τις υποδείξεις του βελτιώνοντας- όσο  είναι εφικτό με δεδομένες τις δυσκολίες που προκαλεί η πανδημία – τις υπηρεσίες μας. Ακόμη, ο κ. Λιακόπουλος ο οποίος τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι και Πρόεδρος του Κ.Α.Π.Η. και του «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρεται στις δράσεις που γίνονται για την εξυπηρέτηση πολιτών που έχουν ανάγκη, ειδικά την δύσκολη περίοδο της πανδημίας.

5f1liakopoylos.jpg

Ο κ. Στ. Λιακόπουλος

Προτεραιότητες για το 2022

«Προτεραιότητα της Αντιδημαρχίας Ανάπτυξης Δημοτικών Κοινοτήτων και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι η συνέχιση της συνεργασίας τόσο με τους Προέδρους των Κοινοτήτων όσο και με τους Προϊσταμένους των τμημάτων των Κοινοτήτων και Κέντρων εξυπηρέτησης Πολιτών  για την καταγραφή των προβλημάτων που παρουσιάζονται.  Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών σήκωναν και σηκώνουν μεγάλο βάρος λόγω της πανδημίας γιατί επιφορτίστηκαν τόσο με το κλείσιμο των ηλεκτρονικών ραντεβού για τον εμβολιασμό των πολιτών όσο και με την έκδοση των πιστοποιητικών εμβολιασμού», επεσήμανε ο κ. Λιακόπουλος.

Μεταστεγάσεις ΚΕΠ

Πιο αναλυτικά όσον αφορά τα ΚΕΠ, ο κ. Λιακόπουλος υπενθυμίζει ότι από  το Νοέμβριο του 2020 έλαβε χώρα η μεταστέγαση του ΚΕΠ Β΄ Δημοτικής Κοινότητας από τον προβληματικό χώρο εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού, στο νέο πλήρως ανακατασκευασμένο χώρο στην Λαγκαδά 59 («12-όροφες του ΟΑΕΔ») με τις δαπάνες ανακατασκευής να δίδονται εξολοκλήρου από το Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ακολούθησε το Μάρτιο του 2021 η μεταστέγαση του ΚΕΠ της Δ’ Δημοτικής Κοινότητας από το απομακρυσμένο χώρο της οδού Δορυλαίου, σε κεντρικό σημείο της Τούμπας, στην οδό Ανατολικής Θράκης 12, σε πλήρως ανακαινισμένο κτήριο.

5f1.jpg

Το νέο ΚΕΠ Τούμπας

Στην ίδια κατεύθυνση, προσθέτει, ο Δήμος Θεσσαλονίκης προγραμματίζει την μετακόμιση του ΚΕΠ Τριανδρίας από την σημερινή του θέση, στο ισόγειο του τέως Δημαρχείου Τριανδρίας (Ελευθερίας 24) σε κεντρικό, άνετο, λειτουργικό, πλήρως ανακατασκευασμένο χώρο (εκεί όπου ήταν τα ΕΛΤΑ Τριανδρίας). Εντός του πρώτου τριμήνου του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες πλήρους ανακατασκευής του χώρου, με δαπάνες που διαθέτει εξολοκλήρου ο Δήμος Θεσσαλονίκης, και να μεταφερθεί εκεί το ΚΕΠ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ.

Εξυπηρέτηση πολιτών από τα ΚΕΠ

Σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών στα ΚΕΠ του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο κ. Λιακόπουλος τονίζει ότι αυτή γίνεται και θα εξακολουθήσει να εκτελείται με την εφαρμογή όλων των μέτρων και πρωτοκόλλων που καθορίζει η Ελληνική Πολιτεία για την προστασία των πολιτών και μη εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού. Τα μέτρα αυτά συνίστανται στον έλεγχο των συναλλασσόμενων πολιτών εάν διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά εμβολιασμού/ελέγχου/νόσησης και στην ελεγχόμενη είσοδό τους στα ΚΕΠ, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο συγχρωτισμός εντός των χώρων εξυπηρέτησης.

Υπενθυμίζεται ότι τα 3 τελευταία έτη (2020, 2021, 2022) τα ΚΕΠ, εκτός από τις γνωστές περίπου 2.000 πιστοποιημένες διοικητικές διαδικασίες που εκτελούσαν και εκτελούν, είναι ο μοναδικός φορέας που είναι επιφορτισμένος με όλες τις διαδικασίες που αφορούν στον κορονοϊό, στις οποίες προστίθενται καθημερινά νέες.

Πληροφοριακά, κατά τη ημερομηνία σύνταξη του παρόντος, οι διαδικασίες αυτές είναι:

•             Προγραμματισμός εμβολιασμού

•             Έκδοση βεβαίωσης και πιστοποιητικού εμβολιασμού

•             Έκδοση πιστοποιητικού νόσησης

•             Έκδοση πιστοποιητικού διαγνωστικού ελέγχου

•             Εισαγωγή εμβολιασμού στο εξωτερικό, προκειμένου να γίνει στην Ελλάδα εμβολιασμός της 2ης ή 3ης δόσης

•             Εισαγωγή εμβολιασμού στο εξωτερικό, σε περιπτώσεις εμβολιασμού και στην Ελλάδα

•             Εισαγωγή εμβολιασμού στο εξωτερικό για πολίτες άνω των 60 ετών που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, προκειμένου να μην τους επιβληθεί πρόστιμο περί μη εμβολισμού.

•             Έκδοση Προσωρινού ΑΜΚΑ για προσωρινούς κατοίκους της χώρας, προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα εμβολιασμού όλων των κατοίκων της Ελλάδος.

•             Διόρθωση των στοιχείων του ΑΜΚΑ των πολιτών, έτσι ώστε να λύνονται οι δυσλειτουργίες στα πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης του κορονοϊού της Ελλάδος.

Ακόμη, επιπλέον, τα ΚΕΠ υποστηρίζουν πλείστες όσες διαδικασίες του gov.gr για τους πολίτες που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες ή κατάλληλο εξοπλισμό πληροφορικής.

Στα πλαίσια αυτά, αξίζει να σημειώσουμε, συνεχίζει ο κ. Λιακόπουλος, την πιστοποίηση του κινητού τηλεφώνου και του mail των πολιτών, έτσι ώστε αυτοί να εκτελούν εύκολα, απρόσκοπτα και μόνοι τους όλες τις διαδικασίες του Gov, που συμπεριλαμβάνουν πλέον την ηλεκτρονική σύνταξη υπεύθυνων δηλώσεων την ηλεκτρονική σύνταξη εξουσιοδοτήσεων, την ψηφιακή υπογραφή οποιοδήποτε κειμένου και την συνυπογραφή κειμένου από 2 πολίτες («σύνταξη συμφωνητικού»), συχνότατες διαδικασίες που εκτελούνταν παραδοσιακά στα ΚΕΠ.

Συμπερασματικά, ο Αντιδήμαρχος τονίζει ότι:

-Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα συνεχίζει να αναβαθμίζει τους χώρους, τις εγκαταστάσεις και τη λειτουργικότητα των 6 ΚΕΠ που έχει, ένα σε κάθε Δημοτική Κοινότητα.

-Ο Δήμος Θεσσαλονίκης τηρεί όλα τα μέτρα και πρωτόκολλα κατά την είσοδο και εξυπηρέτηση των πολιτών στα ΚΕΠ, έτσι όπως καθορίζονται κάθε φορά από την Πολιτεία, για την προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κορονοϊό.

-Τα ΚΕΠ του Δήμου Θεσσαλονίκης, εκτός από τις «συνηθισμένες» για τους πολίτες διοικητικές διαδικασίες του Δημοσίου, εκτελούν όλες τις διαδικασίες σχετικές με τον εμβολιασμό και τα πιστοποιητικά του κορονοϊού και υποστηρίζουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες του gov.gr.

-Οι πολίτες που προσέρχονται στα ΚΕΠ θα πρέπει να διαθέτουν υπομονή στην αναπόφευκτη αναμονή εξυπηρέτησης, γνωρίζοντας ότι οι υπάλληλοι των ΚΕΠ θα τους εξυπηρετήσουν με το γνωστό αποτελεσματικό τρόπο, αυτόν που οδήγησε τα ΚΕΠ να είναι η Υπηρεσία του Δημοσίου με την μεγαλύτερη αποδοχή των πολιτών.

Εξυπηρέτηση από τις δημοτικές κοινότητες

-Επιπλέον όσον αφορά τις Δημοτικές Κοινότητες ,  η επίτευξη αυτού του στόχου θα γίνει με την μέριμνα και την εποπτεία για την ομαλή , αποτελεσματική και αναβαθμισμένη λειτουργία των δημοτικών κοινοτήτων σε συνεργασία με τους Προέδρους και τα Συμβούλια τους , τους συναρμόδιους Αντιδημάρχους και φυσικά τις υπηρεσίες και τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Όπως είναι γνωστό , σημειώνει ο κ. Λιακόπουλος, στις Δημοτικές Κοινότητες , οι δημότες μπορούν να εξυπηρετηθούν σε ένα πλήθος διαδικασιών όπως για παράδειγμα άμεση προώθηση διαφόρων αιτημάτων τους (που αφορούν καθαριότητα, πράσινο πεζοδρόμια, οδοστρώματα κ.α.) στις αρμόδιες για ενέργεια υπηρεσίες , θεωρήσεις γνησίου υπογραφής και επικύρωση αντιγράφων, πληρωμή κλήσεων Κ.Ο.Κ., εξυπηρέτηση δικαιούχων ορισμένων προνοιακών επιδομάτων και ασφαλισμένων ΕΦΚΑ - πρώην ΟΓΑ και άλλα.

Τέλος, επισημαίνει ότι όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες , από τις Δημοτικές Κοινότητες θα διοργανωθούν πολιτιστικές , αθλητικές , εκπαιδευτικές κ.α. εκδηλώσεις .

«Προσπαθούμε να είμαστε κοντά στο δημότη»

«Προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο δημότη ακούμε τα παράπονά του και τις υποδείξεις του βελτιώνοντας- όσο  είναι εφικτό με δεδομένες τις δυσκολίες που προκαλεί η πανδημία – τις υπηρεσίες μας», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος προσθέτοντας ότι το γραφείο του είναι ανοιχτό για οποιαδήποτε υπόδειξη ή και παράπονο από τον πολίτη.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Κος Κωνσταντίνος Ζέρβας δίνει ιδιαίτερη έμφαση  για όσο επικρατούν αυτές οι συνθήκες στην προστασία του προσωπικού των Δημοτικών Κοινοτήτων, των ΚΕΠ , του ΚΑΠΗ και του «Βοήθεια στο Σπίτι», τονίζει.

Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» και εξυπηρέτηση πολιτών που έχουν ανάγκη

Εκτός από Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης Δημοτικών Κοινοτήτων και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών ο κ. Λιακόπουλος είναι και Πρόεδρος του Κ.Α.Π.Η. και του «Βοήθεια στο Σπίτι» του Δήμου Θεσσαλονίκης τα τελευταία 4 χρόνια.

«Όπως προανέφερα διανύαμε και διανύουμε  μια κρίσιμη υγειονομικά και κοινωνικά περίοδο αλλά αποδεικνύεται εμπράκτως πως η Τοπική αυτοδιοίκηση συμβάλλει ενεργά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από αυτήν την πανδημία», επισημαίνει και σημειώνει ότι με απόφαση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και δική του, σαν Προέδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΑΠΗ, το προσωπικό του φορέα (Κ.Α.Π.Η.) διατέθηκε στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» ώστε να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση όσο περισσότερων συμπολιτών μας έχουν ανάγκη. «Εκτός από τους ήδη ενταγμένους συμπολίτες μας στο «Βοήθεια στο σπίτι», παρείχαμε και εξακολουθούμε να παρέχουμε στους κάτοικους του Δήμου Θεσσαλονίκης που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν βασικές καθημερινές ανάγκες τους, την αγορά βασικών ειδών πρώτης ανάγκης από Σούπερ Μάρκετ και λαϊκές αγορές,  την κάλυψη εκατοντάδων συμπολιτών μας σε συνταγογράφηση των φαρμάκων και εξετάσεων τους, στους γιατρούς του Κ.Α.Π.Η , εάν δεν έχουν δικό τους γιατρό, την εκτέλεση των συνταγών στο φαρμακείο της γειτονιάς τους, την εκτέλεση των συνταγών, με φάρμακα υψηλού κόστους στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και την μετακίνηση τους για εμβολιασμό ή για ιατρικούς λόγους. Ακόμη φροντίζουμε τους συμπολίτες μας, που βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική συγκυρία, με την καθημερινή παροχή συσσιτίου.  Οι αριθμοί όμως μιλούν από μόνοι τους. Καθημερινά, παραδίδουμε κατ΄ οίκον περίπου 160 μερίδες συσσιτίου. Επιπλέον αναλαμβάνουμε τις μεταφορές και συνοδείες των πολιτών που είχαν ανάγκη , ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ , είτε για εμβολιασμό είτε  για τακτικά ραντεβού στα νοσοκομεία, είτε για επιτροπές αναπηρίας Κ.Ε.Π.Α., βοηθώντας στην αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης αλλά και της συμμόρφωσης στα μέτρα για την πανδημία. Συγκεκριμένα, μέσα στο 2021, έχουμε πραγματοποιήσει πάνω από 400 μετακινήσεις με το ειδικό όχημα Α.Μ.Ε.Α. και με τα 2 Ι.Χ. που διαθέτει η υπηρεσία μας. Η Τοπική αυτοδιοίκηση απέδειξε πόσο πολύτιμη είναι η βοήθειά της σε όλους τους τομείς υποστηρίζοντας το σύστημα υγείας. Προγραμματισμός για το 2022 δεν υπάρχει. Υπάρχει απλά συνέχιση του έργου μας…», τόνιζε χαρακτηριστικά ο κ. Λιακόπουλος.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ