Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πανικός για βεβαιώσεις ΤΑΠ – Μέχρι και 300 αιτήσεις την ημέρα!

Είναι απίστευτοι οι αριθμοί, λέει ο Γ. Αβαρλής – Ενισχύεται η σχετική υπηρεσία με επτά άτομα

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Για μια «απίστευτη πίεση» που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας του μεγάλου όγκου αιτήσεων πολιτών για βεβαιώσεις του Τμήματος Ανταποδοτικών Τελών (ΤΑΠ), κάνουν λόγο από τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο πάντως να εκτιμά, μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ότι θα υπάρξει κάποια εκτόνωση, καθώς το αρμόδιο τμήμα ενισχύθηκε με επιπλέον υπαλλήλους, ενώ όπως είναι ήδη γνωστό θα δοθεί και δίμηνη παράταση.

Μέσα σε πέντε μήνες, κατατέθηκαν ηλεκτρονικά και στα γραφεία του δήμου 11.000 αιτήσεις. «Ίσως δεν υπάρχει άλλος δήμος που να έχει δεχθεί τόσο τεράστιο όγκο αιτήσεων για έκδοση βεβαιώσεων ΤΑΠ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, ο οποίος παρέθεσε τα σχετικά στοιχεία στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο.

Αυτήν την στιγμή υπάρχουν γύρω στις 1.100 αιτήσεις που δεν έχουν διεκπεραιωθεί όπως είπε ο κ. Αβαρλής, αναφέροντας ότι μετά από εισήγηση δική του καθώς και του αντιδημάρχου Οικονομικών, ο δήμαρχος έδωσε εντολή και 7 άτομα ενισχύουν την υπηρεσία του ΤΑΠ «ώστε να καταφέρουμε να εκκαθαρίσουμε το μεγαλύτερο όγκο των αιτήσεων και εκμεταλλευόμενοι το δίμηνο να επανέλθουμε στις προθεσμίες που είχαμε μέχρι το Δεκέμβριο». «Η υπηρεσία συνεχίζει να δουλεύει στο κόκκινο», τόνισε ο αντιδήμαρχος, ζητώντας αυτό να γίνει κατανοητό από όλους τους πολίτες. Όπως είχε πει νωρίτερα στο δημοτικό συμβούλιο το προσωπικό που απασχολείται αποκλειστικά για την έκδοση βεβαιώσεων ΤΑΠ είναι 10 άτομα, ενώ το σύνολο των υπαλλήλων στην εν λόγω υπηρεσία – που όμως είναι επιφορτισμένα και με άλλες δουλειές- είναι 28 άτομα. Μάλιστα, εξήρε την  προσπάθειά τους. «Η προσπάθεια των υπαλλήλων είναι απίστευτη και το φιλότιμό τους επίσης», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» εξήγησε ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση να παίρνεις κόσμο και να τον βάζεις σε άλλο τμήμα, καθώς ειδικά το συγκεκριμένο τμήμα απαιτεί γνώση που δεν αποκτάται από την μια μέρα στην άλλη. Ο κ. Αβαρλής έκανε λόγο για «τιτάνια» προσπάθεια των υπαλλήλων ώστε να ανταπεξέλθουν «σε αυτόν τον υπέρογκο αριθμό αιτήσεων». «Δυστυχώς οι περισσότεροι πολίτες θυμούνται να κάνουν μεταβιβάσεις όταν κάτι προκύπτει και έρχονται όλοι μαζεμένοι», όπως λέει.

Σύμφωνα με τον κ. Αβαρλή, οι περισσότερες αιτήσεις γίνονται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας για βεβαιώσεις ΤΑΠ που έθεσε σε λειτουργία ο δήμος την άνοιξη του 2021 (είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης (thessaloniki.gr) μέσα από την παραπομπή “e-υπηρεσίες” στην κατηγορία “Οικονομικά”).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο, από μέσα Αυγούστου μέχρι τώρα, δηλαδή μέσα σε 5 μήνες , ο δήμος έλαβε περίπου 6000 αιτήσεις από την σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα και 5000 αιτήσεις στο δήμο. Τηλεφωνούν, όπως είπε δικηγόροι και συμβολαιογράφοι και λένε ότι «εσείς μέχρι τον Δεκέμβριο μας δίνατε σε δυο τρεις μέρες τη βεβαίωση».  «Αλλά όταν συσσωρεύονται τόσες αιτήσεις καθημερινά πώς μπορούν να το διαχειριστούν αυτοί οι υπάλληλοι;  Έχουν υπερβεί τον εαυτό τους», υποστήριξε ο κ. Αβαρλής.

Γιατί δημιουργήθηκε το πρόβλημα

Σημειώνεται ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς αρχικά υπήρχε προθεσμία μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2022 ώστε οι μεταβιβάσεις ακινήτων να γίνονται με βάση τις παλιές αντικειμενικές αξίες και με απλή υπεύθυνη δήλωση μηχανικού και ιδιοκτήτη, χωρίς να απαιτείται η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου. Ένας μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών έσπευσε να κάνει χρήση αυτών των ευνοϊκών μέτρων, γεγονός που οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των αιτήσεων έκδοσης ΤΑΠ που κατατίθενται στις αντίστοιχες υπηρεσίες των δήμων της χώρας, οι οποίες και κλήθηκαν μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο να ανταποκριθούν σε έναν τεράστιο αριθμό υποθέσεων.

Να σημειωθεί ότι και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είχε κάνει παρέμβαση στην κυβέρνηση και στην ΚΕΔΕ να δοθεί παράταση, ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματα των πολιτών.

Τελικώς, από το υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε ότι επίκειται, εντός των επόμενων ημερών, η ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες που έχουν υποβάλει δηλώσεις γονικής παροχής, δωρεάς και μεταβίβασης ακινήτων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021, να συντάξουν τα σχετικά συμβολαιογραφικά συμβόλαια μέχρι τις 31 Μαρτίου 2022, με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ίσχυαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Ακολούθως και από το ΥΠΕΝ ανακοινώθηκε ότι σε συντονισμό με το Υπουργείο Οικονομικών δίνεται δίμηνη παράταση έως και τις 31 Μαρτίου 2022 στη δυνατότητα ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων μέσω της βεβαίωσης μηχανικού χωρίς την υποχρέωση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Όπως είχε δηλώσει ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ακινήτων Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Χαϊδούτης μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» πριν την ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, η παράταση που ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών θα ήταν «δώρον άδωρον» εάν δεν δινόταν αντίστοιχα παράταση της ισχύος της βεβαίωσης μηχανικού έως την 31.3.2022, καθώς σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ, που είχε προβεί σε σχετικό αίτημα προς το ΥΠΕΝ, η «ταυτότητας κτιρίου» για κάθε μεταβιβαζόμενο ακίνητο, είναι μια νέα και αδοκίμαστη διαδικασία, που απαιτεί σειρά απροσδιόριστων εγγράφων και σημαντικό χρόνο για την ολοκλήρωσή της. Υπήρχε δηλαδή ο κίνδυνος να μην μπορέσουν να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι διαδικασίες μεταβίβασης παρά τη δίμηνη παράταση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ