Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σάββας Αναστασιάδης: «Τα λιμάνια μπορούν να αποτελέσουν κόμβο ανάπτυξης»

Η σημασία των τεσσάρων λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας ως αναπτυξιακών κόμβων, και της σύνδεσή τους μέσω της Εγνατίας οδού τονίστηκε στο πλαίσιο ημερίδας

Της Λεμονιάς Βασβανη

 

«Τα λιμάνια μπορούν να αποτελέσουν κόμβο ανάπτυξης. Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των λιμένων της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης αποτελεί κρίσιμη παράμετρο που αναμένεται να συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο στο επίπεδο της Βόρειας Ελλάδας, όσο και σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, Οι τελευταίες εξελίξεις, δικαιώνουν την πρωτοβουλία, να θέσουμε σε δημόσιο διάλογο το θέμα ανάπτυξης των λιμανιών που βρίσκονται στον άξονα της Εγνατίας οδού».

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων το πρωί της Τετάρτης ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Διασποράς και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Β’ Θεσσαλονίκης κ. Σάββας Αναστασιάδης ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας τίτλο «Εγνατία των λιμένων. Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός ρόλος» που διοργανώθηκε από την Ειδική Μόνιμη  Επιτροπή  Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής στο πλαίσιο εκδηλώσεων της κοινής συνεδρίασης της Επιτροπής με το Δ.Σ. της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.).

«Η Βόρεια Ελλάδα θα γίνει ανταγωνιστική πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης»

s_anastasiadis.jpg

Όπως τόνισε ο κ. Αναστασιάδης: «η  κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει θέσει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού μας δικτύου με  το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει ποτέ στον σιδηρόδρομο, ύψους 4,5 δις. ευρώ. Η διασύνδεση των λιμανιών μέσω της Εγνατίας Οδού και η σύνδεσή τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι  επωφελής για όλους καθώς θα οδηγήσει στην αναβάθμιση του στρατηγικού ρόλου των λιμανιών και θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών».

Παράλληλα εστίασε στην σημασία του έργου του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως με αυτή την επένδυση και άλλα έργα που μπήκαν σε τροχιά  ότι «η Βόρεια Ελλάδα θα γίνει ανταγωνιστική πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Καλαφάτης: «Προτεραιότητα της κυβέρνησης  η αξιοποίηση των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών»

«Η αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι επενδύσεις, άλλωστε, για το σκοπό αυτό, έχουν αναπτυξιακό και κοινωνικό αντίκτυπο, συμβάλλουν στην τόνωση των τοπικών οικονομιών, βοηθούν στην αύξηση της εμπορικής κίνησης σε περιφερειακό επίπεδο και στην τουριστική ανάπτυξη, δημιουργούν νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, καλυτερεύουν την καθημερινότητα και τις μετακινήσεις των πολιτών», τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, στο χαιρετισμό του. 

«Περνάμε», ανέφερε ο Στ. Καλαφάτης, «στην εποχή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών και των Έξυπνων Λιμένων. Εκεί μπορεί και πρέπει να κινηθούν τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Με τεχνολογικά προηγμένες λύσεις σε διάφορους τομείς, όπως στη διαχείριση φορτίων και την εξυπηρέτηση ανθρώπων» και πρόσθεσε: «Παρά τις δυσκολίες που προκαλεί σε ολόκληρο τον κόσμο η έκρηξη των ενεργειακών τιμών, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η  Ελλάδα αλλάζει. Μαζί της αλλάζει -κι αλλάζει ακόμα πιο γρήγορα- η Μακεδονία, η Θράκη, η Θεσσαλονίκη όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες και διαδικασίες για περισσότερα από 20 αναπτυξιακά έργα πνοής. Είμαστε εδώ για να συμβάλλουμε σ΄αυτή τη νέα πορεία οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής προόδου και ευημερίας για όλους», επισήμανε.

Χαρδαλιάς: «Η αξιοποίηση των λιμένων της Εγνατίας, παίρνει γεωστρατηγικό “χρώμα”»

Από την πλευρά του στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Χαρδαλιάς πως η χώρα μας αποτελεί το προπύργιο της Ευρώπης, το σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης και πως οι επενδύσεις σε οδικούς άξονες θα της προσδώσουν αναπτυξιακή ώθηση. Παράλληλα πρόσθεσε ότι: «Η αξιοποίηση των λιμένων της Εγνατίας, παίρνει πλέον ευρύτερο οικονομικό και γεωστρατηγικό «χρώμα», προάγοντας τον σημαντικό τους ρόλο ως εμπορευματικοί κόμβοι μεταφοράς, προς τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη».

Τα οφέλη από την ιδιωτική πρωτοβουλία

imerida_egnatia_ton_limenon_2.jpg

Ο  Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων,  Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ευάγγελος Κυριαζόπουλος σημείωσε πως ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται αποτελέσματα και στο οικονομικό και στο κοινωνικοοικονομικό κομμάτι από την στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να αξιοποιήσει τα λιμάνια μέσα από ιδιωτική πρωτοβουλία. Μίλησε για τους νέους ευρωπαϊκούς διαδρόμους Δυτικών Βαλκανίων  και  Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου), που  «δημιουργούν νέα δεδομένα για τους λιμένες της Εγνατίας καθώς όταν θα ολοκληρωθούν οι πολυτροπικές συνδέσεις, εμπορευματικά αγαθά και ενέργεια θα διακινούνται μέσω της Εγνατίας από και προς τα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις χώρες της Βαλτικής». Ωστόσο πρόσθεσε πως δε αρκούν μόνο οι υποδομές. «Το λιμάνι Αλεξανδρούπολη έχει υποδομές όμως περιμένουν να δουν το πλοίο να έρχεται. Έχουμε πολλά λιμάνια και ίσως γι αυτό δεν τα αξιοποιούμε.

Οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά. Είναι σημαντικό τα αναπτυξιακά έργα να το αντιμετωπίζεις ολιστικά. Να γίνουν θέσεις εργασίας. Θα δημιουργηθεί συνολικά ανάπτυξη μέσα από τα λιμάνια», σημείωσε.

Ζέρβας: «Ατμομηχανή της οικονομίας της πόλης το λιμάνι Θεσσαλονίκης»

Ως «ατμομηχανή της οικονομία της πόλης» χαρακτήρισε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη της ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας κατά την τοποθέτησή του. Μίλησε για τα έργα που είναι σε τροχιά στην πόλη μας υπογραμμίζοντας το γεγονός πως αρκετά από αυτά βρίσκονται κοντά στο λιμάνι.

Νοητός άξονας της «λιμενικής Εγνατίας»

«Τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης δημιουργούν τον νοητό άξονα της «λιμενικής Εγνατίας». Με την ολοκλήρωση των προγραμματιζόμενων υποδομών και με την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ τους, οι συγκεκριμένοι αστικοί πόλοι θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν ως υπερτοπικοί αναπτυξιακοί κόμβοι γενικότερα αλλά και ως κόμβοι συνδυασμένων μεταφορών ειδικότερα», σημείωσε ο Δήμαρχος Καβάλας Θεόδωρος Μουριάδης. 

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Ιωάννης Λώλος αναφέρθηκε στη δυναμική του λιμανιού της πόλης. «Η Ηγουμενίτσα, λόγω της προνομιακής γεωγραφικής θέσης του λιμένα, είναι η εγγύτερη πύλη της χώρας με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής θάλασσας. Τα τελευταία χρόνια, έχει εξελίξει την ταυτότητα της και την θέση της από την αναβάθμισή της σε σημαντικότατο συγκοινωνιακό κόμβο λόγω της σύγκλισης των αξόνων της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού», είπε. Ωστόσο έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου για τον ανταγωνισμό από λιμάνια γειτονικών χωρών όπως πχ του Δυρραχίου στην Αλβανία.

«Είμαστε κοινωνοί σημαντικών εξελίξεων που αναβαθμίζουν τον ρόλο όχι μόνο της Αλεξανδρούπολης αλλά και ολόκληρης της χώρας μας σε κόμβο ασφάλειας, ενέργειας, εμπορίου και μεταφορών για ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη», τόνισε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης.

Στις δυνατότητες ανάπτυξης των σχέσεων με την ελληνική ομογένεια και τον ρόλο των λιμανιών αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Πα.Δ.Ε.Ε., γερουσιαστής του Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης. «Ο ρόλος των τεσσάρων λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλα και της Αλεξανδρούπολης είναι ένα κλειδί, ένα οικονομικό κλειδί για όλη την Ευρώπη, καθώς συνδέεται με θέματα εμπορίου, απασχόλησης και άμυνας. Πρόθεσή μας είναι να δουλέψουμε μαζί με τους συναδέλφους μας στο ελληνικό κοινοβούλιο και να συζητήσουμε πώς μπορούμε να αναπτύξουμε καλύτερες γέφυρες της Ελλάδας με τα δικά μας κοινοβούλια, τις δικές μας χώρες όπου είμαστε εκλεγμένοι», επισήμανε.

«Η Ελλάδας εγγυητής ενεργειακής ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή»

Στον ρόλο της Ελλάδας ως «εγγυητή ενεργειακής ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή», αναφέρθηκε ο Βουλευτής ΝΔ Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης και τη συμβολή στην προοπτική αυτή των τεσσάρων λιμανιών «με την Αλεξανδρούπολη ως ενεργειακό λιμάνι, την Καβάλα ως αποθηκευτικό λιμάνι, τη Θεσσαλονίκη ως λιμάνι μετάβασης και την Ηγουμενίτσα ως λιμάνι με ανοιχτή πόρτα στη δυτική αγορά», όπως είπε.

Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) Κεντρικής Μακεδονίας  Ιγνάτιος Καϊτεζίδης εστίασε στους δεσμούς του λιμανιού της πόλης μας με την ελληνική διασπορά, σχολίασε πως η συζήτηση που γίνεται είναι ακόμη πιο επίκαιρη στην σκιά του πολέμου της Ουκρανίας, ενώ υπογράμμισε ότι «Πρωτοβουλίες σαν τη σημερινή ενισχύουν τις σχέσεις μας με την ομογένεια».

Από την πλευρά του ο  Πρύτανης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Νικόλαος Παπαϊωάννου κάλεσε την διασπορά να αποκτήσει ένα πιο στενό πλαίσιο συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, «Να πορευτούμε μαζί για ένα καλύτερο μέλλον, να κάνουμε Lobying προς όφελος της εκπαίδευσης», σχολίασε.

Σε τοποθέτησή του ο πρόεδρος ναυτικών πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Ταμπάκης έθεσε το θέμα του προβλήματος κίνησης φορτίων τονίζοντας πως είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Οι εκπρόσωποι της ελληνικής ομογένειας σήμερα Πέμπτη 17 Μαρτίου, τελευταία ημέρα του ταξιδιού τους στη Θεσσαλονίκη, θα επισκεφθούν την Παναγία Σουμελά και τους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας και της Πέλλας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Τέλος στον πόλεμο με «μοντέλο Αυστρίας» για την Ουκρανία, προτείνει η Ρωσία

ΕΚΤΑΚΤΟ: Διάγγελμα Μητσοτάκη το απόγευμα για τα μέτρα για την ακρίβεια

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν πάρκινγκ στο πρώην στρατόπεδο Μέγας Αλέξανδρος (ΦΩΤΟ)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ