Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πέντε υποψήφιοι εξηγούν γιατί διεκδικούν την θέση του Πρύτανη ΑΠΘ

Πώς οραματίζονται την επόμενη μέρα για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς στις 22 Μαΐου θα γίνουν εκλογές για την ανάδειξη των έξι (6) εσωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία γίνεται καθώς έχει προηγηθεί η παραίτηση του κ. Νίκου Παπαϊωάννου από την θέση του Πρύτανη με δεδομένο ότι ανακοινώθηκε η συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο επικρατείας της ΝΔ.

Στη μάχη για να διεκδικήσουν τη θέση του Πρύτανη ΑΠΘ βρίσκονται πέντε υποψήφιοι: α) ο Χαράλαμπος Φείδας, Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας

Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Α.Π.Θ., β) ο Κυριάκος Αναστασιάδης, Καθηγητής Καρδιοχειρουργικής Α.Π.Θ., Διευθυντής Καρδιοθωρακοχειρουργικής Κλινικής, Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠA και Πρόεδρος Τμήματος Ιατρικής Α.Π.Θ., γ) ο Παναγιώτης Σεφερλής, Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ, δ) ο Γρηγόρης Ζαρωτιάδης Καθηγητής και Κοσμήτορας Σχολής Ο.Π.Ε. Α.Π.Θ. και ε) ο Στράτος Στυλιανίδης, αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης.

Το «TyposThes» απευθύνθηκε στους παραπάνω υποψηφίους και τους ζήτησε να εξηγήσουν με λίγα λόγια γιατί διεκδικούν την θέση του Πρύτανη στο ΑΠΘ.

Να σημειωθεί ότι η εκλογική διαδικασία θα διενεργηθεί αποκλειστικά ηλεκτρονικά με τη χρήση του ειδικού πληροφοριακού συστήματος με την ονομασία «Ψηφιακή Κάλπη ΖΕΥΣ» της ανώνυμης εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.) και θα διαρκέσει από τις 09:00 π.μ. έως τις 04:00 μ.μ..

Εάν για οποιονδήποτε λόγο η εκλογική διαδικασία αποβεί άγονη κατά την ως άνω οριζόμενη ημερομηνία, η διαδικασία επαναλαμβάνεται μετά από επτά (7) ημέρες, δηλαδή στις 29 Μαΐου 2023, και η ψηφοφορία θα διαρκέσει από τις 09:00 π.μ. έως τις 04:00 μ.μ. .

H θητεία των εσωτερικών μελών που θα εκλεγούν λήγει την 31η Αυγούστου 2027.

 

Χαράλαμπος Φείδας «Θέλουμε ένα Α.Π.Θ. με εμβέλεια και κύρος στον Διεθνή Ακαδημαϊκό Χάρτη»

Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας

Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Α.Π.Θ.

haralampos_feidas.jpg

«Το Α.Π.Θ. αποτελεί το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας και το πλέον πολυθεματικό, με αναγνωρισιμότητα και κύρος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα. Σήμερα καλείται να αναζητήσει τον βηματισμό του σε ένα περιβάλλον ραγδαία μεταβαλλόμενο σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο, εδραιώνοντας τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Βασική προϋπόθεση αποτελεί η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον εφάμιλλο των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και την περαιτέρω ανάπτυξή του, αξιοποιώντας τα νέα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία.

Η διοίκηση ενός Ιδρύματος αυτού του μεγέθους, απαιτεί στελέχη δοκιμασμένα, με εμπειρία και διάθεση για προσφορά, άτομα αφοσιωμένα και προσηλωμένα στον στόχο για ένα σύγχρονο, εξωστρεφές, ευρωπαϊκών προδιαγραφών δημοκρατικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Απαιτεί στελέχη με ακαδημαϊκό ήθος όπως αρμόζει στη διοίκηση ενός ιδρύματος που υπηρετεί το πνεύμα, την επιστήμη και τις τέχνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιθυμώ να συνεχίσω να προσφέρω τις δυνάμεις, τις γνώσεις και την εμπειρία μου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, θέτοντας υποψηφιότητα για τη θέση του Πρύτανη στις επικείμενες εκλογές ανάδειξης των εσωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης του Ιδρύματός μας.

Όπως και σε όλη την μέχρι τούδε πορεία μου, προσπαθώ να κινούμαι με ίδιες δυνάμεις και μακριά από μηχανισμούς εξουσίας και χειραγώγησης.

Το όραμα

Ένα πανεπιστήμιο σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δημοκρατικό δημόσιο αλλά ταυτόχρονα εξωστρεφές που θα λειτουργεί χωρίς προκαταλήψεις, στερεότυπα και ιδεολογικές αγκυλώσεις αλλά με σεβασμό στην ακαδημαϊκή και δημοκρατική παράδοση των ευρωπαϊκών και ελληνικών πανεπιστημίων.

Ένα Α.Π.Θ. με εμβέλεια και κύρος στον Διεθνή Ακαδημαϊκό Χάρτη, που θα εδραιωθεί ως ένας πρωτοπόρος φορέας Έρευνας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμικής δημιουργίας, και θα λειτουργεί με αξιοκρατία ισονομία, διαφάνεια, λογοδοσία σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του.

Ένα Πανεπιστήμιο που θα διασφαλίζει την πανεπιστημιακή ειρήνη με μηδενική ανοχή στην παραβατικότητα και τη δράση εξωπανεπιστημιακών ομάδων, με την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της ασφάλειας προσώπων και υποδομών.

Οι προκλήσεις και οι βασικοί στόχοι

H στοχοθεσία της νέας διοίκησης του πανεπιστημίου μας θα πρέπει να απαντά στις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει και περιλαμβάνει τους ακόλουθους βασικούς στόχους:

1.Tο ΑΠΘ να καταστεί πόλος σταθερότητας και να επιβεβαιώσει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

2. Τη συνέχιση της πορείας ανάπτυξης του Ιδρύματος, με γνώμονα την παραγωγή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου.

3. Την ανάπτυξη ενός πανεπιστημιακού περιβάλλοντος εφάμιλλου των ευρωπαϊκών ιδρυμάτων.

4. Την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΠΑ, ΕΣΠΑ, ΕΛΚΕ, ΣΔΙΤ κλπ.).

5.Αξιοποίηση της μεγάλης περιουσίας του Α.Π.Θ. επ’ ωφελεία του πανεπιστημίου και των φοιτητών/τριών του.

6. Την αξιοποίηση της ευελιξίας και διεπιστημονικότητας που προσφέρει το νέο θεσμικό πλαίσιο στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.

7. Την ενίσχυση της εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των σπουδών.

8. Την εδραίωση του Α.Π.Θ. ως ενός πρωτοπόρου και καταξιωμένου πανεπιστημιακού κέντρου έρευνας και καινοτομίας.

9. Τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του Α.Π.Θ.

10. Την απλοποίηση και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών υλοποίησης των ερευνητικών προγραμμάτων.

11. Διασύνδεση με την κοινωνία και την οικονομία.

12. Προώθηση της ισότητας των φύλων, της καταπολέμησης κάθε είδους διακρίσεων και παρενοχλητικής συμπεριφοράς και της πολιτικής ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

13. Την οργάνωση της διοίκησης με στόχο την αποτελεσματική καθημερινή διαχείριση και επίλυση προβλημάτων και την εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος.

14. Τη δημοκρατική λειτουργία διοικητικών δομών και διαδικασιών λήψης αποφάσεων.

15. Την εστίαση στα φλέγοντα ζητήματα της φοιτητικής μέριμνας με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών διαμονής, διαβίωσης και υποστήριξης των σπουδών των φοιτητών/τριών.

Η υπόσχεση

Δεν προβαίνω σε αόριστες προεκλογικές υποσχέσεις με στόχο τον ανούσιο εντυπωσιασμό. Αυτό, όμως, που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι αν εκλεγώ, θα εργαστώ με πλήρη αφοσίωση, σύστημα και μεθοδικότητα, χωρίς εξαρτήσεις, για την επίλυση των προβλημάτων και την επίτευξη του στόχου για ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δημόσιο πανεπιστήμιο, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τη διοικητική εμπειρία που αποκόμισα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου με τα κοινά».

 

Κυριάκος Αναστασιάδης: «Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα πρωτοπορίας»

Καθηγητής Καρδιοχειρουργικής Α.Π.Θ.

Διευθυντής Καρδιοθωρακοχειρουργικής Κλινικής, Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠA, Πρόεδρος Τμήματος Ιατρικής Α.Π.Θ.

k._anastasiadis.jpg

«Διεκδικώ την κορυφαία θέση στη διοίκηση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου για να αλλάξω αυτόν τον σπουδαίο οργανισμό, να τον κάνω πιο χρήσιμο για τους φοιτητές του και πιο συνεπή στη δημόσια αποστολή του. Βλέπω τον τίτλο του Πρύτανη ως ευθύνη και εντολή έργου και όχι σαν αξίωμα κατάλληλο για δημόσιες σχέσεις ή σαν τιμητικό επιστέγασμα της ακαδημαϊκής μου πορείας.

Στην πραγματικότητα, μάλιστα, δε διεκδικώ. Διεκδικούμε! Το Αριστοτέλειο δε μπορεί να διοικηθεί από ένα μόνο πρόσωπο με τις ευκαιριακές του συμμαχίες, αλλά από μια ομάδα ικανών συναδέλφων που έχει στρατηγικό σχέδιο και όρεξη για δουλειά, συμφωνεί στις προτεραιότητες και αξιοποιεί τη διαφορετικότητα των απόψεων για να συνθέσει. Οι Καθηγήτριες Ρία Θανούλη, Λίνα Παπαδοπούλου και Κατερίνα Κίτση, ο Καθηγητής Παναγιώτης Πατσαλάς και εγώ, βρήκαμε τους κοινούς τόπους και μοιραστήκαμε το ίδιο όραμα για ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο, βιώσιμο και ικανό να αναπτύσσεται σε περιβάλλον μειωμένης κρατικής στήριξης (www.authelections2023.gr). 

Το Αριστοτέλειο είναι το μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που σε λίγο συμπληρώνει εκατό χρόνια ιστορίας, σε μια πόλη όπου ένας στους δέκα κατοίκους της είναι μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας. Έχει την ποιότητα, το μέγεθος και τους ανθρώπους που μπορούν να το μετατρέψουν σε μοχλό οικονομικής και κοινωνικής προόδου για ολόκληρη τη χώρα.

Γιατί μέχρι σήμερα δεν το βλέπουμε έτσι; Ο λόγος είναι απλός. Αυτός ο γίγαντας της εκπαίδευσης και της έρευνας συμπεριφέρεται ακόμη ως δημόσια υπηρεσία! Ενδεικτικό παράδειγμα η περίοδος της πανδημίας, που έγινε ευκαιρία και αφορμή να γίνουν άλματα στη ψηφιοποίηση στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Ποια βήματα έκανε το Αριστοτέλειο; Είχαμε άδεια αμφιθέατρα, αίθουσες και γραφεία για δύο περίπου χρόνια. Πόσο τα αξιοποιήσαμε για να αναβαθμίσουμε ενεργειακά και αισθητικά τα κτίρια μας;

Η επιτυχία του πρώτου στην Ελλάδα διεθνούς προπτυχιακού προγράμματος σπουδών της Ιατρικής του Αριστοτελείου, με δίδακτρα και φοιτητές από 22 χώρες, δεν έδειξε μόνο μια καλή ακαδημαϊκή πρακτική, αλλά μας έδωσε τη δυνατότητα να αναβαθμίσουμε τις εγκαταστάσεις μας, να ψηφιοποιήσουμε τη λειτουργία του Τμήματος και να προσλάβουμε νέο διδακτικό προσωπικό. Το παράδειγμα της Ιατρικής δεν εξαντλεί ασφαλώς τη δυναμική ενός Πανεπιστημίου με πραγματικά μεγάλη ακίνητη και ακόμη μεγαλύτερη άυλη περιουσία: τις υψηλές επιδόσεις των φοιτητριών, των φοιτητών, των Καθηγητριών και των Καθηγητών του στην έρευνα, την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, τη διάχυση της γνώσης, τη θετική επιρροή σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο πρέπει να αποτελεί υπόδειγμα πρωτοπορίας. Βρίσκεται στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Θα είναι το στολίδι και η παραγωγική της δύναμη ή το σύμβολο των χαμένων ευκαιριών της;».

 

Παναγιώτης Σεφερλής: «Μετασχηματισμός του ΑΠΘ σε “ζωντανό εργαστήριο” αειφορίας, προσβασιμότητας και συμπερίληψης

Καθηγητής Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ

panagiotis_seferlis.jpg

«Κατέθεσα την υποψηφιότητά μου για το Συμβούλιο Διοίκησης του ΑΠΘ με απώτερο σκοπό τη θέση του Πρύτανη.

Οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους θεωρώ ότι οφείλει να στηρίζεται η Διοίκηση του ΑΠΘ είναι οι εξής:

Πρωτοπορία με συνεχή επιδίωξη της αριστείας στην εκπαίδευση και την έρευνα και την προαγωγή της διεπιστημονικότητας.

Ηγεσία με συναίνεση και σύνθεση απόψεων, διαρκείς πρωτοβουλίες και τόλμη.

Ακεραιότητα με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων και τις εσωτερικές λειτουργίες.

Σεβασμός στις φοιτήτριες και στους φοιτητές μας, στις ερευνήτριες και στους ερευνητές μας, στις καθηγήτριες και τους καθηγητές μας και στην κοινωνία.

Προσφορά στην κοινότητα του ΑΠΘ, στην Ελληνική κοινωνία.

Αφοσίωση στους κοινούς στόχους και την επιτυχία του ΑΠΘ.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι για την Εκπαίδευση, την Έρευνα και Καινοτομία και τη Διοικητική Λειτουργία συνοψίζονται ακολούθως:

Διδασκαλία και Μάθηση

Ώθηση και υποστήριξη της ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων στη διδασκαλία και τη μάθηση, εντός και πέρα από την αίθουσα.

Μετάδοση στις φοιτήτριες και τους φοιτητές μας της απαραίτητης γνώσης και των κύριων δεξιοτήτων (επικοινωνία, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία και διαχείριση ομάδας, διαχείριση κοινωνικών και ηθικών διλημμάτων) ώστε να έχουν καταλυτικό ρόλο και αντίκτυπο στον μετασχηματισμό της παγκόσμιας κοινωνίας.

Προγράμματα σπουδών που να ενισχύουν τη δημιουργικότητα, να προτρέπουν την καινοτομία και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διερεύνηση της γνώσης και να προάγουν την κριτική σκέψη.

Ευέλικτη διδασκαλία για την κάλυψη των ιδιαιτεροτήτων κάθε φοιτήτριας και φοιτητή.

Σύνδεση διδασκαλίας με την έρευνα για την ανάπτυξη της νέας γενιάς ερευνητριών και ερευνητών.

Φροντίδα για την ευημερία όλων των φοιτητριών και των φοιτητών με ισχυρή υποστήριξη στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Έρευνα και Καινοτομία

Αριστεία στην έρευνα με τη σαφή διαμόρφωση πλαισίου ερευνητικής πολιτικής που θα υποστηρίζει τις ανεξάντλητες συνέργειες μεταξύ των επιστημονικών πεδίων που θεραπεύονται στο ΑΠΘ.

Υποστήριξη της έρευνας αιχμής σε βασικό και εφαρμοσμένο επίπεδο για την αντιμετώπιση τοπικών, εθνικών και παγκόσμιων θεμάτων.

Επιτάχυνση της επιστημονικής συνέργειας με τη στρατηγική συνεργασία,σε προγραμματικό επίπεδο, με κορυφαίους Ελληνικούς και διεθνείς φορείς έρευνας και τη βιομηχανία.

 

Διοικητική Λειτουργία

Λειτουργική αριστεία του Ιδρύματος με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες στην υπηρεσία των φοιτητριών και των φοιτητών, των ερευνητριών και των ερευνητών, των καθηγητριών και των καθηγητών

Ολιστικός σχεδιασμός για τη διοίκηση με άριστη διαχείριση των δεξιοτήτων του προσωπικού και απόλυτη αξιοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Μετασχηματισμός του ΑΠΘ σε «ζωντανό εργαστήριο» αειφορίας, προσβασιμότητας και συμπερίληψης.

Στην Εκατονταετηρίδα του ΑΠΘ το 2025 να έχουμε το διεθνώς καταξιωμένο Πανεπιστήμιο εγγυητή της προόδου και της ευημερίας της Ελληνικής νεολαίας, της Ελληνικής επιστημονικής κοινότητας και της Ελληνικής κοινωνίας για πολλές ακόμη εκατονταετίες».

 

Ευστράτιος Στυλιανίδης: «Το ΑΠΘ είναι απαραίτητο να λειτουργεί δημοκρατικά και συμπεριληπτικά»

Καθηγητής , Αντιπρύτανης Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ

stratos_stylianidis.jpg

«Η απόφασή μου να είμαι υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη των εσωτερικών μελών στο Συμβούλιο Διοίκησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι η φυσική συνέχεια της πορείας μου στην Αντιπρυτανεία Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης του ΑΠΘ τα τελευταία 4 χρόνια.

Το ΑΠΘ χρειάζεται μια ισχυρή διοίκηση με συγκεκριμένο και υλοποιήσιμο σχέδιο το οποίο παρουσίασα στα μέλη της ακαδημαϊκής μας κοινότητας τον τελευταίο καιρό. Είναι όμως και το έργο που έγινε στην Αντιπρυτανεία Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης μια σημαντική παρακαταθήκη για την επόμενη μέρα.

Η εκλογή του Πρύτανη και των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης εκτιμώ ότι θα πρέπει να βασίζεται σε πολλαπλά κριτήρια, με σημαντικότερα την προσωπικότητα, τη συνέπεια, το όραμα, το πρόγραμμα που έχουμε καταθέσει, καθώς και την ομάδα των αντιπρυτάνεων και των συνεργατών που θα κληθεί να το υλοποιήσει.

Είναι πεποίθησή μου ότι η πορεία προς την υλοποίηση όλων αυτών των στόχων οφείλει να είναι ομαδική. Η συνεργασία με το Συμβούλιο Διοίκησης, τη Σύγκλητο, τις Σχολές και τα Τμήματα χωρίς διακρίσεις αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Μόνο με συλλογική συνεκτικότητα και αναλογική ανάληψη της ευθύνης μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε προς όφελος του ΑΠΘ και της πανεπιστημιακής κοινότητας, μια σειρά από ζητήματα όπως:

η αξιοποίηση των ΝΠΔΔ (αγρόκτημα, φοιτητική λέσχη, πανεπιστημιακή δάση),

η αναβάθμιση των φοιτητικών εστιών,

η ίδρυση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας,

η μετεξέλιξη του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας,

η περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών του ΕΛΚΕ,

η αναβάθμιση των κτιρίων και συνολικά του campus,

η ασφαλής λειτουργία του ΑΠΘ, ως δημόσιου χώρου, με απόλυτη ακαδημαϊκή ελευθερία, χωρίς ανοχή σε παράνομες πράξεις,

ο ρόλος του ΑΠΘ στα επόμενα βήματα της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης,

η ενίσχυση του πυλώνα της διά βίου εκπαίδευσης,

η άνοδος του ΑΠΘ στις διεθνείς κατατάξεις,

τα μισθολογικά των μελών ΔΕΠ.

Διεκδικώ τη θέση του Πρύτανη στο Συμβούλιο Διοίκησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διαθέτω την εμπειρία, τις ικανότητες και τη θέληση να συμβάλλω στην οικοδόμηση μιας νέας εποχής για το ΑΠΘ. Γι’ αυτό το λόγο ζήτησα από όλη την ακαδημαϊκή μας κοινότητα να μου δώσει την ευκαιρία.

Το ΑΠΘ ως δημόσιο πανεπιστήμιο, την επόμενη τετραετία, λίγο πριν τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του, είναι απαραίτητο να λειτουργεί δημοκρατικά και συμπεριληπτικά, να σέβεται τη διάσταση του φύλου, να ενσωματώσει καλές πρακτικές βιωσιμότητας και να αποτελεί φάρο εκπαίδευσης, έρευνας και καινοτομίας για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και τη χώρα μας».

 

Γρηγόρης Ζαρωτιάδης: «Υποχρέωσή μας να “ξαναγίνει” το ΑΠΘ, το μεγαλύτερο ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας»

Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής Ο.Π.Ε. Α.Π.Θ.

zarotiadis.jpg

«Το Αριστοτέλειο είναι ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ!

Δεν είναι πεδίο δοκιμών αντιακαδημαϊκών πρακτικών, ούτε εργαλείο επιδίωξης αλλότριων μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων ή ατομικών φιλοδοξιών.

Δεν είναι μέσο πλουτισμού, ούτε ευκαιρία για «realestate».

Σε έναν κόσμο που, ενώ μπορεί όλο και περισσότερα, παγιδεύεται σε κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά αδιέξοδα, ο ρόλος της ακαδημαϊκής κοινότητας αποκτά καίρια σημασία. Ως εκ τούτου, το να «ξαναγίνει» Πανεπιστήμιο το ΑΠΘ, το μεγαλύτερο ακαδημαϊκό ίδρυμα της χώρας, αποτελεί κυρίαρχη υποχρέωσή μας.

Το Αριστοτέλειο ένας χώρος, όπου άνθρωποι µε ακεραιότητα, διαφορετικής πολιτισμικής και κοινωνικής προέλευσης, συγκεντρώνονται για να μάθουν να σκέφτονται σε βάθος για τη φύση των πραγμάτων, για τους τρόπους µε τους οποίους ζούμε, δημιουργούμε και παράγουμε, για την αλήθεια και τη δικαιοσύνη, την ειρήνη και τις συγκρούσεις, την ελευθερία και την υπευθυνότητα, την ισόρροπη, δίκαιη διανομή του πλούτου, την υγεία και τη βιωσιμότητα, την ομορφιά και την αρετή.

Μαθαίνουν να σταθμίζουν αυτές τις σκέψεις με βάση τα στοιχεία της εμπειρίας και να τις μεταφράζουν σε εφαρμογή, σε τεχνολογία και πολιτική, σε συστήματα δικαίου και διακυβέρνησης, καθώς και σε σπουδαία έργα επιστήμης, λογοτεχνίας και τέχνης.

Όμως τα μεγάλα ξεκινούν από τα μικρά, τα άμεσα:

Σε έξι μήνες, η ανάπτυξη και ακολούθως η ολιστική εφαρμογή ενός συστήματος διοικητικής μέριμνας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Σε έξι μήνες ένα μακρόπνοοσχέδιο αξιοποίησης και επέκτασης των υλικών και άυλων υποδομών του Ιδρύματος, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τα σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του κι αφετέρου τις προτεραιοποιημένες ανάγκες σχολών και τμημάτων – από τη διασφάλιση της ασφάλειας όλων ΣΗΜΕΡΑ ως την ανάπτυξη νέων κτιριακών εγκαταστάσεων - προκειμένου να διεκδικήσουμε με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα τα ανάλογα εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.

Από την πρώτη ημέρα,μια διαπανεπιστημιακή πρωτοβουλία προς διεκδίκηση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στελέχωσης, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της νέας γενιάς και της κοινωνίας.

Από την πρώτη μέρα, ούτε ρόπαλα, ούτε γκλοπ, ούτε κανενός είδους τραμπουκισμοί, παρενοχλήσεις ή διακρίσεις, έμφυλες ή άλλες.

Από την πρώτη μέρα, υπεράσπιση στην πράξη της δημοκρατικής νομιμοποίησης της διοίκησης του Ιδρύματος, προσπερνώντας με θεσμικό τρόπο ακόμη και αυτές τις κανονιστικές και νομικές διατάξεις που την προσβάλλουν, έως την απαραίτητη αλλαγή ενός κακού νόμου πλαίσιο.

Το ΑΠΘ, ένα πανεπιστήμιο με ανοικτές πόρτες, πλήρως ενσωματωμένο με τον αστικό ιστό, απόλυτα συντονισμένο με τη ζωή της Θεσσαλονίκης και την οικονομία, ασφαλές καθώς θα λειτουργεί μαζί με την πόλη, για τη νέα γενιά και την κοινωνία.

Το ΑΠΘ, μια κοινότητα που σέβεται τη δημόσια περιουσία, που δεν επιτρέπει σε κανέναν να ασχημονεί στο σώμα του Ιδρύματος, που διασφαλίζει την ελευθερία σκέψης, την απρόσκοπτη κίνηση ανθρώπων και διακίνηση ιδεών, που αποτρέπει μισαλλόδοξες, αντικοινωνικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές.

Το ΑΠΘ, ένα βιώσιμο ίδρυμα, που εκπαιδεύει την κοινωνία για να υπερασπιστεί το μέλλον της, που μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, ενώ διευρύνει το κοινωνικοοικονομικό του αποτύπωμα, που συμβάλει ενεργά στην επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Το ΑΠΘ, παρόν στα κέντρα λήψεως αποφάσεων και σχεδιασμού, τοπικά και διεθνώς.

Απέναντι σε όσους θυσίασαν την ακαδημαϊκότητα της κοινότητάς μας, αναδεικνύουμε την προοπτική ενός σύγχρονου, δημόσιου, δημοκρατικού, διαλλακτικού, ανοικτού Πανεπιστημίου που θα πρωτοστατήσει στην εκπαίδευση, την έρευνα, την επιστήμη, τον πολιτισμό και τις τέχνες.Η ακαδημαϊκή κοινότητα κι η ελληνική κοινωνία δικαίως προσδοκά από το Ίδρυμά μας! Με φρεσκάδα, ειλικρίνεια, όραμα και σχέδιο θα απελευθερώσουμε τις δυνατότητές μας και θα ανταποκριθούμε στην ευθύνη μας».

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κίνδυνος για Κεντρική Μακεδονία: Φαινόμενα που ίσως οδηγήσουν σε πλημμύρες
Όπως επισημαίνει ο Γιάννης Καλλιάνος, σχεδόν όλα τα μετεωρολογικά μοντέλα εναρμονίζονται με το σενάριο ότι η Θεσσαλία θα βρεθεί στο επίκεντρο της...
Κίνδυνος για Κεντρική Μακεδονία: Φαινόμενα που ίσως οδηγήσουν σε πλημμύρες