Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Συνέδριο για την ποιοτική εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή

Διοργανώνουν οι ασκούμενοι της Έδρας UNESCO του ΠΑΜΑΚ

H ποιοτική εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή είναι το θέμα του διαδικτυακού φοιτητικού συνεδρίου που διοργανώνουν οι ασκούμενοι της Έδρας UNESCO «Διαπολιτισμική Πολιτική για μια Δραστήρια και Αλληλέγγυα Ιθαγένεια» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε συνεργασία με την Έδρα.

Μια σειρά συμβάσεις και συνθήκες, όπως του ΟΗΕ, του Συμβουλίου της Ευρώπης προστατεύουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση, επισήμανε στην ομιλία της, η αφ. καθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Οργανισμών του ΠΑΜΑΚ, πρώην διευθύντρια Έδρας UNESCO, Παρούλα Νάσκου- Περάκη.

Τόνισε, δε, ότι το δικαίωμα στην εκπαίδευση προσβλέπει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου, ενώ για την άσκησή του, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η βούληση των γονέων.

Από την πλευρά της, η Χριστίνα Χατζησωτηρίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Παιδαγωγικών Επιστημών και μέλος του Συμβουλίου της Έδρας της UNESCO στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, ανέφερε ότι οι πολιτικές του ΟΗΕ και της UNESCO ταυτίζουν την διαπολιτισμική εκπαίδευση με την κοινωνική δικαιοσύνη και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Η κ. Χατζησωτηρίου στάθηκε στην ανάγκη ψηφιακής συμπερίληψης και ανοιχτής πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους, με απώτερο στόχο τα δίκαια μαθησιακά περιβάλλοντα.

Η ισότητα, η ισονομία και η ένταξη είναι οι τρεις άξονες της Διακήρυξης του Incheon για την εκπαίδευση του 2030, που προέκυψε από τη διάσκεψη που διοργάνωσε η UNESCO, η UNICEF και άλλοι φορείς, τόνισε η Βέρα Δηλάρη, επιστημονική συνεργάτης της Έδρας UNESCO του ΠΑΜΑΚ. Μεταξύ άλλων, η Διακήρυξη προβλέπει τη φοίτηση στα σχολεία γυναικών και κοριτσιών, τη δια βίου μάθηση και την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη.

Ο ασκούμενος στην Έδρα UNESCO του ΠΑΜΑΚ, Λάζαρος Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι η UNESCO διαδραματίζει ηγετικό ρόλο για την επίτευξη του τέταρτου στόχου της ατζέντας του ΟΗΕ για το 2030, που ορίζει ότι ότι όλα τα κορίτσια και αγόρια θα ολοκληρώνουν μία ελεύθερη, ισότιμη και ποιοτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που οδηγεί σε αντίστοιχα και τελεσφόρα μαθησιακά αποτελέσματα.

Η ανάγκη για προστασία του εκπαιδευτικού και προβολή του δύσκολου έργου του, προβάλει, μεταξύ άλλων, μέσα από τις δράσεις της UNESCO, υπογράμμισε η ασκούμενη στην Έδρα, Ελευθερία Καραγιάννη.

Αναφερόμενη στις προκλήσεις για το μέλλον της διδασκαλίας, υπογράμμισε ότι η αύξηση των κανονισμών και η εμφάνιση νέων παιδαγωγικών αρχών συνεπάγεται και αύξηση των απαιτήσεων απέναντι στους εκπαιδευτικούς.

Την «μαθητοκεντρική μάθηση» προκρίνει η έκδοση της UNESCO σχετικά με το Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο για την Εκπαίδευση, τόνισε η ασκούμενη στην Έδρα UNESCO, Όλγα Μακρή. Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, οι εκπαιδευτικοί παρέχουν ερεθίσματα για την απόκτηση γνώσης και οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν δεξιότητες για αναζήτηση πηγών της γνώσης.

Η καθηγήτρια και αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Eυγενία Αλεξανδροπούλου Αιγυπτιάδου επισήμανε στον χαιρετισμό της ότι η ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί διαχρονικό στόχο κάθε κοινωνίας, που πρέπει να ξεκινάει από την παιδική ηλικία και να φτάνει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Τον στόχο αυτό, πρόσθεσε, υπηρετούν φορείς όπως το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το στέλεχος της UNESCO, Ίνγκα Νιχανιάν, υπογράμμισε ότι οι Έδρες UNESCO αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για την εφαρμογή των πολιτικών του οργανισμού.

Στη σημασία που αποδίδει η Έδρα UNESCO στη μαθητεία των φοιτητών αναφέρθηκε η αναπληρώτρια καθηγήτρια, ακαδημαϊκή συντονίστρια της Έδρας, Δέσποινα Αναγνωστοπούλου. Στο συνέδριο διαβάστηκε χαιρετισμός της πρόεδρου της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, Αικατερίνης Τζιτζικώστα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ