Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Τρέχουν» τα έργα στο Καπάνι – Έτοιμο το πρώτο κομμάτι

Τις επόμενες ημέρες συνεχίζονται τα έργα στον δεύτερο από τους συνολικά πέντε τομείς

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Συνεχίζονται τα έργα στο Καπάνι, το οποίο αναδεικνύεται σε ένα ανοιχτό κέντρο εμπορίου, που θα διατηρεί τον παραδοσιακό χαρακτήρα της αγοράς και συγχρόνως θα συγκεντρώνει προϋποθέσεις οικονομικής ανάπτυξης και ενίσχυσης της επισκεψιμότητας.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο "Typosthes" ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας Εφραίμ Κυριζίδης, τα έργα στο ιστορικό Καπάνι, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, έχουν χωριστεί σε πέντε τομείς, ώστε να πραγματοποιούνται χωρίς να κλείσει το σύνολο της αγοράς, καθώς αυτό είχε ζητηθεί και από τους ίδιους τους καταστηματάρχες. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο πρώτος τομέας. Ουσιαστικά τελείωσαν έργα που αφορούν την ύδρευση, την αποχέτευση –μαζί με την ΕΥΑΘ- και την ανάπλαση στο πρώτο κομμάτι και, πλέον, τις επόμενες ημέρες τα έργα θα συνεχιστούν στον δεύτερο τομέα.

«Το πρώτο κομμάτι αποδίδεται αυτοτελώς , τα υπόλοιπα κομμάτια συνεχίζουν να λειτουργούν και τις επόμενες ημέρες θα κλείσουμε το δεύτερο κομμάτι για να δουλέψουμε σε αυτό», όπως εξήγησε ο κ. Κυριζίδης.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ο ΕΦΕΤ είχε προειδοποιήσει για «λουκέτο» της αγοράς, αν δεν υπάρξει ανασύστασή της. «Είχε πει ότι είτε θα γίνει αυτό το έργο της ΕΥΑΘ και του δήμου, είτε η αγορά θα οδηγηθεί σε οριστικό κλείσιμο και σε λουκέτο υγειονομικά. Εμείς αποφασίσαμε να μην μπει λουκέτο», τόνισε ο κ. Κυριζίδης, σημειώνοντας ότι οι καταστηματάρχες της περιοχής πρέπει να δείξουν λίγη υπομονή αν θέλουν να δουν ανακαινισμένο το χώρο μπροστά στα καταστήματά τους.

Το έργο ανάπλασης, που υλοποιεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αφορά την αγορά Βλάλη και συγκεκριμένα την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου. Ειδικότερα, αναβαθμίζονται οι πεζόδρομοι Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκληπιού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδώνη κ.ά. Παράλληλα προβλέπονται ανακατασκευές πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, έργα φωτισμού και νέες δενδροφυτεύσεις όπως και η αξιοποίηση εφαρμογών έξυπνης πόλης.

Η παρέμβαση για τη δημιουργία ανοιχτού κέντρου εμπορίου στο Καπάνι υλοποιείται σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, που προχωρά σε διαγωνισμό για την αναβάθμιση των προσόψεων στα καταστήματα, ώστε αυτά να αποκτήσουν ενιαία αισθητική.

Το έργο, προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία».

Έργα ασφαλτόστρωσης μέσα στο καλοκαίρι σε κεντρικούς δρόμους 

Στο μεταξύ, από το μεθεπόμενο Σαββατοκύριακο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, και από την οδό Λαμπράκη στην Άνω Τούμπα, αναμένεται να αρχίσει το νέο μεγάλο πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι και σε άλλες κεντρικές οδούς, με στόχο τη μικρότερη δυνατή όχληση. Επιδίωξη του δήμου Θεσσαλονίκης είναι οι πολίτες να κινούνται από Σεπτέμβριο σε ανανεωμένους και πιο ασφαλείς δρόμους.

Τη σχετική συμφωνία – πλαίσιο, ύψους ενός εκατ. ευρώ, για την υλοποίηση του εκτεταμένου προγράμματος ασφαλτοστρώσεων κομβικών δρόμων στο κέντρο και σε όλες τις γειτονιές της πόλης. υπέγραψε χθες ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας Εφραίμ Κυριζίδη.

Σε δεκάδες ασφαλτοστρώσεις κομβικών δρόμων στο κέντρο και σε όλες τις γειτονιές της πόλης πρόκειται να προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι ο Δήμος Θεσσαλονίκης. «Μέσα στο καλοκαίρι, όταν η πόλη θα είναι άδεια ή τουλάχιστον δεν θα είναι τόσο γεμάτη, κεντρικοί δρόμοι θα ασφαλτοστρωθούν. Στόχος είναι να έχουμε καλύτερους δρόμους, καλύτερη κυκλοφορία, καλύτερη ποιότητα ζωής», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. «Ο κόσμος ζητάει να φτιαχτούν οι δρόμοι μας. Στον Δήμο Θεσσαλονίκης συνεχίζουμε τις ασφαλτοστρώσεις. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ασφάλεια», πρόσθεσε ο κ. Ζέρβας.

asfaltostrosi_dimos_thesssalonikis_4.jpg

Σε ποιους δρόμους θα γίνουν έργα

Όπως δήλωσε μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο κ. Κυριζίδης, στόχος είναι τα έργα να ξεκινήσουν από την οδό Λαμπράκη, από το μεθεπόμενο Σαββατοκύριακο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αλλιώς ίσως πάνε λίγες ημέρες πίσω.

Η διοίκηση του δήμου φιλοδοξεί να ολοκληρωθεί η ασφαλτόστρωση του κεντρικού δρόμου της Τούμπας εντός Σαββατοκύριακου, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη όχληση, καθώς είναι μια οδική αρτηρία σημαντική, που καθημερινά δέχεται πολύ κίνηση.  Ίσως χρειαστεί κάποια έργα να επεκταθούν και την επόμενη ημέρα, ωστόσο το σημαντικό είναι ότι μετά το τέλος των έργων η οδός Λαμπράκη, στο σύνολό της σχεδόν, θα έχει καινούργια άσφαλτο.

Γενικά, η συγκεκριμένη εργολαβία αφορά βασικές κεντρικές αρτηρίες , όπως κάποια κομμάτια της Τσιμισκή και της Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου θα γίνουν παρεμβάσεις στις λωρίδες όπου υπάρχουν σημαντικά προβλήματα, αλλά και η Γεωργίου Παπανδρέου (Σοφούλη – όρια του Δήμου), η Βασιλίσσης Όλγας, η Παπαναστασίου κ.ά.

 «Θα ασφαλτοστρώσουμε κεντρικά κομμάτια μέσα στο καλοκαίρι για να έχουμε τη μικρότερη δυνατή όχληση, με στόχο να αποδώσουμε αναβαθμισμένους κεντρικούς άξονες της πόλης», τονίζει στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο κ. Κυριζίδης. Η μεγάλη εργολαβία αναμένεται να συνεχιστεί και μετά το καλοκαίρι.

«Όπως έχουμε πει επανειλημμένα και όπως βλέπουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, εδώ και 1,5 χρόνο έχουμε ρίξει την περισσότερη άσφαλτο που έχει δει ο Δήμος Θεσσαλονίκης την τελευταία δεκαετία. Μέσα στο καλοκαίρι, που είναι μια πολύ καλή περίοδος για την ανακατασκευή οδοστρωμάτων, έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο που μας επιτρέπει να πάμε σε κεντρικές αρτηρίες του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με τη μικρότερη δυνατή όχληση θα κάνουμε εργασίες μέσα στη θερινή περίοδο και οι πολίτες θα δουν από Σεπτέμβριο τις κεντρικές αρτηρίες ανανεωμένες και πιο ασφαλείς για τις μετακινήσεις τους», επεσήμανε χαρακτηριστικά κατά τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας –πλαίσιο.

Η μεγάλη εργολαβία θα συνεχιστεί και μετά το καλοκαίρι, όμως από το δήμο θα γίνει μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθούν έργα μέσα στο καλοκαίρι.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη