Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ερωτηματικά για το μέλλον του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης

leoforos-nikis-paralia

Για έργο που δε μελετήθηκε έκανε λόγο ο Στέλιος Αγγελούδης - «Θα δούμε την βιωσιμότητα και νομιμότητα του συγκεκριμένου ποδηλατόδρομου»

Ερωτηματικά για το μέλλον του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης, προέκυψαν από τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, παρουσιάζοντας 11 προτάσεις για να εξομαλυνθεί η κατάσταση με το κυκλοφοριακό από τα έργα για το Fly Over.

Συγκεκριμένα ο κ. Αγγελούδης άσκησε κριτική για τον τρόπο με τον οποίο έγινε ο ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης θέτονας ακόμη και θέμα νομιμότητάς του, σχολιάζοντας πως «έγινε με συνθήκες κορωνοϊού και ήταν ένα έργο που δεν μελετήθηκε. Θα δούμε την βιωσιμότητα και νομιμότητα του συγκεκριμένου ποδηλατόδρομου. Οι υπηρεσίες μας θα οργανώσουν μια πρόταση και θα δουν την άποψη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Η Δημοτική αρχή θέλει να υποστηρίξει ποδηλατοδρόμους αλλά θα τηρηθεί και η νομιμότητα».

Παράλληλα αναφερόμενος στον ποδηλατόδρομο στην Κωνσταντίνου Καραμανλή από τη μεριά του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρος Βούγιας, δήλωσε πως «ήταν ένας δρόμος που είχε εμπόδια και για ποδηλάτες. Είχε στροφές αριστερές και δεξιές και ήταν επικίνδυνος, ενώ είχε και στάσεις λεωφορείων. Είχαμε σκεφτεί την ιδέα λωρίδας για ποδήλατα στο κέντρο διαδρομής, ωστόσο είναι δύσκολη η πρόταση για λεωφορειοδρόμο στον συγκεκριμένο δρόμο γιατί εκεί το θέμα της στάθμευσης είναι πιο σημαντικό. Πιστεύουμε ότι η πόλη πρέπει να έχει δίκτυο ποδηλατόδρομων όμως πρέπει προηγουμένως να γίνει μελέτη ώστε να σχεδιαστούν σωστά».

Υπενθυμίζεται πως ο κ. Αγγελούδης παρουσίασε 11 προτάσεις για το Fly Over και συγκεκριμένα:

1. Επαναλειτουργία ενιαίου συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης που θα μεριμνά για ζητήματα που θα προκύπτουν από την κατασκευή του έργου.

2. Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς πλατεία Δημοκρατίας, Αμφίδρομη της Δωδεκάνησου , δύο λωρίδες Σαλαμίνος προς Τσιμισκή,.

3. Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας που θα συνδέεται και με εντατικοποίηση αστυνόμευσης τόσο από δημοτική αστυνομία όσο και από τροχαία.

4. Επαναλειτουργία λεωφορειοδρόμων σε Βασ. Όλγας Τσιμισκή και Μητροπόλεως με χρωματική σήμανση και αστυνόμευση.

5. Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών με στόχο να βρίσκονται καθημερινά 450 αστικά στους δρόμους.

6. Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης.

7. Επαναφορά κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας, (τα γνωστά πασαλάκια) σε σημεία που είχαν εφαρμοστεί: Μητροπόλεως, Ερμού, Λ. Στρατού. Αυτό θα γίνει μόλις βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια. 

8. Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δίκυκλων, με εύρεση χώρων στάθμευσης για μηχανές. Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.

9. Τονισμός οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών.

10. Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων ώστε να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία από κίνηση απορριμματοφόρων του δήμου. Μάλιστα έχει ζητηθεί κονδύλιο 5εκατ ευρώ από την κυβέρνηση για να καλυφθεί επιπλέον κόστος από την νυχτερινή εργασία .

11. Δημιουργία περί των 1500 προσωρινών χώρων στάθμευσης που θα λειτουργήσουν την περίοδο εργασιών του Flyover. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος έχουν ζητήσει από την Διεύθυνση Βιώσιμης κινητικότητας την δημιουργία προσωρινών σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων με σύστημα park and ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus) ώστε να μειωθεί αριθμός οχημάτων που κινούνται στο κέντρο. Τα σημεία που σχεδιάζει τους χώρους στάθμευσης  είναι τα εξής: 

  • Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
  • Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη