Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αγγελούδης για Fly Over: Χειροτέρεψε τη ζωή μας - Αν χρειαστεί θα βγούμε στους δρόμους

Ειδική συνεδρίαση για το έργο στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ, 

Ειδική συνεδρίαση για το θέμα του fly over πραγματοποιήθηκε σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης με συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, εκπροσώπων των Αρχών, επιμελητηρίων, κινήσεων και πρωτοβουλιών πολιτών αλλά και δημοτικών συμβούλων του δημοτικού συμβουλίου.

Μεταξύ άλλων τέθηκαν ζητήματα που αφορούν στα προβλήματα που προκαλούνται στο κυκλοφοριακό της πόλης, στην αγορά, στην ατμοσφαιρική ρύπανση, στο περιβάλλον κλπ ενώ τονίστηκε και η ανάγκη αναβάθμισης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το παρών στη συζήτηση έδωσε και ο υφυπουργός υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος.

Ταχιάος: Το έργο θα προχωρήσει

Ο υφυπουργός υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος στην παρέμβασή του ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αναστολής του έργου. Είναι όπως είπε πολύ εύκολο να επανερχόμαστε στη συζήτηση για τη σκοπιμότητα και την ορθότητα του έργου. «Το έργο θα προχωρήσει… Κάποιοι άνθρωποι  θα ήθελαν (σ.σ. την αναστολή) και την επιδιώκουν δικαστικά. Θα υπερασπιστούμε την επιλογή που θεωρούμε ότι είναι υπέρ της πόλης», ανέφερε μεταξύ άλλων σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση καταλαβαίνει το πολιτικό κόστος καθώς η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου αναστατώνεται. «Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η επόμενη ημέρα που θα ξημερώσει δε θα είναι καλύτερη». «Η επιλογή θα λειτουργήσει υπέρ της πόλης», είπε ακόμη, καλώντας τους παριστάμενους να ανατρέξουν στις αντιδράσεις που υπήρχαν παλαιότερα και για την ίδια την περιφερειακή.

Απαντώντας στις αιτιάσεις που ακούστηκαν, είπε ότι το έργο γίνεται  για να μην διαπλατυνθεί ο Περιφερειακός. Αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχοντος Περιφερειακού και την αύξηση στην κίνηση μετά την κρίση και τον κορωνοϊό. Είπε ότι έχει φτάσει στα όριά του και τόνισε ότι το έργο της αναβάθμισης αφορά το σύνολο της περιφερειακής και γίνεται με ΣΔΙΤ.

«Για πολιτικούς ή άλλους λόγους κάποιοι δε συμφωνούν. Δεν γίνεται έργο να μην προκαλεί προβλήματα. Πρέπει κάποια στιγμή να κάνουμε έργα στην πόλη», είπε μεταξύ άλλων. «Είχαμε μια πόλη που λειτουργούσε ρολόι και ξαφνικά ήρθε ένα έργο και τα έκανε όλα άνω κάτω;, διερωτήθηκε σε άλλο σημείο».

Απαντώντας στους πολίτες από τα Κωνσταντινουπολίτικα που έκαναν μεταξύ άλλων λόγο για πλήρη απουσία οριστικής κυκλοφοριακής μελέτης, είπε ότι δε θα μπορούσε να υπάρξει τέτοια μελέτη. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο υφυπουργός διακόπηκε από πολίτες που θεώρησαν ότι ο υπουργός «δεν απαντάει αλλά προσβάλει», ενώ τα αίματα άναψαν και εξαιτίας αναφοράς του κ. Ταχιάου σε «παλαιοχριστιανισμό».

Αγγελούδης: Έχει αλλάξει τη ζωή μας, προφανώς προς το χειρότερο

«Απόφαση δε θα ληφθεί στο τέλος», όπως προϊδέασε ήδη από την αρχή της συζήτησης ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Σπύρος Βούγιας τονίζοντας ωστόσο τη χρησιμότητα της συνεδρίασης και τονίζοντας ότι στόχος ήταν να ακουστούν απόψεις από όλες τις πλευρές.

Παίρνοντας πρώτος το λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, καλωσόρισε την πρωτοβουλία με συγκέντρωση 2.000 υπογραφών για τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης συζήτησης, ωστόσο υπενθύμισε ότι αποτελούσε μια πρωτοβουλία που είχε εξαγγείλει η νέα διοίκηση ήδη από την πρώτη εβδομάδα ανάληψης των καθηκόντων της και ανακοινώνοντας ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες, για καίρια ζητήματα όπως αυτό της ανάπλασης της ΔΕΘ.

Παράλληλα ο δήμαρχος παίρνοντας ξανά το λόγο κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τόνισε  ως το έργο «έχει αλλάξει τη ζωή μας, προφανώς προς το χειρότερο», επαναλαμβάνοντας πως οι εργασίες ήταν προτιμότερο να αναβληθούν μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό και την έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε πως εφόσον έχει ληφθεί η απάντηση πως το έργο θα συνεχιστεί, χρέος του δήμου είναι να προχωρήσει σε κάποιες προτάσεις ώστε να ελαφρύνει την επιβάρυνση των πολιτών, φέρνοντας ως παράδειγμα τους 10 χώρους πάρκινγκ που έχει ζητήσει. Εφόσον σε λίγους μήνες αυτό το αίτημα δεν ικανοποιηθεί η συμπεριφορά του Δήμου θα είναι διαφορετική όπως είπε, λέγοντας χαρακτηριστικά «Αν χρειαστεί θα βγούμε στους δρόμους. Όμως πρώτα θα πρέπει να έχουμε κάνει αυτά που πρέπει».

Περιφέρεια και Τροχαία

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Υποδομών της ΠΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας ξεκίνησε τη δική του τοποθέτηση λέγοντας ότι προφανώς το έργο είναι αναγκαίο και σημαντικό γιατί όταν ολοκληρωθεί θα βελτιώσει  τα κυκλοφοριακά δεδομένα. «Θα λυθούν τα προβλήματα;» θα ρωτήσει κάποιος. Προφανώς όχι. Ποτέ δεν λύνονται, απλώς βελτιώνονται, συνέχισε λέγοντας ότι το πιο σημαντικό είναι η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς. Έκανε εξάλλου λόγο «για παντελή έλλειψη σχεδιασμού μέτρων για τη φάση κατασκευής και γι αυτό βρεθήκαμε σε αυτήν την κατάσταση τους πρώτους μήνες». Το μόνο που λειτούργησε ήταν η Τροχαία ενώ με επάρκεια έχει λειτουργήσει και στο σύστημα φωτεινής σηματοδότησης, όπως τόνισε, αναφερόμενος στους αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε φανάρια σε 60 κρίσιμες διασταυρώσεις. Προανήγγειλε δε ότι επίκειται υιοθέτηση και των άλλων προτάσεων που υπέβαλε πρόσφατα η ΠΚΜ.

Από πλευρά της Τροχαίας η Διευθύντρια Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, τόνισε ότι η τροχαία είναι έξω στο δρόμο από την πρώτη ημέρα έναρξης εργασιών. «Κάναμε το αυτονόητο. Απλά επιβάλαμε αυτό που προέβλεπε ο νόμος», είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι απαιτείται η καλή συνεργασία των πολιτών για να μην έχουμε παράνομη στάθμευση. «Οι δρόμοι δεν είναι το προσωπικό μας πάρκινγκ», είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε εξάλλου την παρουσία περιπολικών στην περιφερειακή ώστε να επιτυγχάνεται άμεση αντιμετώπιση περιστατικών. Στην ενίσχυση της υπηρεσίας της τροχαίας αναφέρθηκε η εκπρόσωπος του γενικού αστυνομικού διευθυντή Θεσσαλονίκης.

Οι δυσκολίες για ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική

Για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά στην επιτέλεση του καθήκοντός τους στους δρόμους, εξαιτίας του κυκλοφοριακού, αναφέρθηκαν εκπρόσωποι του ΕΚΑΒ και του Πυροσβεστικού Σώματος. Προσπαθούμε να βρούμε και να εφαρμόσουμε λύσεις. Αλλάζουμε το σχεδιασμό μας αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί, είπε μεταξύ άλλων. Από το ΕΚΑΒ τονίστηκε ότι πλέον δεν μπορούν να δοθούν ακριβείς χρόνοι άφιξης του ασθενοφόρου. Πρέπει να προβλέψουμε από πριν τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να μην έχουμε δυσάρεστα. Διασώστες και γιατροί είναι στα όρια τους, είπε ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ ζητώντας ενίσχυση προσωπικού αλλά και εγκατάσταση της κυκλοφορίας του περιφερειακού σε κονσόλα στο επιχειρησιακό κέντρο για να γνωρίζουν την  κίνηση και τα συμβάντα. Ζήτησε επίσης να «ανοίξει» η Θεσσαλονίκη τουλάχιστον για τις ώρες αιχμής 1 ή δυο νοσοκομεία για επείγοντας ή υπερ-επείγοντα συμβάντα.

Για κατακόρυφη αύξηση του χρόνου πρόσβασης στα νοσοκομεία έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών κ. Χρήστος Καραχρήστος υπογραμμίζοντας «ότι και ένα λεπτό μπορεί να είναι κρίσιμο, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου».

«Μην σκοτώνετε την αγορά»

Εκπρόσωποι της αγοράς έκρουσαν «καμπανάκι» για τις επιπτώσεις του κυκλοφοριακού στην κίνηση κυρίως στην αγορά του κέντρου. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης, είπε ότι οι καταναλωτές αποφεύγουν το κέντρο γιατί φοβούνται γεγονός που «ρίχνει» τον τζίρο πάνω από 30-40% σε μια ήδη δύσκολη συγκυρία. «Μην σκοτώνετε την αγορά γιατί οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες», τόνισε, ενώ και ο Χρήστος Νικολόπουλος από το ΕΕΘ, τόνισε ότι το πρόβλημα αφορά κυρίως τις επιχειρήσεις του κέντρου. «Μπήκε μια θηλιά με την οποία καλούμαστε να πορευθούμε», όπως είπε σημειώνοντας ότι ήδη η πόλη κόβεται στα δυο Ανατολική και δυτική. «Αρχίζει να ερημώνει το κέντρο και η επισκεψιμότητα μειώνεται. Οι αγορές πρέπει να επιβιώσουν», σημείωσε.

ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ

Στις ενέργειες που έχουν γίνει για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων αναφέρθηκαν εκπρόσωποι του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ. Μεταξύ άλλων έγινε αναφορά στις νέες 4 γραμμές που δρομολογήθηκαν, στις προσλήψεις οδηγών (από τους 150 έχουν πιάσει ήδη τιμόνι οι 140), στην αντικατάσταση λεωφορείων με ποιοτικότερα κ.λπ. Έγινε λόγος για αισθητό αποτέλεσμα καθώς κυκλοφορούν στο δρόμο 300 λεωφορεία ΟΑΣΘ σε ημερήσια βάση, με στόχο να φτάσουν τα 350, ενώ τέλος άνοιξης αναμένονται και τα 110 ηλεκτρικά. Από τον ΟΑΣΘ ανακοινώθηκε ότι είναι υπο μελέτη νέα γραμμή που θα συνδέει το κέντρο με την ΒΙΠΕ Σίνδου, εφόσον αυξηθεί ο αριθμός οδηγών και λεωφορείων.

Τον λόγο πήρε και η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, από το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι παντού σε όλον τον κόσμο «κλείνουν» τα κέντρα και δυναμώνουν τα ΜΜΕ, δημιουργώντας υποδομές περιφερειακές, κυρίως δρόμους και πάρκινγκ για αυτοκίνητα.

 «Λέμε ναι σε ένα έργο που δημιουργεί μεγαλύτερη χωρητικότητας στον περιφερειακό αλλά όχι στην ασφυξία της πόλης όσο το έργο θα κατασκευάζεται», είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Όπως είπε «συνυπογράφουμε τις προτάσεις που έχουν καταθέσει ΠΚΜ και δήμος Θεσσαλονίκης» το αν είναι αρκετές θα δείξει… Και αυτός με τη σειρά του ζήτησε ενίσχυση των ΜΜΜ.

 «Δημοψήφισμα εδώ και τώρα» ζήτησε ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη» κ. Μιχάλης Τρεμόπουλος «για να δούμε αν οι πολίτες έχουν σήμερα τη διάθεση να υποστούν επί πέντε τουλάχιστον χρόνια αυτές τις θυσίες, ρύπανση, απαξίωσης, ταλαιπωρίας κλπ», είπε μεταξύ άλλων. Το λόγο πρέπει να χουν οι πολίτες, μιλάμε για τοπικά δημοψηφίσματα, σημείωσε, ενώ υπογράμμισε ότι τα συλλογικά μέσα μεταφοράς αποτελούν προϋπόθεση.

«Ο υπάρχον περιφερειακός είχε σοβαρό πρόβλημα. Ήταν κακομελετημένος κακοσχεδιασμένος και κακοφτιαγμένος με ανάποδες κλίσεις μέσα στη σήραγγα. Δε θέλουμε να λυθεί με έναν ακόμη κακοσχεδιασμένο και κακομελετημένο έργο , είπε μεταξύ άλλων ο νομικός εκπρόσωπος κατοίκων από τα Κων/πολίτικα, ενώ παρέμβαση έγινε και από την πρωτοβουλία κατοίκων της Πυλαίας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρινάκης από Θεσσαλονίκη: Απόλυτη προτεραιότητα η αύξηση των εισοδημάτων
«Η ανεργία μειώνεται, οι μισθοί αυξάνονται, η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στις άμεσες ξένες επενδύσεις», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Μαρινάκης από Θεσσαλονίκη: Απόλυτη προτεραιότητα η αύξηση των εισοδημάτων