Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Το μετρό δεν πρόκειται να είναι έτοιμο πριν το 2020»

«Το μετρό δεν πρόκειται να είναι έτοιμο πριν το 2020» - Για νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του προειδοποίησαν οι εργαζόμενοι στο έργο

Το λιγότερο άλλα έξι χρόνια θα πρέπει να περάσουν, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στο μετρό Θεσσαλονίκης, πριν ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο το οποίο βρίσκεται ήδη στον όγδοο χρόνο της κατασκευής του και ενώ, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια!

Σημειώνεται ότι η τελευταία χρονικά πρόβλεψη για την ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό, είναι για το 2018. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του έργου είναι ακόμη πιο απαισιόδοξοι. «Πριν το 2020 δεν πρόκειται να έχουμε μετρό», δήλωσε χαρακτηριστικά σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης. Ο ίδιος, σημείωσε ότι «η θέση που παίρνει το Σωματείο για τα αρχαία ευρήματα είναι η σωστή διαφύλαξη και η δυνατότητα ανάπτυξης. Στόχος των εργατών, είναι να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας».

«Το Μετρό ήταν να κατασκευαστεί σε έξι χρόνια, ήδη διανύουμε τον όγδοο χρόνο και δεν θα ολοκληρωθεί πριν περάσουν άλλα τόσα», είπε ο κ. Κυπριανίδης και πρόσθεσε ότι «παρουσιάζουν τα αρχαιολογικά σαν κάποιου είδους μπελά, αλλά το έργο έχει ένα σωρό προβλήματα. Είναι οι διεκδικήσεις του αναδόχου, είναι οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, είναι η έλλειψη πόρων για να γίνει, όπως λένε, 'ένα μουσείο σε κάθε σταθμό'. Στη προηγούμενη συνέντευξή μας λέγαμε ότι το Μετρό πάει για το 2020, σήμερα λέμε ότι με κανονικούς ρυθμούς εργασιών, θα τελειώσει το 2023», τόνισε.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα αρχαιολογικά ευρήματα, ο κ. Κυπριανίδης είπε: «Τα αρχαιολογικά, έρευνα και ευρήματα, είναι το χαλί κάτω από το οποίο προσπαθούν να κρύψουν τα προβλήματα που έχει το έργο. Ακόμη και να μην υπήρχε η καθυστέρηση στη Βενιζέλου, το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί αφού ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη. Μεταφέρουν τους μετροπόντικες στη Νέα Ελβετία αλλά κανείς δε λέει ότι θα μείνουν εκεί, χωρίς να μπούνε σε λειτουργία, ακριβώς επειδή δεν έχουν κατασκευαστεί οι διαφραγματικοί στη Βούλγαρη, το κουτί του σταθμού, για να μπορέσουν να περάσουν οι μετροπόντικες, σε πορεία από ανατολικά προς τα δυτικά».

Ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, είπε ότι η υπόθεση «σταθμός Βενιζέλου - αρχαιότητες», είναι μία ακόμη ιστορία που πολώνει την πόλη. «Επιβάλλεται συνεννόηση, αλλά θεωρώ ότι οι λόγοι αυτής της πόλωσης είναι βαθύτεροι και έχουν σχέση με την έλλειψη χρημάτων για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων. Τα χρήματα τα έριξαν αλλού, τα διέθεσαν για τους μεγάλους οδικούς άξονες» σημείωσε.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Σωματείου, αρχαιολόγος Δημήτρης Παπάς, υποστήριξε ότι στο θέμα της Βενιζέλου πρέπει να επικρατήσει η κοινή λογική, έτσι που να προστατευθούν οι αρχαιότητες αλλά και να κατασκευαστεί ο σταθμός, λαμβάνοντας αναγκαστικά υπόψη δύο βασικές παραμέτρους, το χρόνο και το χρήμα. «Το θέμα του Μετρό, έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης πολλών παραγόντων της πόλης. Είναι απογοητευτικό το ότι αποσύρθηκε από τη σημερινή συνεδρίαση του ΚΑΣ η μελέτη για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων, παρότι είχε εισαχθεί ξαφνικά. Υπάρχει μεγάλη αναβλητικότητα στο θέμα. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη;», είπε ο κ Παπάς.

Δεν φτάνουν τα χρήματα για την αρχαιολογική έρευνα

Οι εκπρόσωποι του Σωματείου δήλωσαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο 28% της αρχαιολογικής έρευνας με τα 7 εκατ. ευρώ που υπολείπονται από τα 92 εκατ. που έχουν εγκριθεί με την προηγούμενη σύμβαση. Επίσης, υποστήριξαν ότι τα 42 εκατ. ευρώ της νέας σύμβασης, δεν θα φτάσουν αφού 10 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την απόσπαση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τους ίδιους, οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο για «πολύ κακή αντιμετώπισή» τους, με συμβάσεις 4μηνες και κουρεμένες αμοιβές, ενώ τόνισαν ότι αν χρειαστεί θα κινηθούν στη βάση της δικαστικής απόφασης του Νοεμβρίου 2012, που τους είχε δικαιώσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές