Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Θεσσαλονίκη εκπλήσσει θετικά τους επισκέπτες της!

Είχαν καλύτερη εμπειρία από ότι προσδοκούσαν και τη βαθμολογούν με 8 στα 10- Τι προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ιδιαίτερα αγαπητή πόλη για τους επισκέπτες της αναδεικνύεται -για μια ακόμη χρονιά- η Θεσσαλονίκη, καθώς ο προορισμός αξιολογείται με πολύ υψηλό ποσοστό τόσο από τους Έλληνες όσο και από τους αλλοδαπούς. Η προσωπικότητα της πόλης, η γαστρονομία, οι αρχαιολογικοί χώροι και ο πολιτισμός, είναι οι κυριότεροι λόγοι ενός city break στη Θεσσαλονίκη, ενώ, όπως προκύπτει, οι επισκέπτες εκπλήσσονται θετικά από το ταξίδι τους στην πόλη. Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι 9 στους 10 θα την σύστηναν σε φίλους και γνωστούς. Μάλιστα, σε πρόσφατη δημοσίευση του National Geographic, η Θεσσαλονίκη κατατάσσεται στην ένατη θέση, μεταξύ των δέκα καλύτερων πόλεων παγκοσμίως για νυχτερινή ζωή!

Διασκέδαση, κουλτούρα και συμπεριφορά κατοίκων, μετράνε στα “συν” της πόλης, ενώ, στον αντίποδα, σημεία που χρήζουν βελτίωσης, σύμφωνα με την αξιολόγηση των ταξιδιωτών, είναι η ηχορύπανση, η ατμοσφαιρική ρύπανση και η δημόσια καθαριότητα.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα Ικανοποίησης Πελατών για το 2014, που ολοκληρώθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), για 4η συνεχή χρονιά, με την συμβολή της εταιρίας GBR Consulting.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποίησε χθες στο ξενοδοχείο Electra Palace η ΕΞΘ, η συνολική βαθμολόγηση της Θεσσαλονίκης από τους ερωτηθέντες (1202 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν τόσο από τουρίστες αναψυχής όσο και για δουλειά), έχει αυξηθεί στο 8,0 από 7,9 που ήταν το προηγούμενο έτος, “γεγονός που μας δείχνει ότι όχι μόνο δεν χάνουμε έδαφος, αλλά κερδίζουμε ολοένα και περισσότερο την εμπιστοσύνη των αγορών”, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Αρ. Θωμόπουλος.

Το προφίλ των τουριστών

Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών (63%) της Θεσσαλονίκης έρχεται από την Ευρώπη, είναι ηλικίας 30-50 ετών και μένει 3,7 νύχτες. Περίπου το 56% των τουριστών αναψυχής έχει ξαναέρθει στην Θεσσαλονίκη, ενώ το 38% ήρθε για πρώτη φορά. Μάλιστα ανέφεραν σε ποσοστό (45%), ότι ο λόγος που επέλεξαν πάλι τη Θεσσαλονίκη, ήταν το γεγονός ότι είχαν ξαναέρθει. Ακολουθεί η πρόταση από συγγενείς και φίλους και τα Internet sites.

Από την έρευνα προέκυψε ότι sites όπως το TripAdvisor αλλά και το web site έχουν γίνει οι κύριες πηγές πληροφοριών για την προετοιμασία του ταξιδιού. Επίσης τρίτη κατά σειρά πηγή πληροφόρησης αποτελούν τα κοινωνικά δίκτυα (το facebook είναι μακράν το δημοφιλέστερο).

Οι τουρίστες καταφθάνουν στην πόλη με αεροπλάνο και οδικώς. Η αξιολόγηση τους από την άφιξή τους με αεροπλάνο δείχνει μέτρια βαθμολογία, μάλιστα οι ταξιδιώτες για δουλειά δίνουν χαμηλότερη βαθμολογία. Πάντως, εννέα στους δέκα βρίσκουν τους τρόπους πρόσβασης από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχεία “βολικούς”, με την πλειοψηφία να χρησιμοποιεί ταξί.

Τι κάνουν στην πόλη και πόσο ξοδεύουν

Η παραλία της Θεσσαλονίκης, ο Λευκός Πύργος και η Άνω Πόλη/Κάστρα, είναι τα τρία κορυφαία αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την αξιολόγηση των τουριστών. Ακολουθούν το Αρχαιολογικό Μουσείο, ο Αγιος Δημήτριος και το Βυζαντινό Μουσείο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών αναψυχής προτιμά να μένει στην πόλη, ωστόσο για ημερήσια εκδρομή προτιμούν κυρίως τη Βεργίνα και τη Χαλκιδική.

Εντός της πόλης, δαπανούν κατά μέσο όρο 68 ευρώ άνα άτομο την ημέρα. Μεγαλύτερη είναι η δαπάνη από τους ταξιδιώτες για δουλεία (93 ευρώ την ημέρα). Το κύριο έξοδο είναι τα ψώνια, ενώ ακολουθούν τα εστιατόρια και τα καφέ.

Με βαθμό 8, οι ταξιδιώτες φαίνεται ότι είναι ικανοποιημένοι από τη σχέση τιμής/ποιότητας για τις εγκαταστάσεις καφές, μπαρ και εστιατορίων. Την υψηλότερη βαθμολογία στην συγκεκριμένη ερώτηση έχουν πάντως οι εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ερωτήθηκαν και για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Οι απόψεις τους ποικίλους, καθώς μεταξύ των τουριστών αναψυχής, το 48% δεν θεωρεί ότι είναι σημαντικό, ενώ το 44% το θεωρεί σημαντικό. Στους ταξιδιώτες δουλειάς τα ποσοστά είναι 51% και 38% αντίστοιχα.

Πάντως, στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι οι αλλοδαποί, περισσότερο από τους Έλληνες, θεώρησαν σημαντικό να είναι ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές. Επίσης, οι συνολικές δαπάνες των Ελλήνων είναι μεγαλύτερες από αυτές των αλλοδαπών, αν και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής των αλλοδαπών (4,8 νύχτες).

Συνεργασία εμπλεκομένων στον τουρισμό

Για μία ακόμη φορά εθίγη και το ζήτημα της αναγκαιότητας σύμπνοιας και συνεργασίας των εμπλεκομένων στο κομμάτι του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη.

“Ακόμη και με βούρδουλα πια πρέπει να τα βρούμε”, ήταν η χαρακτηριστική δήλωση της αντιπεριφερειάρχη κ. Β. Πατουλίδου, η οποία ανέφερε ότι ξεκινά πάλι η προσπάθεια για τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης, την προεδρία του οποίου, πιθανόν, να αναλάβει η ίδια.

Πάντως, εκτίμησε ότι ο Οργανισμός πρέπει να “ανοίξει” και να δεχθεί ακόμη και έκτακτα μέλη για ορισμένα χρονικά διαστήματα.

Το “παρών” στην παρουσίαση έδωσε η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας - Θράκης) κυρία Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά και αρκετοί εκπρόσωποι τουριστικών και άλλων φορέων.

Πληρότητες ξενοδοχείων και τιμές

Τα στοιχεία των ξενοδοχείων παραμένουν σε μη ικανοποιητικά επίπεδα, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΞΘ, παρά την ελαφρά αύξηση που σημείωσαν τα επίπεδα πληρότητας. Ιδιαίτερα χαμηλές παρέμειναν οι τιμές των δωματίων το 2014, παρά την κάποια ανοδική τάση το τελευταίο τρίμηνο. Και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο. Συγκριτικά με αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα όσον αφορά την πληρότητα και στην προτελευταία θέση όσον αφορά τη μέση τιμή δωματίου και την απόδοση (πάνω από την Μπρατισλάβα).

Σύμφωνα με τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, τα επίπεδα πληρότητας και τιμών δωματίων της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να βελτιωθούν εάν λάβουμε υπόψη την υψηλή βαθμολογία που πήρε η Θεσσαλονίκη γενικά αλλά και την υψηλή αξιολόγηση της ξενοδοχειακής υποδομής.

Στη Θεσσαλονίκη ταξιδιωτικοί bloggers από όλο τον κόσμο

Ταξιδιωτικούς bloggers από όλο τον κόσμο ετοιμάζεται να υποδεχθεί η Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο, καθώς θα διοργανωθεί blog-trotters event (16-20 Ιουνίου), αντίστοιχο με αυτό που έγινε πέρυσι στην Αθήνα. Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Θωμόπουλος, θα έρθει στην πόλη μεγάλος αριθμός των διασημότερων bloggers, γεγονός που αναμένεται να συμβάλει θετικά στη δημοσιότητα της πόλης, ενώ πρόκειται να διοργανωθούν πολλές δράσεις εντός αλλά και στα πέριξ της Θεσσαλονίκης. Η συγκεκριμένη δράση διοργανώνεται σε συνεργασία της Marketing Greece, της ΕΞΘ του Δήμου και της Περιφέρειας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ