Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στα «σπάργανα» αστικός σταθμός μετεπιβίβασης στη Μίκρα!

Διήμερη συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου NODES διοργάνωσε το ΣΑΣΘ

Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πόλεων POLIS διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη διήμερη συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου NODES. Σκοπός ήταν να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού έργου και τη χρηστικότητα των εργαλείων σχεδιασμού και διαχείρισης αστικών σταθμών μετεπιβίβασης που μελετήθηκαν και αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο του NODES.

Οι εργασίες της συνάντησης διήρκεσαν δύο μέρες. Την πρώτη μέρα πραγματοποιήθηκε τεχνική επίσκεψη στον υπό κατασκευή σταθμό της κύριας γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης «Ευκλείδης» και στον υπό κατασκευή σταθμό «Μίκρα» της γραμμής επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, παρουσία του διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργου Κωνσταντινίδη και μηχανικών της εταιρίας.

Τη δεύτερη μέρα, στην αίθουσα δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καλαμαριάς (Καραμαούνα 1, Πλατεία Σκρα) πραγματοποιήθηκε κλειστή συνάντηση εργασίας κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν επιλεγμένα εργαλεία σχεδιασμού και μοντέλων διαχείρισης αστικών σταθμών μετεπιβίβασης και έγινε εκτενής συζήτηση με τοποθετήσεις όλων των συμμετεχόντων εκπροσώπων φορέων σχετικά με το πώς τα εργαλεία που προτείνει το έργο NODES εφαρμόζονται ήδη σε υφιστάμενους σταθμούς μετεπιβίβασης ή πως μπορούν να εφαρμοστούν σε μελλοντικούς σταθμούς μετεπιβίβασης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου NODES, το ΣΑΣΘ εξέτασε την περίπτωση της δημιουργίας ενός σύγχρονου μεγάλου αστικού σταθμού μετεπιβίβασης στην περιοχή της Μίκρας, ώστε να αποτελέσει κομβικό σημείο «συνάντησης» σχεδόν του συνόλου των μέσων μετακίνησης των πολιτών, υφιστάμενων, υπό δημιουργία και μελλοντικών. Για τη συγκεκριμένη μελέτη αναφορικά με το σταθμό μετεπιβίβασης της Μίκρας, το ΣΑΣΘ έχει λάβει σειρά διακρίσεων μεταξύ των εταίρων του έργου.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «η πιλοτική εφαρμογή που υλοποιήθηκε από το ΣΑΣΘ στο πλαίσιο του έργου NODES, αφορά στον ενιαίο σχεδιασμό χρήσεων γης και μεταφορών καθώς και τη διερεύνηση του καταλληλότερου επιχειρηματικού μοντέλου λειτουργίας για το σταθμό μετεπιβίβασης της Μίκρας. Αποτελεί δε πλέον πρότυπο και καλή πρακτική για τη χώρα μας, αναγνωρισμένο διεθνώς. Στο ΣΑΣΘ πέρα από την προσπάθεια για αντιμετώπιση των ζητημάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς σχεδιάζουμε και το μέλλον των μετακινήσεων στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης, βασισμένο στα πλέον σύγχρονα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα. Γι’ αυτό και είναι αναγκαία η μετατροπή του φορέα μας σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, κάτι που πλέον αποτελεί κοινή συνείδηση. Διαρκής στόχος και αγωνία μας είναι να διευκολύνουμε όλους τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς και να αυξήσουμε τη χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών για τις μετακινήσεις των πολιτών. Σε λίγες μέρες εξάλλου θα υλοποιήσουμε την καμπάνια μας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2015, ώστε να ευαισθητοποιήσουμε τους Θεσσαλονικείς στην κατεύθυνση των βιώσιμων αστικών μετακινήσεων».

Στο διήμερο των εργασιών διαπιστώθηκε ότι η δημιουργία σταθμών μετεπιβίβασης προκαλεί μεγάλες αλλαγές στις χρήσεις και τις αξίες γης της γύρω περιοχής. Στην περίπτωση της Μίκρας μάλιστα συζητείται η πιθανή ανάπτυξη ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου πλησίον του σταθμού που θα αλλάξει το «ύφος» της περιοχής. Στο εξωτερικό οι σταθμοί αυτοί αντιμετωπίζονται ως μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης και υλοποιούνται από ΣΔΙΤ με στόχο τον βέλτιστο επιμερισμό κόστους – ωφελειών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο διευθυντής μελετών της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Π. Κλήμης, επισήμανε πως για τη σωστή λειτουργία του σταθμού μετεπιβίβασης της Μίκρας απαιτείται η εξασφάλιση πάρκινγκ τουλάχιστον χιλίων θέσεων. Οι πρόεδροι ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης και ΣΤΑΣΥ, Νίκος Παπαθανάσης, εξέφρασαν την αναγκαιότητα δημιουργίας μιας Ενιαίας Αρχής Μεταφορών και Μετακινήσεων, με διευρυμένες αρμοδιότητες για να υλοποιήσει και να διαχειριστεί το θέμα ολιστικά κι όχι αποσπασματικά, κάτι άλλωστε που αποτελεί και πάγια θέση του προέδρου του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή.

Το ΣΑΣΘ συμμετέχει ως εταίρος στη διακρατική κοινοπραξία του ευρωπαϊκού έργου NODES, που συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του 7ου Προγράμματος Πλαισίου. Στην κοινοπραξία μετέχουν 17 εταίροι, από εννέα ευρωπαϊκές χώρες.

Στις συναντήσεις παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της UITP, του POLIS, της Αρχής Μεταφορών CENTRO (West Midlands), των Ολλανδικών Σιδηροδρόμων (NS), εκπρόσωποι φορέων της Αθήνας (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Αττικό Μετρό ΑΕ) και της Θεσσαλονίκης (Δήμος Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ, Ταξί, ΠΑΣΠΑ, ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης), ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, ο διευθυντής του έργου NODES, Σπύρος Βούγιας και οι συγκοινωνιολόγοι συνεργάτες του ΣΑΣΘ, Ι. Μπαλαμπέκου, Σ. Σαλέμ και Δ. Κομιανού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Η σύσκεψη πραγματοποιείται λόγω των πολλών και ταυτόχρονων εστιών που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ώρες και των θυελλωδών ανέμων
Πολλές ταυτόχρονες φωτιές σε 24 ώρες - Έκτακτη σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους
Δράση μαθητών και μαθητριών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανάδειξη των προβλημάτων της τέχνης και του σχολείου τους
Θεσσαλονίκη: Καλλιτεχνική διαμαρτυρία «save art» στην Αριστοτέλους