Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κορωνοϊός: Πώς πρέπει να γίνεται η ορθή χρήση των κλιματιστικών

Οδηγίες για τη σωστή χρήση των κλιματιστικών

Αναφορά στις βασικές αρχές για τη χρήση των κλιματιστικών, η χρήση των οποίων αναμένεται να αυξηθεί με την άνοδο της θερμοκρασίας, περιλάμβανε η σημερινή σημερινή τακτική ενημέρωση για την πορεία του κορωνοϊού στη χώρα μας.

Όπως δήλωσε ο λοιμωξιολόγος κ. Δημήτριος Χατζηγεωργίου, που αντικαθιστούσε τον κ. Σωτήρη Τσιόδρα:

Για τα κεντρικά κλιματιστικά όταν αυτά πρέπει να λειτουργήσουν, ο αέρας που εισέρχεται να είναι κατά το μέγιστο δυνατό «φρέσκος», δηλαδή να προέρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον και να μην γίνεται ανακύκλωσή του.

Για τα οικιακού τύπου να μην γίνεται χρήση αν δεν απόλυτα απαραίτητο. Αν πρέπει να γίνει χρήση, αυτή πρέπει να συνδοεύεται με ανοικτό κάποιο παράθυρο ώστε να γίνεται ανανέωση του αέρα.

Επίσης, λόγω του κορωνοϊού τα κλιματιστικά θα πρέπει να καθαρίζονται πολύ πιο τακτικά από μία φορά το χρόνο.

Γενικά, πάντως, τα οικιακά κλιματιστικά, εφόσον δεν υπήρξε κάποιο κρούσμα, δεν ενέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο.

Από το Υπουργείο Υγείας έχουν εκδοθεί αναλυτικές οδηγίες για τα μέτρα που αφορούν στη χρήση των κλιματιστικών μονάδων σύμφωνα με τις οποίες συστήνεται όπου είναι εφικτό:

  • Αύξηση της παροχής του νωπού αέρα σε όλες τις κεντρικές κλιματιστικές μονάδες (ΚΚΜ).
  •   Πλήρης αποφυγή της ανακυκλοφορίας του αέρα 
  •  Συνεχής λειτουργία των ΚΚΜ (24/7) ακόμη κι αν δεν λειτουργεί το τμήμα το οποίο τροφοδοτούν (για λόγους αποφυγής πολλαπλασιασμού μικροοργανισμών).
  •  Στις ΚΚΜ με περιστροφικούς εναλλάκτες αέρα θα πρέπει να σταματήσει η περιστροφή τους και αν είναι δυνατόν να απορρίπτεται ο αέρας χωρίς να διέρχεται από τον εναλλάκτη. Οι ΚΚΜ με πλακοειδείς εναλλάκτες να τίθενται εκτός λειτουργίας εφόσον είναι εφικτό (παρότι δεν τεκμηριώνεται επαρκώς ο βαθμός επικινδυνότητάς τους).
  •  Στις ΚΚΜ με ανακυκλοφορία αέρα θα πρέπει να κλείσουν τους ρυθμιστές ροής (damper) ανάμειξης και να απορρίπτεται ο αέρας επιστροφής κατ’ ευθείαν στον εξωτερικό περιβάλλοντα χώρο.
  • Οι αεραγωγοί απόρριψης να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση από τα σημεία αναρρόφησης φρέσκου αέρα  Οι μονάδες fan coil (FCU) όπου είναι εφικτό, να τίθενται εκτός λειτουργίας ή όταν αυτό δεν είναι εφικτό να τίθενται σε συνεχή λειτουργία 24/7 (για λόγους αποφυγής της επαναιώρησης των ιών σε περίπτωση διακοπής και επαναλειτουργίας των μονάδων). 
  • Οι μονάδες οικιακού τύπου (split units) όπου είναι εφικτό, να τίθενται ομοίως εκτός ειτουργίας ή όταν αυτό δεν είναι εφικτό να τίθενται σε συνεχή λειτουργία 24/7 με παράλληλη λειτουργία φυσικού αερισμού. Ρύθμιση του εξαερισμού στην ταχύτητα που υποδεικνύεται από τον κατασκευαστή τουλάχιστον 2 ώρες πριν από το χρόνο χρήσης του κτιρίου και αλλαγή σε χαμηλότερη ταχύτητα 2 ώρες μετά το χρόνο χρήσης του κτιρίου.
  • Τις νύχτες, τα σαββατοκύριακα και τις αργίες δεν συνιστάται η απενεργοποίηση του εξαερισμού, αλλά η διατήρηση των συστημάτων εξαερισμού σε λειτουργία αλλά με χαμηλότερη ταχύτητα.
  • Αποφυγή αλλαγής των καθορισμένων επιπέδων θέρμανσης, ψύξης και πιθανής υγρασίας.
  •  Αποφυγή προγραμματισμού για τον καθαρισμό των αγωγών αυτήν την περίοδο. 
  • Θα πρέπει να ενθαρρύνεται ο καθαρισμός των αεραγωγών εφόσον γίνεται με μηχανικά μέσα (robots).  Για τις ΚΚΜ και τις μονάδες οικιακού τύπου μονάδες οικιακού τύπου (split units) η αντικατάσταση των φίλτρων θα γίνεται σύμφωνα με την κανονική διαδικασία σύμφωνα με την προγραμματισμένη συντήρηση. 
  • Οι τακτικές εργασίες αντικατάστασης και συντήρησης φίλτρων θα εκτελούνται με χρήση και λήψη όλων των προστατευτικών μέτρων (ατομική προστασία, αερισμός χώρου, ασφαλής αποκομιδή των φίλτρων που αντικαθίστανται) συμπεριλαμβανομένης της αναπνευστικής προστασίας.  
  •  Εξασφάλιση του επαρκούς αερισμού όλων των χώρων με εξωτερικό αέρα 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροπλάνο της British πέρασε ξυστά από drone – Πετούσε από Αθήνα προς Λονδίνο
H απόσταση μεταξύ τους έφτασε στο 1,5 μέτρο - Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πετούσε σε ύψος 24 φορές μεγαλύτερο από το μέγιστο νόμιμο ύψος για τις...
Αεροπλάνο της British πέρασε ξυστά από drone – Πετούσε από Αθήνα προς Λονδίνο