Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Υπερδιπλασιασμός εισαγωγών ασθενών με γρίπη στα νοσοκομεία

Google Logo Προσθέστε το typosthes.gr ως προτιμώμενη πηγή στα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google.

Ισχυρή σύσταση ΕΟΔΥ για εμβολιασμό και προστατευτικά μέτρα

Με βάση την εβδομαδιαία έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης των αναπνευστικών λοιμώξεων για την περίοδο 22-28 Δεκεμβρίου 2025, η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 2 Ιανουαρίου, από τον ΕΟΔΥ, καταγράφεται υπερδιπλασιασμός των εισαγωγών ασθενών με γρίπη στα νοσοκομεία της χώρας. Σημαντικό ποσοστό των περιστατικών είναι σοβαρά, πολλά, δε, από αυτά αφορούν ανεμβολίαστους ασθενείς.

Ο ΕΟΔΥ επαναλαμβάνει ισχυρή σύσταση για:

- Εμβολιασμό κατά της γρίπης, χωρίς καθυστέρηση, κυρίως στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Ο εμβολιασμός παραμένει το καλύτερο μέτρο πρόληψης, καθώς παρέχει σημαντική προστασία έναντι της σοβαρής νόσησης και του θανάτου από γρίπη.

- Άμεση έναρξη αντι-ιϊκής αγωγής σε άτομα υψηλού κινδύνου για επιπλοκές της γρίπης, επί εμφάνισης συμβατής συμπτωματολογίας, με ή χωρίς θετική διαγνωστική δοκιμασία. Σε περίπτωση συρροής κρουσμάτων σε κλειστές δομές, όπως δομές μακροχρόνιας φροντίδας, θα πρέπει να εξετάζεται η χορήγηση προφυλακτικής αντι-ιϊκής αγωγής.

- Εφαρμογή προστατευτικών μέτρων, που περιλαμβάνουν συχνό πλύσιμο των χεριών, αποφυγή επαφής των χεριών με μύτη και στόμα, χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους με συνωστισμό για τις ομάδες υψηλού κινδύνου, αναπνευστική υγιεινή (κάλυψη βήχα και φτερνίσματος), καλό αερισμό των χώρων, παραμονή στο σπίτι και χρήση μάσκας σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων.

Ο ΕΟΔΥ παραμένει σε εγρήγορση και παρακολουθεί στενά τα επιδημιολογικά και ιολογικά δεδομένα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πιερρακάκης: «Η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει στον εαυτό της» - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Ο Πρόεδρος του Eurogroup και Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνδέει την ενεργειακή ασφάλεια, τη βιομηχανική πολιτική, το ψηφιακό ευρώ...
Πιερρακάκης: «Η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει στον εαυτό της» - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Νεκρή 35χρονη μετά την γέννα: «Πήγα την γυναίκα μου να γεννήσει και δεν την έφερα πίσω»
Σήμερα στις 4 το απόγευμα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολαου στην Αντίκυρα Βοιωτίας το τελευταίο αντίο στην άτυχη γυναίκα
Νεκρή 35χρονη μετά την γέννα: «Πήγα την γυναίκα μου να γεννήσει και δεν την έφερα πίσω»