Skip to main content
Menu

6 "κακοί" υδατάνθρακες που σας κάνουν καλό

Οι "ένοχες" τροφές που βρίσκονται καθ'οδόν για την αθώωση

Καλαμπόκι

Το καλαμπόκι έχει αποκτήσει κακή φήμη γιατί το συναντάμε συχνά σε συσκευασμένη, επεξεργασμένη μορφή κονσέρβας που είναι παντελώς κενή από θρεπτικά στοιχεία. Αλλά το φυσικό καλαμπόκι είναι ένα υγιεινό δημητριακό, αφού αποτελεί πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών.

Οι μπανάνες είναι το φρούτο που θεωρούμε ανθυγιεινό λόγω των υδατανθράκων και της ζάχαρης που περιέχει. Όμως εκτός από αυτά, είναι πλούσιο και σε βιταμίνη Β6, μαγγάνιο, κάλιο και φυτικές ίνες.

Δημητριακά του πρωινού

Δε χρειάζεται να αποφεύγετε ένα μπολ με δημητριακά το πρωί. Πολλά είναι πλέον ολικής αλέσεως και έτσι αποτελούν έναν υγιεινό τρόπο για να ξεκινήσετε τη μέρα σας. Απλώς ελέγξτε την ετικέτα: ψάξτε για την λίστα των δημητριακών που περιέχει και βεβαιωθείτε ότι έχει τουλάχιστον 3 γραμμάρια ινών και όχι περισσότερα από 10 γραμμάρια ζάχαρης ανά μερίδα.

Όλοι οι διατροφολόγοι λένε ότι πρέπει να περιορίσουμε το λευκό ψωμί, το λευκό ρύζι και τα ζυμαρικά. Με κάποιον τρόπο, στην απαγόρευση μπήκαν και οι πατάτες. Οι πατάτες όμως μπορούν να κάνουν καλό στον οργανισμό λόγω του καλίου και της βιταμίνης C που προσφέρουν, μαζί με τα 4 περίπου γραμμάρια φυτικών ινών που βρίσκονται στη φλούδα.

Ψωμί με προζύμι

Δεν είναι ανάγκη να επιλέγετε πάντα ψωμί ολικής άλεσης. Το παραδοσιακό ψωμί με προζύμι φτιάχνεται με την διαδικασία της ζύμωσης, οπότε περιέχει ωφέλιμα βακτήρια γνωστά ως προβιοτικά. Τα "καλά" αυτά βακτήρια βοηθούν στη διάσπαση της γλουτένης οπότε το ψωμί θα είναι καλύτερο για ανθρώπους με δυσανεξία σε σχέση με άλλα αρτοσκευάσματα. Επίσης, χαμηλώνουν την ανταπόκριση της ινσουλίνης και κάνουν έτσι κάποια θρεπτικά στοιχεία περισσότερο εύπεπτα.

Μπιζέλια

Σίγουρα, έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και ζάχαρη από άλλα λαχανικά και εμφανίζονται σε πολλές διαιτητικές λίστες στην κατηγορία "τροφές προς αποφυγή". Τα μπιζέλια όμως είναι πολύ καλή πηγή φυτοθρεπτικών συστατικών με αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ