Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εμβόλιο Pfizer: Σήμα κινδύνου για πιθανό εγκεφαλικό επεισόδιο – Ποιους αφορά

Το επικαιροποιημένο εμβόλιο της Pfizer βρίσκεται υπό έλεγχο για αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των Ηνωμέμων Πολιτειών γνωστοποίησαν ότι έχει εντοπιστεί ένα προκαταρκτικό «σήμα ασφαλείας» για το επικαιροποιημένο εμβόλιο των Pfizer-BioNTech κατά της Covid και ερευνούν κατά πόσο δημιουργεί αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου σε άτομα 65 ετών και άνω.

Στην ανακοίνωσή τους, τα CDC ανέφεραν ότι το προκαταρκτικό σήμα δεν έχει εντοπιστεί στο αντίστοιχο δισθενές εμβόλιο της Moderna.

«Μετά τη διαθεσιμότητα και τη χρήση των επικαιροποιημένων εμβολίων Covid-19, το Vaccine Safety Datalink (VSD) του CDC, ένα σύστημα επιτήρησης σε πραγματικό χρόνο, κάλυψε τα στατιστικά κριτήρια για να προκαλέσει πρόσθετη διερεύνηση σχετικά με το αν υπάρχει ανησυχία ασφαλείας όσον αφορά το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω που έλαβαν το επικαιροποιημένο εμβόλιο Covid της Pfizer-BioNTech», δήλωσε το CDC.

«Η αρχική διερεύνηση του σήματος στο VSD έθεσε το ερώτημα εάν τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω που έλαβαν το επικαιροποιημένο εμβόλιο των Pfizer-BioNTech είχαν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο μέσα στις 21 ημέρες μετά τον εμβολιασμό σε σύγκριση με τις ημέρες 22-44 μετά τον εμβολιασμό».

Σύμφωνα με τα CDC, ένα ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο «συμβαίνει όταν θρόμβοι αίματος ή άλλα σωματίδια μπλοκάρουν τα αιμοφόρα αγγεία προς τον εγκέφαλο».

Στην ανακοίνωσή τους τα CDC επισήμαναν ότι μια μεγάλη μελέτη των επικαιροποιημένων εμβολίων της Pfizer-BioNTech «με τη χρήση της βάσης δεδομένων των Κέντρων Υπηρεσιών Υγείας (CMS) δεν αποκάλυψε αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου».

Ο οργανισμός ανέφερε επίσης ότι το Σύστημα Αναφοράς Ανεπιθύμητων Συμβάντων Εμβολίων (VAERS) που διαχειρίζονται τα CDC και ο FDA δεν έχει παρατηρήσει αύξηση στην αναφορά ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων μετά το επικαιροποιημένο εμβόλιο.

Σε δήλωσή του στο Fox News Digital, εκπρόσωπος της Pfizer ανέφερε σχετικά: «Η Pfizer και η BioNTech έχουν λάβει γνώση περιορισμένων αναφορών ισχαιμικών εγκεφαλικών επεισοδίων που έχουν παρατηρηθεί στη βάση δεδομένων VSD (Vaccine Safety DataLink) των CDC σε άτομα 65 ετών και άνω μετά τον εμβολιασμό με το προσαρμοσμένο στη μετάλλαξη Omicron BA.4/BA.5 δισθενές εμβόλιο».

«Ούτε η Pfizer και η BioNTech ούτε τα CDC ή ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) έχουν παρατηρήσει παρόμοια ευρήματα σε πολλά άλλα συστήματα παρακολούθησης στις ΗΠΑ και παγκοσμίως και δεν υπάρχουν στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο σχετίζεται με τη χρήση των εμβολίων COVID-19 των εταιρειών μας», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της φαρμακευτικής εταιρείας.

Δείτε το δημοσίευμα του Reuters 

Με πληροφορίες από Πρώτο Θέμα 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρουλάκης: Επανέλαβε την πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά
«Ο πρωθυπουργός απορρίπτει τις στοχευμένες προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την ακρίβεια, γιατί έχει εμμονές», είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Ανδρουλάκης: Επανέλαβε την πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά
Καμπανάκι ΕΟΦ για φάρμακο λιποδιάλυσης – Ποιο είναι, γιατί το θεωρεί επικίνδυνο
Ο Οργανισμός προειδοποιεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν διαθέτει σχετική έγκριση και κυκλοφορεί με ενδείξεις φαρμάκου
Καμπανάκι ΕΟΦ για φάρμακο λιποδιάλυσης – Ποιο είναι, γιατί το θεωρεί επικίνδυνο
Αγγελούδης για Άλμα Ζωής: «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η πρόληψη» (VIDEO)
Η ανάρτηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης σχετικά με την εκδήλωση «Pink Together» που διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής»
Αγγελούδης για Άλμα Ζωής: «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η πρόληψη» (VIDEO)