Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υγεία

Αυστηρή δίαιτα 800 θερμίδων την ημέρα μπορεί να θεραπεύσει το διαβήτη

Αυστηρή δίαιτα 800 θερμίδων την ημέρα μπορεί να θεραπεύσει το διαβήτη
Προσθέστε το typosthes.gr ως προτιμώμενη πηγή στα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google Google Logo">

Ελπίδα για εκατομμύρια ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2 με δίαιτα που κρατάει εβδομάδες

Υπέρβαροι ασθενείς οι οποίοι υποβλήθηκαν σε δίαιτα 800 θερμίδων τη μέρα, θεραπεύτηκαν από τη νόσο μέσα σε λίγες εβδομάδες. Εμπειρογνώμονες χθες το βράδυ σχολίασαν τα αποτελέσματα ως «εξαιρετικά συναρπαστικά» και τώρα εργάζονται να ελέγξουν αν η αντιστροφή αυτής της μορφής της νόσου μπορεί να είναι μόνιμη.

Ο διαβήτης είναι η κύρια αιτία τύφλωσης σε άτομα μέσης ηλικίας και μια σημαντική αιτία που προκαλεί ακρωτηριασμό κάτω άκρου, νεφρική ανεπάρκεια και εγκεφαλικό επεισόδιο. Εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 και αν συνεχιστούν οι σημερινές προβλέψεις εκτιμάται ότι περίπου πέντε εκατομμύρια άνθρωποι θα πάσχουν από διαβήτη το 2025.

Η διατροφή, η οποία δοκιμάστηκε σε 11 ασθενείς , είναι ένα βασικό μέρος της νέας ιατρικής έρευνας σε 300 άτομα με διαβήτη που σχετίζεται με παχυσαρκία. Ο καθηγητής Roy Taylor του πανεπιστημίου του Newcastle , ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης δήλωσε: «Έχουμε αποδείξει ότι η αλλαγή πρόσληψης θερμίδων θα μπορούσε να αλλάξει τα επίπεδα λίπους στο ήπαρ και στο πάγκρεας και να επιστρέψει την παραγωγή ινσουλίνης σε φυσιολογικά επίπεδα. Η νέα μελέτη είναι για να διαπιστώσουμε αν οι παθολόγοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την προσέγγιση για να θεραπεύσουν το διαβήτη στους ασθενείς τους και αν αυτό θα είναι μόνιμο. Τα στοιχεία λένε ότι η θεραπεία θα είναι μόνιμη, αλλά χρειαζόμαστε μια μελέτη μεγάλης κλίμακας για να αποδείξουμε ότι λειτουργεί».

 «Οι θετικές επιπτώσεις θα είναι τεράστιες»

Ο καθηγητής Taylor και ο καθηγητής Mike Lean από το πανεπιστήμιο της Γλασκώβης θα μπορούν να επιβλέπουν από κοινού τη νέα έρευνα. Χρησιμοποίησαν μαγνητικές τομογραφίες για να εξετάσουν αν η σκληρή δίαιτα αφαιρεί το λίπος γύρω από το ήπαρ και το πάγκρεας. Στους υγιείς ανθρώπους , το συκώτι πρέπει να περιέχει περίπου το 2% λίπος, αλλά στα παχύσαρκα άτομα μπορεί να φτάσει το 40% και να καταστείλουν την παραγωγή ινσουλίνης . Ο καθηγητής Τέιλορ είπε ότι τα αποτελέσματα ήταν συναρπαστικά. «Τα καλά νέα είναι ότι αν κοπεί το λίπος στη διατροφή στη συνέχεια το λίπος στο ήπαρ πέφτει πολύ γρήγορα και αυτό σημαίνει ότι το πάγκρεας μπορεί να αρχίσει να λειτουργεί και πάλι».

Η νέα μελέτη θα εξετάσει 280 ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 οι οποίοι παρακολουθούνται για πολλά χρόνια - με τα μισούς από αυτούς σε σκληρή διατροφή για οκτώ έως 20 εβδομάδες. Ο καθηγητής Lean δήλωσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι μερικοί άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 θα είναι σε θέση να επιτύχουν ύφεση. Αλλά αυτό που πραγματικά θέλω να μάθω είναι πώς πολλοί άνθρωποι μπορούν να κάνουν το ίδιο».

«Εάν η ανάλυση μας δείξει ότι η προσέγγιση αυτή είναι τόσο αποτελεσματική όσο και οικονομικά αποδοτική, στόχος μας θα είναι να παράγουμε ένα πρόγραμμα που μπορεί να εφαρμοστούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας το συντομότερο δυνατό», ολοκλήρωσε ο καθηγητής. Το κέντρο έρευνας διαβήτη στη Βρετανία δήλωσε ότι η προσέγγιση ήταν πολλά υποσχόμενη και είπε ότι αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, οι επιπτώσεις για τους ασθενείς θα είναι «τεράστιες».

Ακολουθήστε το Typosthes στo Google news Google News

Περισσότερα από Υγεία

ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ
Ορατότητα μηδέν στη Θεσσαλονίκη- Προβλήματα που βρήκαν λύση στο αεροδρόμιο!

«Το Τίμημα» στο νέο Υπερώο της ΕΜΣ