Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρευνα για τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο – Τι αναμένουν στελέχη του κλάδου

Εξαμηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών  ...

Συνέχεια της μείωσης των πωλήσεων αναμένουν στην πλειοψηφία τους στελέχη επιχειρήσεων του κλάδου ταχυκινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

 Οι προβληματισμοί των στελεχών οι οποίοι επηρεάζονται κυρίως από τις μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα, δείχνουν μεγαλύτερη ανησυχία για την υψηλή φορολογία και τις μειωμένες πωλήσεις, αλλά έχουν προσδοκίες για βελτίωση της κερδοφορίας μέσω της μείωσης κόστους και της καινοτομίας.

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, ποσοστό 61% των στελεχών θεωρούν ότι την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουνίου 2017 οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. Ποσοστό 27% των στελεχών αναμένουν σχεδόν αμετάβλητες πωλήσεις και το 12% αύξηση.

Μεσοσταθμικά η εκτίμηση των στελεχών είναι ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά περίπου 1,78%. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική κατάσταση. Άρα το πρόσημο μπορεί να αλλάξει θετικά αν υπάρξει μία βελτίωση σε μακροοικονομικό επίπεδο.

Παράλληλα η συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών, σε ποσοστό 81%, θεωρούν ότι το εξάμηνο Ιουλίου- Δεκεμβρίου 2016 η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε. Ποσοστό 17% των στελεχών θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση έμεινε αμετάβλητη και μόλις το 1% ότι βελτιώθηκε.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, παρουσιάζουν οι απόψεις των στελεχών σε σχέση με βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τους. Συγκεκριμένα, βασικό πρόβλημα θεωρείται ο υψηλός ΦΠΑ με 68% (έναντι 57% στην προηγούμενη έρευνα) με σημαντική διαφορά σε σχέση με το δεύτερο πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για κυρίως εταιρείες τροφίμων, πολλά από τα προϊόντα των οποίων τον τελευταίο χρόνο άλλαξαν συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 24%. Άλλα σημαντικά προβλήματα θεωρούνται οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους κυρίως λόγω του κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος και της αρνητικής ψυχολογίας, η χαμηλή κερδοφορία και τα υψηλά κόστη λειτουργίας.

Ανησυχία καταγράφεται επίσης για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες σε ποσοστό 40%, καθώς οι επιχειρήσεις πλέον λειτουργούν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 34% θεωρεί βασικό πρόβλημα τη μεγάλη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζει (παρά τις όποιες βελτιώσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια).

Τέλος τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τους ελέγχους κεφαλαίων και την ρευστότητα φαίνεται ότι σταθεροποιούνται σε χαμηλότερα ποσοστά (περί το 25%).

Οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων αντικατοπτρίζουν τον δυναμισμό του κλάδου και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους και των οργανωτικών δομών λόγω της οικονομικής ύφεσης. Με διαφορά σημαντικότερη προτεραιότητα και ζητούμενο είναι και πάλι η αύξηση των πωλήσεων, παράλληλα με την μείωση του κόστους λειτουργίας προκειμένου προφανώς να επιτευχθεί κερδοφορία.

Σημαντικά είναι τα ποσοστά των στελεχών που θεωρούν βασικές προτεραιότητες την καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες και τις νέες επενδύσεις που ανέρχονται σε 40% και 28% αντίστοιχα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ