Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

74% του νομού Θεσσαλονίκης με φυσικό αέριο ως το 2024

Το πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων της εταιρίας ΕΔΑΘΕΣΣ παρουσιάστηκε στο ΥΜΑΘ

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Μέχρι το 2024 το 74% του πληθυσμού στο νόμο Θεσσαλονίκης θα έχει φυσικό αέριο. Ένα καύσιμο που μειώνει στο μισό το κόστος των καυσίμων και μειώνει τους ρύπους στο περιβάλλον.

Ανακοινώνοντας το μεσημέρι της Δευτέρας στο ΥΜΑΘ το πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων της εταιρίας ο Γενικός Διευθυντής της  κ. Λεωνίδας Μπακούρας τόνισε πως για τα έτη 2020-2024 θα επενδυθούν 140 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 91 εκατ. ευρώ περίπου εκατομμύρια θα είναι για τις ανάγκες σύνδεσης αέριου στη Θεσσαλονίκη και 49 εκατ. ευρώ για την Θεσσαλία. Κατά τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή από το 2000 μέχρι το 2019 είχαν επενδυθεί 570 εκατ. ευρώ. «Μέσα στο 2020 το φυσικό αέριο θα φτάσει στην Καρδιά και θα ακολουθήσουν η Χαλάστρα, τα Νέα Μάλγαρα, τα Κύμινα, ο Άγιος Αθανάσιος, ο Πεντάλοφος και η Νεοχωρούδα, ενώ το αέριο θα φτάσει και σε απομακρυσμένες περιοχές της Θεσσαλίας με την τεχνολογία του συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Έτσι καταφέραμε να κάνουμε άρση του ενεργειακού αποκλεισμού των απομονωμένων περιοχών», ανέφερε ο κ. Μπακούρας. Τόνισε πως επέκταση θα γίνει στο 2021 και στο δήμο Βόλβης.

«Οι καταναλωτές είδαν ένα καλύτερο περιβάλλον στη Θεσσαλονίκη και έτσι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα μείωσης των ρύπων», σχολίασε. 

Πρόσθεσε πως οι νέες επενδύσεις θα δώσουν δουλειά σε περισσότερους από 3000 εργαζόμενους και θα κατασκευαστούν περισσότερα από 400χλμ δικτύου.  Ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν συνολικά επτά σταθμοί συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), από τους οποίους οι πέντε στη Θεσσαλία και οι δύο στη Θεσσαλονίκη (Λητή και Σταυρός). Παράλληλα τόνισε ότι θα γίνουν επενδύσεις και σε smart μετρητές. Σε σχέση με το φυσικό αέριο υπογράμμισε πως θα έχουμε αύξηση στη ζήτηση τα επόμενα χρόνια πάνω από 2 δις κυβικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Και εξήγησε με παραδείγματα πόσο οικονομική είναι η επιλογή του φυσικού αερίου ως καυσίμου. «Το 2015 το τέλος διανομής φυσικού αερίου ήταν στα 4 ευρώ/μεγαβάτ (MW) και σήμερα έχει μειωθεί στο 1,5 ευρώ/MW και αναμένεται να μειωθεί περισσότερο το 2020. Ένας φούρνος μπορεί να δίνει πχ 12.000 ευρώ για καύσιμα αν χρησιμοποιούσε πετρέλαιο, ενώ με το αέριο θα δώσει 6500 ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Μιλάμε για ανάπτυξη μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας», σημείωσε, ενώ πρόσθεσε πως οι καταναλωτές είναι κατά 80% πολύ ικανοποιημένοι με το φυσικό αέριο, και κατά 15% ικανοποιημένοι. «Είναι πρακτικό, οικολογικό και οικονομικό. Και στα 20 χρόνια λειτουργίας του στην χώρα δεν υπήρξε ούτε ένα ατύχημα», τόνισε.

Στο ότι το φυσικό αέριο είναι φιλικό προς το περιβάλλον, τον καταναλωτή, τους θεσμούς/ υπηρεσίες και την τσέπη του καταναλωτή εστίασε ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης κ. Θεόδωρος Καράογλου. «Η ΕΔΑΘΕΣΣ φέρνει το φυσικό αέριο παντού, εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Εφαρμόζει τα χαμηλότερα τιμολόγια διανομής στην Ελλάδα. Το 2019 είχε ρεκόρ συνδέσεων στη Θεσσαλονίκη αγγίζοντας τις 25.000, ενώ στα 2020 η εταιρεία στοχεύει σε μεγαλύτερο αριθμός. Μέσα στο έτος που πέρασε τροφοδοτήθηκαν Βασιλικά, Σουρωτή, Αγία Παρασκευή, Ταγαράδες, Αγία Τριάδα, δηλαδή η Ανατολική Πλευρά του νομού Θεσσαλονίκης. Επίσης το 2019 τα μερίσματα άγγιξαν τα 20 εκατ. ευρώ στους μετόχους της», σημείωσε, ενώ ανέφερε πως η εταιρεία συνέχισε να επενδύει στην χώρα μας στηρίζοντας την οικονομία της Ελλάδας. Παράλληλα ζήτησε στην επέκταση του δικτύου της εταιρείας να συμπεριληφθούν και περιοχές του νομού Λαγκαδά, όπως ο Σοχός και το Ζαγκλιβέρι.

«Η ΕΔΑ ΘΕΣΣ καλύπτει το 61% της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης. Δύο στα τρία νοικοκυριά έχουν ήδη φυσικό αέριο, ενώ πολλά είναι και τα οφέλη από την χρήση του σε δημοτικά κτήρια. Η ΕΔΑΘΕΣΣ ήρθε για να μείνει έχοντας εξαιρετικές υποδομές και ταχύτητα ανάπτυξης. Περί τα 2200χλμ καλύπτονται με το δίκτυο αυτού του καύσιμου στους 13 δήμους του νομού. Πρόκειται τόσο για επιχειρήσεις όσο και για νοικοκυριά», ανέφερε από την πλευρά του ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη και πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων κ. Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Και πρόσθεσε πως ειδικότερα για περιοχές του δήμου του όπως το Φίλυρο και ο Χορτιάτης η σύνδεση με το αέριο ήταν πολύ σημαντική καθώς εκεί ο χειμώνας είναι πιο έντονος, ενώ είπε πως το πρόγραμμα επεκτάσεων στο νομό προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς.

«Η τοπική αυτοδιοίκηση θα είναι αρωγός ώστε να συνεχιστεί το φιλόδοξο πρόγραμμα ανάπτυξης της εταιρείας», συμπλήρωσε.

Η διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της ΕΔΑΘΕΣΣ κυρία Σταχτάρη τόνισε πως η εταιρεία θα συνεχίσει να στηρίζει τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, ενώ ανέφερε πως έχει λάβει προληπτικά μέτρα για τους εργαζόμενούς της με αφορμή την έξαρση του κορωνοϊού.

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές