Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση για ταξί και οχήματα

Υπέρ των αλλαγών ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης, αρκεί να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές

Της Λεμονιάς Βασβάνη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και σε καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον θα πρέπει να κάνουν τα ταξί καθώς, από το 2025, σύμφωνα με την πράσινη πολιτική που ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, ενώ από το 2030 θα απαγορεύεται η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Την ίδια ώρα αλλαγές έρχονται και στο θέμα της θέρμανσης των κατοικιών αφού από το 2023 σε όλα τα νέα σπίτια που θα κατασκευάζονται θα απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου εκεί που υπάρχει επαρκές δίκτυο φυσικού αερίου.

«Ναι στα ηλεκτρικά ταξί, αρκεί να υπάρξουν υποδομές»

ταξι-παρασυρση-θεσσαλονικη.jpg

Υπέρ των αλλαγών για τα καύσιμα των ταξί είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών ΤΑΧΙ «Ερμής» κ. Κλήμης Λεοντιάδης με δεδομένο ωστόσο πως θα υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές μέχρι την έναρξη της εφαρμογής των νέων σχεδίων της κυβέρνησης για την πράσινη πολιτική.

«Είμαστε θετικοί στο να έχουμε φιλικότερα προς το περιβάλλον οχήματα. Λέμε ναι στα ηλεκτρικά ταξί που είναι φιλικά προς τον πλανήτη μας, αρκεί μέχρι το 2025 να έχουμε τις κατάλληλες υποδομές, να υπάρχουν τα συνεργεία για τις τυχόν βλάβες, να μην χρειάζεται πχ να περιμένουμε 30 μέρες για ένα ανταλλακτικό, να δοθούν καλές επιδοτήσεις για τα επαγγελματικά οχήματα και να έχει η πόλη μας τους κατάλληλους φορτιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά στο TyposThes.

Πρόσθεσε δε πως ο κλάδος είναι θετικός στο να χρησιμοποιεί και οχήματα με χαμηλούς ρύπους όπως πχ ταξί που να έχουν ως καύσιμο το αέριο ή να είναι υβριδικά.

Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα ηλεκτροκίνητο ταξί στη Θεσσαλονίκη. Το κόστος ενός συμβατικού ηλεκτρικού οχήματος είναι όπως μας είπε ο κ. Λεοντιάδης στα 40.000- 45.000 ευρώ. Στο επόμενο διάστημα θα ψηφιστεί απόφαση για επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων με ποσό από 12.500 έως 22.000 ευρώ. Όμως το υπόλοιπο του κόστους θα πρέπει να το πληρώσουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων και αυτό προβληματίζει στους επαγγελματίες του κλάδου των ταξί.

Επίσης υπάρχει και το ζήτημα με το κομμάτι της φόρτισης. Μιλώντας για το τελευταίο ο κ. Λεοντιάδης ανέφερε πως σε συζήτηση που είχε με τον Τεχνικό Σύμβουλο Δημοσίων Έργων  Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρη Μήτρου ενημερώθηκαν πως στο επόμενο διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης θα μεριμνήσει ώστε να υπάρχουν ταχυφορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην πόλη μας.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι έχει προχωρήσει από τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας η ένταξη του έργου «Πλαίσιο εγκατάστασης & λειτουργίας φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.

Σύμφωνα με τα όσα προγραμματίζονται ως το τέλος του έτους θα υπογραφούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την οργάνωση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, δίνοντας έμφαση στην αγορά υπηρεσιών φόρτισης και στην παροχή φορολογικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Στο 2022 θα εγκριθούν από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τουλάχιστον 300 σχέδια που θα υποβληθούν από τις τοπικές αρχές για την εγκατάσταση δημόσια διαθέσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Βενζινοπώλες: «Να εξετάσουν οι καταναλωτές το θέμα του κόστους»

Σκεπτικοί ως προς την εφαρμογή των νέων μέτρων είναι οι βενζινοπώλες. Συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ  και πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής μιλώντας στο «ΤyposThes» τόνισε ότι «δεν γνωρίζουμε πόσο εφικτά είναι τα όσα θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση για το θέμα των καυσίμων. Βλέπουμε πως θέλει να κάνει μια στροφή στο φυσικό αέριο. Αυτή είναι μία παράμετρος. Όμως σε αρκετά σημεία στην επαρχία δεν υπάρχει το κατάλληλο δίκτυο για αυτό το καύσιμο. Οπότε εκεί θα πρέπει να στραφούν στην ηλεκτρική ενέργεια. Πόσο συμφέρουσα είναι αυτή; Επίσης η τοποθέτηση και λειτουργία του φυσικού αερίου έχει ένα κόστος. Και πόσο μπορεί να εγγυηθεί κανείς ότι το αέριο θα είναι το φθηνότερο και ότι συμφέρει; Όλα αυτά θα πρέπει να αναλυθούν και να τα εξετάσουν οι καταναλωτές πριν πάρουν αποφάσεις. Πιστεύουμε πως ειδικά στην επαρχία θα υπάρξουν προβλήματα για τη θέρμανση».

Εξάλλου ο ίδιος πρόσθεσε πως σε χαμηλές θερμοκρασίες το πετρέλαιο δρα υποβοηθητικά σε αντλίες θερμότητας.

Παράλληλα εφιστά την προσοχή στο κομμάτι της επάρκειας υπενθυμίζοντας πως το καλοκαίρι στην περίοδο του παρατεταμένου καύσωνα γίνονταν εκκλήσεις για να μην κάνουμε σπατάλη στο ρεύμα. «Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί πως δεν θα αντιμετωπίσουμε ανάλογα θέματα και στο μέλλον σε υψηλές θερμοκρασίες;», διερωτήθηκε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ