Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Φαγητό στις διακοπές: Τι δικαιώματα έχουμε;

Τι πρέπει να προσέχουμε στους τιμοκαταλόγους αλλά και στις τιμές των κυλικείων- Συμβουλές της ΕΚΠΟΙΖΩ...

Οι πρόσφατες αυξήσεις στον ΦΠΑ σε ορισμένα είδη διατροφής μας άγγιξαν όλους… Έτσι εν μέσω καλοκαιριού οι τιμές καλά κρατούν, τονίζει η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ και σημειώνει ότι όσοι καταφέρουν να αποδράσουν έστω και για λίγο, δεν θα πρέπει να ξεχνούν τα δικαιώματά τους και να τα διεκδικούν.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει τα βασικά μας δικαιώματα (ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ –μπαρ, κυλικεία κτλ) στις διακοπές:

 Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία. Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.  Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος. Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο). Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό. Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν. Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.  Δεν επιτρέπεται η χρέωση του "κουβέρ" (π.χ. σέρβις). Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε

Δελτίο Παραπόνων

 Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

Τα κυλικεία που λειτουργούν σε εξειδικευμένους χώρους: Αεροδρόμια, Αθλητικούς, Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία, Επιβατικά Πλοία, Λιμάνια, Τρένα, Νοσοκομεία, Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο: Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ. Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: “Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές”.

Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες. Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.

ΠΡΟΪΟΝ ΤΙΜΗ

Εμφιαλωμένο νερό 0.50 ml, (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0.35€

Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί,

(ψημένο ή άψητο)

1.45€

Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, (ψημένο ή άψητο) 1.25€

Καφές ελληνικός μονός 1.20€

Καφές γαλλικός φίλτρου μονός 1.30€

Καφές εσπρέσο μονός, (ζεστός ή κρύος) 1.45€

Καφές στιγμιαίος μονός - τύπου φραπέ κ.λπ., (ζεστός ή κρύος) 1.30€

Τσάι (ζεστό ή κρύο) 1.30 €

 

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΕΚΠΟΙΖΩ

Αθήνα Τ: 2103304444, E-mail: [email protected]

Θεσσαλονίκη T: 2310257776, E-mail: [email protected]

Πάτρα T: 2610222626

www.ekpizo.gr

 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Τ: 1520, F: 2103843549

E-mail: [email protected]

www.1520.gov.gr

 Τουριστική Αστυνομία

T: 1571 (24ωρη γραμμή)

T:11717, 2106971500

E-mail: [email protected] 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Φράκαρε ο Περιφερειακός – Τεράστια ταλαιπωρία για οδηγούς (ΧΑΡΤΗΣ)
Πολύ μεγάλο μποτιλιάρισμα και ουρές χιλιομέτρων και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου – Αυξημένη κίνηση και μέσα στην πόλη
Θεσσαλονίκη: Φράκαρε ο Περιφερειακός – Τεράστια ταλαιπωρία για οδηγούς (ΧΑΡΤΗΣ)
Σήμερα στον Ανακριτή ο Κωνσταντίνος Φλώρος – Κατηγορείται για κακούργημα
Για την επίθεση μέσα στην Βουλή σε βάρος του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Βασίλη Γραμμένου – Παραμένει κρατούμενος από χθες
Σήμερα στον Ανακριτή ο Κωνσταντίνος Φλώρος – Κατηγορείται για κακούργημα