Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στο επίκεντρο του τουριστικού ενδιαφέροντος για 4 ημέρες η πόλη

Το ανανεωμένο και δυναμικό εκθεσιακό «τρίπτυχο» Philoxenia, Hotelia & Polis από την Πέμπτη στη ΔΕΘ ...

Της Μαρίας Κουζούφη

Εγχώριοι και διεθνείς τουριστικοί προορισμοί, παραδοσιακά προϊόντα, μια «γειτονιά» αφιερωμένη στο ντιζάιν των ξενοδοχείων, διάσημοι bartenders και mixologists, ένα συνέδριο για τον προορισμό Θεσσαλονίκη, καλές πρακτικές δήμων και χιλιάδες επιχειρηματικά «ραντεβού», είναι μερικά από τα highlights του δυναμικού εκθεσιακού «τρίπτυχου» Philoxenia-Hotelia-Polis, που διοργανώνεται από την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου ως και την Κυριακή 15 Νοεμβρίου στη ΔΕΘ.

Οι τρεις εκθέσεις, που παρουσιάζουν ενισχυμένα μεγέθη, τόσο σε επίπεδο συμμετοχών όσο και εκθεσιακού χώρου, αναδεικνύουν τρεις σημαντικούς κλάδους και βάζουν τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τουριστικής βιομηχανίας.

Είναι ενδεικτικό ότι αυτό το διάστημα όλα τα ξενοδοχεία της πόλης είναι γεμάτα, ενώ προσδοκίες για σημαντικές συνεργασίες δημιουργούν τα 3.000 προγραμματισμένα ραντεβού που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των εκθέσεων μεταξύ επιλεγμένων hosted buyers από 32 χώρες και εκθετών.

«Και μόνο το 10% αυτών των ραντεβού να φέρουν δουλειές, είναι και πάλι ένα σπουδαίο νούμερο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας ΔΕΘ-HELEXPO, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου, επισημαίνοντας ότι φέτος η έκθεση Philoxenia, στα 31 της χρόνια, κάνει «άλμα». «Μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη κλαδική έκθεση, είναι όμως η πιο λαμπερή, λόγω αντικειμένου», όπως τόνισε.

Philoxenia: Εξωστρέφεια και χιλιάδες ραντεβού με hosted buyers

Ειδικότερα, η Philoxenia φιλοξενεί φέτος 107 εμπορικούς επισκέπτες (hosted buyers), οι οποίοι θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη ως εκπρόσωποι μεγάλων tour-operators και τουριστικών φορέων και ενδιαφέρονται τόσο για νέους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα, όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξή τους σε καθιερωμένα θέρετρα της χώρας μας.

Οι εκθεσιακές συμμετοχές προέρχονται από μεγάλες χώρες του εξωτερικού, ενώ έμφαση δόθηκε στη «γειτονιά» μας, με συμμετοχές, μεταξύ άλλων, από  Σερβία, Τουρκία, Βουλγαρία, Τσεχία, αλλά και για πρώτη φορά από την Αλβανία. Συνολικά οι εκθέτες φτάνουν τους 351, έναντι 232 στην περσινή διοργάνωση, ενώ οι εγκαταστάσεις που καλύπτει η έκθεση είναι μεγαλύτερες κατά 25% σε σχέση με πέρσι.

Για μια ουσιαστική επανεκκίνηση της Philoxenia έκανε λόγο ο πρόεδρος του εκθεσιακού φορέα, κ. Τάσος Τζήκας. «Δίνουμε τα διαπιστευτήριά μας και προσδοκούμε να περάσουμε τις εξετάσεις για μια ανανεωμένη και δυναμική Philoxenia» τόνισε.

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της έκθεσης, ξεχωρίζει και το μεγάλο συνέδριο Destination Thessaloniki: 365 days of Μeetings, Studies, Sports, Cruises and Health (13 Νοεμβρίου, 09.30-18.30, στην αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης, στη ΔΕΘ. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ)

Hotelia: Ντιζάιν, κοκτέιλ και καινοτομίες

Η έκθεση Hotelia η οποία συγκέντρωσε 157 εκθέτες έναντι 141 πέρυσι, επεκτάθηκε και σε νέες κατηγορίες εκθεμάτων (εστίαση και καφεστίαση), ενώ εστιάζει στο έπιπλο-διακόσμηση, στις υπηρεσίες τεχνολογίας και ασφάλειας και στον εξοπλισμό υγιεινής και καθαρισμού. Μεγάλη καινοτομία της έκθεσης είναι το DPOINT Hotel Village, που είναι αφιερωμένο στο σχεδιασμό, τη διακόσμηση και την ανακαίνιση των ξενοδοχείων. Αποτελεί στην ουσία μια «γειτονιά» όπου μεγάλοι σχεδιαστές και κορυφαία brands παρουσιάζουν το σύγχρονο πρόσωπο της φιλοξενίας στην πράξη, δημιουργώντας δωμάτια ξενοδοχείων διαφορετικού κόστους και ντιζάιν, που καλύπτουν όλες τις εποχές.

Ακόμη, η Hotelia φιλοξενεί και το κάτι καινούριο, το The Art of Drinking Coffee& Spirit, ένα δρώμενο αφιερωμένο στον καφέ και το ποτό, με προσκεκλημένους παγκοσμίως διάσημους bartenders και mixologists που θα σερβίρουν με θεατρικές κινήσεις τα δημιουργήματά τους. Μάλιστα θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν και ελληνικά προϊόντα στα ευφάνταστα κοκτέιλ τους, όπως τσίπουρο, κρασί μέλι κ.ά. Καθημερινά θα πραγματοποιούνται 4 σεμινάρια. Η είσοδος στο event είναι ελεύθερη αλλά οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν On-line προεγγραφή στο site της Hotelia (μέγιστη χωρητικότητα του κάθε σεμιναρίου είναι 100 άτομα, με σειρά προτεραιότητας). Αξίζει να αναφερθεί ότι μεταξύ των μεγάλων ονομάτων του χώρου θα βρεθεί στο event και η επίσημη ομάδα του Martini για να μεταφέρει λίγη λάμψη από James Bond…  

Polis: Καλές πρακτικές στην Τ.Α.  

Αυξημένος είναι και ο αριθμός των εκθετών στη φετινή Polis (η οποία πραγματοποιείται κάθε δυο χρόνια). Ανήλθε 64 από 36 στην αντίστοιχη έκθεση το 2013. Κατά τη διάρκειά της εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης από όλη τη χώρα θα έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν καλές πρακτικές για διάφορα επίκαιρα θέματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες. Η παρουσίαση των καλών πρακτικών είναι κάτι που ξεκινάει από φέτος, με στόχο να αναπτυχθεί περαιτέρω από την επόμενη διοργάνωση της Polis.

Μεγάλη περιφερειακή έκθεση 

Φιλοδοξία και στόχευση της διοίκησης της ΔΕΘ-HELEXPO είναι να αναδείξει το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia ως μια μεγάλη περιφερειακή έκθεση τουρισμού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.  Φέτος αναμένεται πενταψήφιο ποσοστό επισκεψιμότητας στις εκθέσεις που επιδιώκουν να ανεβαίνουν κάθε χρόνο «επίπεδο», δείχνοντας έμπρακτα αποτελέσματα τα οποία θα προσελκύουν με τη σειρά τους «μεγάλους παίκτες» του κλάδου. Ήδη, όπως τονίστηκε, μεγάλες συμμετοχές επιστρέφουν στην Philoxenia, η οποία είχε παρουσιάσει μια κάμψη την περίοδο 2011-13.

Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής,  η φετινή τριπλή διοργάνωση δημιουργεί προσδοκίες ώστε την επόμενη χρονιά να πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στην ιστορία του θεσμού.

Ευοίωνα μηνύματα για τον τουρισμό

Ο παριστάμενος αναπληρωτής Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Γιάννης Γιώργος, τόνισε πως το τετραήμερο αυτό η Θεσσαλονίκη μπαίνει στο κέντρο του τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας και υπογράμμισε ότι με κοινό αγώνα, συνέργειες, ομαδικότητα και καινοτομίες, μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ο ίδιος, ερωτηθείς σχετικά, επισήμανε ότι διαγράφεται μια εξαιρετική χρονιά στον τουρισμό, με βάση τα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές, αρκεί, όπως είπε να μην γίνει το «μεγάλο λάθος». Επεξηγώντας είπε ότι πρόσφατα είδαμε να συμβαίνουν πράγματα που κανείς δεν τα περίμενε, όπως τα capital controls, ή η αύξηση του ΦΠΑ.

Τέλος εκ μέρους της ΥΜΑΘ κ. Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία απουσίαζε στην Αθήνα για το υπουργικό συμβούλιο, ο διευθυντής του γραφείου της, κ. Νίκος Κουφοτόλης, μετέφερε τον στόχο του υπουργείου για ενίσχυση της συνεργασίας με τον εθνικό εκθεσιακό φορέα σε όλα τα επίπεδα.

Εγκαίνια, ώρες λειτουργίας και δωρεάν πάρκινγκ

 Οι εκθέσεις  Philoxenia, Hotelia και Polis θα εγκαινιασθούν την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου στις 19:30 από την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά και την υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των τριών εκθέσεων προσφέρεται δωρεάν πάρκινγκ για εκθέτες και επισκέπτες εντός του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου (με είσοδο από την πύλη Εμπορίου).

Τις πρώτες δυο μέρες (Πέμπτη, Παρασκευή) η είσοδος είναι μόνο για εμπορικούς επισκέπτες. Η είσοδος τους είναι δωρεάν, με την επίδειξη της επαγγελματικής τους κάρτας ή με το Δελτίο Εμπορικού Επισκέπτη. H καταγραφή των εμπορικών επισκεπτών γίνεται εντός των περιπτέρων.

Το Σαββατοκύριακο η έκθεση ανοίγει και για το κοινό, με είσοδο 3 ευρώ.

Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο: 11:00-20:00, Κυριακή: 11:00-18:00.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ