Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Δείτε ΦΩΤΟ από «σάπια» και επικίνδυνα λεωφορεία ΟΑΣΘ

Τι δήλωσε ο Στέλιος Παππάς στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ

Δημόσιο κίνδυνο και σάπια αποκάλεσε τα λεωφορεία ΟΑΣΘ ο νυν πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, κατά την επίσκεψή του στην ΕΛΒΟ όπου και επισφραγίστηκε η συνεργασία για επισκευή των λεωφορείων.

Όπως είναι ήδη γνωστό, ο Ο.Α.Σ.Θ. θα αναθέτει στην ΕΛΒΟ την επισκευή επιλεγμένων λεωφορείων του οργανισμού που έχουν υποστεί σοβαρές και εκτεταμένες βλάβες.

Στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ βρίσκονται αυτή τη στιγμή για επισκευή 8 λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ.. Θα γίνουν εργασίες που αφορούν σε:

-        Επισκευές αμαξώματος

-        Τοποθέτηση πρόσθετων ενισχύσεων στα πλαίσια των παραθύρων

-        Επιφανειακή προστασία με αστάρι σε όλα τα σημεία παρέμβασης

-        Έλεγχος – επισκευή αναρτήσεων

-        Αντικαταστάσεις τμημάτων των πλαϊνών δικτυωμάτων

-        Επισκευή – αντικατάσταση των θόλων και τμημάτων αυτών

-        Στεγανοποιήσεις

-        Επισκευές ρωγμών στο δάπεδο

Δείτε φωτογραφίες από τα λεωφορεία.

Σπασμένος προφυλακτήρας

Σπασμένος προφυλακτήρας

Σπασμένη τραβέρσα και βάση

Σκισμένες λαμαρίνες

Σάπιος σκελετός

Κίνδυνος φωτιάς από μονωτικό υλικό

Εκτεταμένες βλάβες

Δηλώσεις προέδρου Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιου Παππά στην ΕΛΒΟ

«Η επίσκεψή μας εδώ έχει έναν πολλαπλό στόχο. Ο πρώτος και κύριος είναι να μπορέσουμε να ξαναβάλουμε σε λειτουργία μια αναγκαία συνεργασία ανάμεσα στον Ο.Α.Σ.Θ. και στην ΕΛΒΟ για το κοινό όφελος. Και του δικού μας οργανισμού, αλλά και της ΕΛΒΟ. Θα ήθελα να πω δε, ιδιαίτερα για την ΕΛΒΟ, ότι είναι ένας τεράστιος πλούτος για τη χώρα, ο οποίος παραμένει αδρανής. Και βεβαίως όταν δεν έχει τις οικονομικές και τις επιχειρησιακές δυνατότητες, είναι προφανές ότι θα παραμένει αδρανής. Άρα εμείς πρέπει να κινηθούμε προς την κατεύθυνση επανενεργοποίησης τη συνεργασίας μας.  Γιατί η παραγωγή στη χώρα μας, δηλαδή ο δευτερογενής τομέας, είναι εξαιρετικά σπουδαίας σημασίας. Κι όχι μόνο για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, αλλά για τη συνολικότερη οικονομία. Μ’ αυτή την έννοια νομίζω ότι, το βήμα που κάνουμε σήμερα, μπορεί να είναι μικρό, αλλά έχει έναν πολύ σημαντικό συμβολισμό. Και βεβαίως, ελπίζουμε ότι αυτός ο συμβολισμός θα φτάσει και σε άλλες δομές της ελληνικής οικονομίας έτσι ώστε να στρέψουν το ενδιαφέρον τους κι εκείνες προς τη μεριά αυτή.

Το δεύτερο που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι, εμείς ως διοίκηση, στο πεντάμηνο που έχουμε αναλάβει την εκκαθάριση αυτού του οργανισμού (σσ του   Ο.Α.Σ.Θ.) , αλλά την εκκαθάριση εν λειτουργία, αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε πολλαπλά, πολλαπλά, προβλήματα. Και τα προβλήματα δεν είναι μόνο αυτά που έχουν σχέση με πολιτικές και διαχειριστικές ευθύνες. Έχει σχέση και με το πώς αυτός ο τεράστιος στόλος που έχουμε, διατηρείτο σε μια δυνατότητα να είναι σε λειτουργία.  Ήδη από τα λεωφορεία που βρίσκονται εδώ – και έχει μια σημασία να τα απαθανατίσετε – βλέπετε ότι ο ισχυρισμός μας ότι αυτός ο στόλος που παραλάβαμε ήταν πρόωρα γηρασμένος, είναι απολύτως ακριβής. Εγώ μάλιστα, για να’μαι ειλικρινής, το καταλάβαινα από τις αλλεπάλληλες βλάβες, σήμερα όμως που το είδα με τα ίδια μου τα μάτια, απογυμνωμένο το λεωφορείο και τα σάπια που έχει επάνω του, προφανώς, όχι απλώς το επιβεβαίωσα, θα μπορούσα να πω ότι έπαθα σοκ. Διότι αντιλαμβάνεστε ότι προφανώς αυτά τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να κυκλοφορούν, διότι είναι δημόσιος κίνδυνος. Κι εμείς πρέπει να τα επισκευάσουμε. Διότι έχουν χρόνο ζωής ακόμα, αν κάνουμε σωστή επισκευή.

Θα ήθελα να επισημάνω τούτο. Τα λεωφορεία μας είχαν από 3 ως 5 χρόνια να κάνουν προληπτική συντήρηση. Είναι το σέρβις που κάνουμε στα αυτοκίνητά μας όλοι. Στα 10.000, στα 15.000, στα 20.000 χιλιόμετρα. Το θέμα είναι ότι τα λεωφορεία αυτά τα χιλιόμετρα τα κάνουν μέσα σε 1,5 μήνα. Που σημαίνει ότι κάθε 1,5 μήνα πρέπει να κάνει προληπτική συντήρηση το λεωφορείο, ώστε να ξέρεις ότι το λεωφορείο αυτό είναι αξιόμαχο και μπορείς να το βγάλεις στην κίνηση. Όταν όμως ξέρεις ότι αυτή η προληπτική συντήρηση έχει να γίνει από 3 ως 5 χρόνια, αντιλαμβάνεστε τι φαινόμενα έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Φτιάχνουμε μία βλάβη και το λεωφορείο έρχεται την άλλη μέρα με άλλη βλάβη. Ο χρόνος ζωής στην προληπτική συντήρηση είναι του 1,5 μήνα. Αλλά 1,5 μήνας είναι αρκετά σημαντικός χρόνος για μάς. Αλλά δεν έχουμε κατορθώσει να το πετύχουμε, γιατί οι ζημιές είναι αλλεπάλληλες.

Αυτή τη στιγμή βγάζουμε καθημερινά στο δρόμο περί τα 400 λεωφορεία.  Έχουμε 624 λεωφορεία, αλλά δεν είναι αξιόμαχα. Το ζήτημα είναι να μπορέσουμε το επόμενο διάστημα, κι αυτό είναι ένα στοίχημα που έχουμε βάλει με τον εαυτό μας πρώτα απ’ όλα, να δώσουμε στην κυκλοφορία περίπου 50 λεωφορεία μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Αυτό θα είναι πολύ μεγάλη ανακούφιση για την πόλη και μια ανακούφιση για μάς. Γιατί εμείς είμαστε αποδέκτες παραπόνων. Ίσως περισσότερων απ’ ότι εσείς νομίζετε. Λογικό είναι. Οι πολίτες έχουν δικαίωμα να μεταφέρονται. Κι εμείς έχουμε υποχρέωση  να τους μεταφέρουμε. Αλλά το δικαίωμα και η υποχρέωση, πολλές φορές, βρίσκονται σε μια απόσταση λόγω δυνατοτήτων.

Εμείς κάνουμε επισκευές στα δικά μας συνεργεία. Αλλά είναι προφανές ότι δεν προλαβαίνουμε. Όχι μόνο επειδή είναι πολλές οι βλάβες, αλλά επειδή κι εμείς έχουμε έλλειμα τεχνιτών. Και πρέπει να το συμπληρώσουμε. Αυτή τη δουλειά προσπαθούμε να καλύψουμε με τη συμβολή της ΕΛΒΟ. Στο βαθμό που αυτή η συνεργασία θα περπατήσει καλά, θα τη διευρύνουμε. Έτσι ώστε να μπορέσουμε και εμείς να εξυπηρετηθούμε, και οι επιβάτες, αλλά και η ΕΛΒΟ. Νομίζω ότι η ΕΛΒΟ αυτά που μας έχει πιστοποιήσει, μπορεί να τα φτιάξει. Τώρα μπαίνουμε στη διαδικασία της επισκευής γι αυτά τα λεωφορεία  που υπάρχουν εδώ και θα προχωράμε βήμα το βήμα. Λεωφορείο με λεωφορείο θα το κάνουμε. Θα πληρώνουμε, θα παίρνουμε. Δεν πάμε σε μια γενικευμένη συνεργασία.

Ξέρουμε ότι η δυτική Θεσσαλονίκη ήταν λιγάκι παραμελημένη, επίσης όμως θα έχετε αντιληφθεί ότι υπάρχει μία γενικότερη ειδική μέριμνα για όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης.

Το θέμα δεν είναι μόνο να βάλουμε κι άλλα λεωφορεία. Πρέπει να σχεδιάσουμε ξανά. Γιατί η πόλη αναπτύσσεται, έχει νέες ανάγκες, είτε σε σχολεία, είτε σε οικισμούς, άρα ο ανασχεδιασμός είναι μια διαρκής διαδικασία. Συνδέεται επίσης με την κυκλοφοριακή κίνηση. Συνδέεται με τους λεωφορειόδρομους. Είναι και πόση ευθύνη έχουν και οι οδηγοί που κλείνουν τους δρόμους και δεν μπορούν να περάσουν τα λεωφορεία. Πρόκειται για ένα σύνθετο πρόβλημα. Είναι κι ένα μήνυμά μου προς όλους τους δήμους. Πρέπει όλοι οι δήμοι να έχουν την έγνοια της συνολικής κίνησης στην πόλη. Δεν μπορεί να κοιτάει ο καθένας την εξυπηρέτηση μόνο του δικού του δήμου».

Την ΕΛΒΟ επισκέφτηκαν ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιος Παππάς, ο διευθύνων σύμβουλος, Σάββας Παναγιωτίδης, και τα μέλη του ΔΣ του οργανισμού, Φώτης Μπίμπασης και Καλυψώ Γούλα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Ο.Α.Σ.Θ. και μέλος του ΔΣ, Δημήτρης Τσερμενίδης, και ομάδα τεχνικών του Ο.Α.Σ.Θ. με επικεφαλής τον διευθυντή συντήρησης Νίκο Κωνσταντινίδη. Το κλιμάκιο του Ο.Α.Σ.Θ. ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε από τον εμπορικό διευθυντή της ΕΛΒΟ, Δημήτρη Κατερτζή και τον γενικός τεχνικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Γιάννη Παπαδόπουλο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Eurovision: Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας υπό το φόβο τρομοκρατικών επιθέσεων
Οι επισκέπτες θα περνούν από σαρωτές και ελέγχους ασφαλείας, όπως στα αεροδρόμια, κατά την είσοδό τους στους χώρους του διαγωνισμού όπου...
Eurovision: Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας υπό το φόβο τρομοκρατικών επιθέσεων
Μπακογιάννης για επέτειο Marfin: Ό,τι ημέρα και να είναι, όπου και να είμαστε, δεν ξεχνάμε
«Για την Παρασκευή, τον Επαμεινώνδα, την Αγγελική και το αγέννητο παιδί της, το Πάσχα δεν ήρθε ποτέ» έγραψε σε ανάρτησή του ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων
Μπακογιάννης για επέτειο Marfin: Ό,τι ημέρα και να είναι, όπου και να είμαστε, δεν ξεχνάμε