Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πότε ξεκινούν οι νέες γραμμές ΟΑΣΘ – Πυκνώνουν τα λεωφορεία

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη

Συνέντευξη με αποκαλύψεις παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο newsit.gr, όπου και αναφέρεται εκτενώς στον ΟΑΣΘ και συνολικά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει κανέναν ζήτημα ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ. Όπως λέει χαρακτηριστικά «Θα ήταν παρανοϊκό μετά από 60 χρόνια που έγινε η αποκρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ένα χρόνο μετά και μάλιστα με τα αποτελέσματα που έχει ο οργανισμός να τον ιδιωτικοποιήσουμε. Προφανώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Θεωρώ ότι οι εργαζόμενοι πριν την ιδιωτικοποίηση ή κάποιοι από τους εργαζόμενους, που είναι και μέτοχοι στον ΟΑΣΘ κατηγορούσαν την κυβέρνηση για την κρατικοποίηση».

Για το ζήτημα αυτό καθεαυτό των ΚΤΕΛ, ο υπουργός απαντάει πως κάποιες γραμμές – αυτές που θα πάρουν τα ΚΤΕΛ – δεν έπρεπε ποτέ να τις κάνει ο ΟΑΣΘ καθώς βρίσκονται ακόμη και έξω από το νομό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει «Στην Θεσσαλονίκη υπήρχε ο ΟΑΣΘ, ήταν ιδιωτικός. Έγιναν δυο παρεμβάσεις το 2003 και το 2011 χωρίς σχεδιασμό. Ανατέθηκαν στον ΟΑΣΘ περιοχές έξω από τον χώρο ευθύνης του μέχρι και έξω από το νομό Θεσσαλονίκης! Αυτό έγινε χωρίς αντίστοιχα να αυξηθεί ο στόλος των λεωφορείων, ο αριθμός των οδηγών. Στην συνέχεια ανέθεσαν ένα μέρος σε έναν υπεργολάβο στα ΚΤΕΛ και έδωσαν και μετοχές στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Αυτό σαν φαινόμενο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που εχουν οι πολίτες στην Θεσσαλονίκη. Έχουμε πολλά δρομολόγια που δεν γίνονται, έχουμε μια σειρά από γραμμές που δεν εξυπηρετούν και την λειτουργία της πόλης. Πρέπει λοιπόν να γίνει ένας επανασχεδιασμός.

Θα πρέπει τα ΚΤΕΛ να πάρουν να κάνουν κάποιες γραμμές που δεν έπρεπε να κάνει ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να μείνει μόνο το κομμάτι της εκκαθάρισης που έχει καθυστερήσει και να ενεργοποιηθεί όπως προβλέφθηκε στο νομοσχέδιο ο διάδοχος του ΟΑΣΘ, δημόσιος 100% που θα μεταφέρουμε πολλές από τις αρμοδιότητες ομαλά. Θα υπάρχει σχεδιασμός ενόψει και της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης σε 2 χρόνια και ενός άλλου σχεδιασμού που δεν θα έχει τον πολίτη να περιμένει στις στάσεις μια ώρα ενώ έπρεπε να μην περιμένει καθόλου».

Μάλιστα, αναφέρει πως θα αγοραστούν νέα λεωφορεία αλλά όχι στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ – καθώς σε λίγους μήνες θα γίνει η μετάβαση στον ΑΣΥΘ – ενώ αποκαλύπτει πως οι νέες γραμμές του Οργανισμού στη Θεσσαλονίκη θα αρχίσουν να λειτουργούν στις 15 Οκτωβρίου. Αναλυτικά, αναφέρει ««Στον ΟΑΣΘ έπρεπε να υπάρχουν 37 εκατομμύρια για την ανανέωση του στόλου και υπήρχαν 700 ευρώ! Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας υπάρχει εξοικονόμηση 45 εκατομμυρίων από τα χρήματα που δίνει το δημόσιο σε αυτόν τον οργανισμό. Ήταν ένας οργανισμός πολύ σπάταλος, τα χρήματα πήγαιναν στις τσέπες κάποιων. Έχουμε χρηματοδότηση να πάρουμε νέα λεωφορεία. Δεν μπορεί όμως να τα πάρει ο ΟΑΣΘ που είναι σε εκκαθάριση. Θα γίνει ένας ενιαίος διαγωνισμός για Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το υπουργείο Μεταφορών που θα περιλάβει και μέρος της συντήρησης. Στις 15 Οκτωβρίου ξεκινούν οι γραμμές κορμού στην Θεσσαλονίκη και θα υπάρχει και ένας μεγάλος ανασχεδιασμός για να έχουμε μεγαλύτερη συχνότητα στα δρομολόγια των περιοχών».

Δείτε την συνέντευξη στο βίντεο του Newsit.gr.

Πληροφορίες: newsit.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επίσκεψη Κεφαλογιάννη στον Μπελέρη: Όπλα του η αλήθεια και η πατριωτική αγάπη
«Η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας εξαρτάται από το σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας»
Επίσκεψη Κεφαλογιάννη στον Μπελέρη: Όπλα του η αλήθεια και η πατριωτική αγάπη