Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
Σύσκεψη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη για το διάστημα που διαρκεί η επισκευή της γέφυρας Δενδροποτάμου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο ΥΜΑΘ. Η εντονότερη αστυνόμευση σε κομβικά σημαία και η ρύθμιση των φαναριών ήταν ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν, προκειμένου να ελαφρυνθεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που προκλήθηκε μετά το κλείσιμο της γέφυρας το περασμένο Σάββατο (30/11), μιας γέφυρας που εξυπηρετεί όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη.
Όπως αναφέρθηκε, άμεσα, σήμερα ή αύριο, πρόκειται να μεταβεί στο σημείο ειδικός μηχανικός με εμπειρία σε θέματα γεφυρών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Διευκρινίστηκε ότι την αποκατάσταση της γέφυρας θα αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ωστόσο αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ως προς το πότε θα ξεκινήσει η αποκατάσταση του τοιχίου, ώστε να αποδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η γέφυρα.
Υπενθυμίζεται ότι αυτό που συνέβη είναι ότι υποχώρησε τμήμα από το παράπλευρο τοιχίο του επιχώματος στο σημείο στο οποίο εκτελούνται οι εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας, εξαιτίας της έντονης και πολύωρης βροχής, κάτι που οδήγησε στην απόφαση να διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων και από τα δύο ρεύματα της γέφυρας Λεωφόρου Δενδροποτάμου (από ΚΤΕΛ «Μακεδονία» με Λεωφ. Δενδροποτάμου και αντιστρόφως). Πάντως, όπως επισημάνθηκε η γέφυρα δεν έχει υποστεί καμία τεράστια βλάβη και είναι κάτι το οποίο πολύ σύντομα μπορεί να αποκατασταθεί.
Οι λύσεις που συζητήθηκαν
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης και εκπρόσωποι της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και των ΚΤΕΛ.
Οι λύσεις είναι πολύ συγκεκριμένες αυτήν την στιγμή, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, αμέσως μετά τη σύσκεψη. Πρώτον, όπως επεσήμανε η Τροχαία, θα υπάρχει έντονη αστυνόμευση στα τοπικά σημεία που δέχονται το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό όγκο. Επ΄αυτού, συζητήθηκε και το ενδεχόμενο ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου που έχει δημοτική αστυνομία να συνδράμει και αυτός σε κάποια σημεία που θα υποδείξει η Τροχαία για θέματα παράνομης στάθμευσης, οπότε να απελευθερωθούν λωρίδες στο δρόμο. Το δεύτερο σημείο αφορά τη ρύθμιση των φαναριών στα επίδικα, κομβικά σημεία, κάτι που όπως είπε ο κ. Κυρίζογλου γίνεται ήδη σε κάποια σημεία στο δήμο του, προκειμένου εκεί να γίνει καλύτερη διευθέτηση της κίνησης. Αναφέρθηκε το παράδειγμα της οδού Θωμά Χατζίκου. Το τρίτο που συζητήθηκε είναι ότι «με πίεση όλων προς το αρμόδιο υπουργείο θα προσπαθήσουμε να γίνει μια άμεση αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη η γέφυρα για να μπορέσει να αποδοθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην κυκλοφορία, δεδομένου ότι από εκείνο το σημείο εξυπηρετούνται όχι μόνο οι δυο δήμοι (Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Κορδελιού-Ευόσμου) αλλά αποτελεί ένα κομβικό σημείο που εξυπηρετεί ολόκληρη τη δυτική Θεσσαλονίκη».
Το χρονικό και το ιστορικό της γέφυρας
Όπως είπε ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1985 από το κράτος. «Το 2007 μεταφέρθηκε, μη νομίμως, παρανόμως, στο δήμο Μενεμένης και στο δήμο Ευόσμου. Λέω μη νομίμως, γιατί δεν μεταφέρθηκε το προσωπικό των ειδικών επιστημόνων μηχανικών που έχουν εμπειρία για γέφυρες, δεν μεταφέρθηκαν τα κονδύλια και τα μέσα, όπως συνήθως γίνεται. Από το 2017 προσπαθούμε σε συνεργασία με την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Εύοσμου αλλά και σε πιο στενή συνεργασία με την νυν διοίκηση του Δήμου, προτείνοντας τη συντήρηση της γέφυρας», όπως είπε. Ο κ. Κυρίζογλου τόνισε ότι ο μεγαλύτερος εχθρός των γεφυρών είναι τα βρόχινα νερά, ενώ είπε ότι η «γέφυρα δεν έχει πρόβλημα τεράστιο, θέλει μια απλή συντήρηση». Κυκλοφορείται άνετα όπως είπε, σημειώνοντας ότι το πρόβλημα υπήρξε στο τοίχωμα, στο επίχωμα, δηλαδή στο σημείο ανόδου και καθόδου της γέφυρας.
«Ενώ βρισκόμασταν, ύστερα από μελέτη στην οποία κάναμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στα τελειώματα, κατά την τελευταία βροχόπτωση που κράτησε 12 ώρες επειδή πήρε νερά το τοίχωμα, από τις πιέσεις που δέχθηκε, έπεσε», τόνισε ο δήμαρχος αναφερόμενος στο χρονικό της υπόθεσης.
Όπως είπε, μετά το συμβάν οι δύο δήμαρχοι επικοινώνησαν άμεσα με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, τον οποίο ενημέρωσαν εγγράφως και τη Δευτέρα το πρωί.
«Ο κ. Ταχιάος ανταποκρίθηκε και δημόσια τοποθετήθηκε και είπε οτι άμεσα και όταν λέμε άμεσα εννοούμε σήμερα ή αύριο το αργότερο - γιατί μιλήσαμε και σήμερα το πρωί – ειδικός μηχανικός από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που έχει εμπειρία σε θέματα γεφυρών θα έρθει να δει το σημείο και το υπουργείο θα κάνει άμεση παρέμβαση.
"Οι γέφυρες είναι σε καλή κατάσταση"
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης επεσήμανε αρχικά ότι οι γέφυρες μετά 40 χρόνια από την κατασκευή του, χρίζουν συντήρησης. «Ήδη έχουν ξεκινήσει και συντηρούνται και μετά από ενόχληση και δική μας εδώ και κάποιους μήνες στο υπουργείο και οι άλλες και αυτές που έχουμε εμείς στο δήμο Κορδελιού-Ευόσμου αυτήν τη στιγμή συντηρούνται. Το πρόβλημα όμως είναι υγρασίες οι οποίες δημιουργούνται στις γέφυρες, πέφτουν τσιμέντα, βγαίνουν σίδερα στην επιφάνεια τα οποία χρειάζονται με κάποια τεχνοτροπία να μπορέσουν να συναντηθούν», όπως είπε ενώ πρόσθεσε ότι «ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι οι γέφυρες είναι σε καλή κατάσταση, δεν υπάρχει καμία επικινδυνότητα». «Αυτό το οποίο έγινε, ήταν ένα συμβάν λόγω της μεγάλης κακοκαιρίας. Οι μπόρες που έπεσαν δεν έχουν ξαναπέσει στην περιοχή. Δεν ήταν καμία τεράστια βλάβη για τη γέφυρα. Είναι κάτι το οποίο πολύ σύντομα μπορεί να αποκατασταθεί και να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα για να εξυπηρετήσει τους πολίτες», υπογράμμισε.
Όπως πρόσθεσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται στο σημείο μπορεί να απαλυνθεί με τη διάθεση ανθρώπινου προσωπικού της Τροχαίας στα σημεία, ενώ και ο δήμος του μπορεί να συνδράμει με τη δημοτική αστυνομία που διαθέτει.