Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τι γνώμη έχουν οι επιβάτες για τον ΟΑΣΘ

Η μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, η υπερφόρτωση, αλλά και η αύξηση του αντιτίμου των εισιτηρίων, είναι τα σημαντικότερα προβλήματα όπως δείχνει έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών

Καταπέλτης είναι για τον ΟΑΣΘ τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών σχετικά με το ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του Οργανισμού. Συγκεκριμένα, το επιβατικό κοινό προσδιόρισε ως μεγαλύτερα προβλήματα τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, την υπερφόρτωση, αλλά και την αύξηση του αντιτίμου των εισιτηρίων. Παράλληλα, μεταξύ των αναφορών, υπήρξαν ακόμη παράπονα για απότομα φρεναρίσματα, τραυματισμούς μέχρι και... λιποθυμίες από την υπερφόρτωση των λεωφορείων.

Όπως ανακοίνωσε το ΚΕΠΚΑ, τα αποτελέσματα προέκυψαν από 8.784 καταναλωτές, οι οποίοι στην πλειονότητά τους ήταν φοιτητές και εργαζόμενοι (83%), ενώ το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο ως μέσο μετακίνησης περισσότερες από πέντε φορές την εβδομάδα.

Τα σημαντικότερα προβλήματα του ΟΑΣΘ, μετά από την αξιολόγηση των επιβατών, είναι σε η μείωση συχνότητας των δρομολογίων που για το 97% των συμμετεχόντων είναι από πολύ σημαντικό έως το πιο σημαντικό, ενώ αντίστοιχο ποσοστό συγκεντρώνει και το ζήτημα της υπερφόρτωσης των οχημάτων. Η αύξηση του αντιτίμου του εισιτηρίου θεωρείται πολύ σημαντικό πρόβλημα από το 94% των ερωτηθέντων της έρευνας, ενώ παράλληλα, υψηλό ποσοστό των συμμετεχόντων χαρακτηρίζει πολύ σημαντικά τα προβλήματα της έλλειψης κλιματισμού (90%), της καθαριότητας (83%) και της παλαιότητας των οχημάτων (88%), αλλά και της ελλιπούς ενημέρωσης (79%).

Ερωτώμενοι για το ποιο πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί άμεσα, οι επιβάτες απάντησαν τη μείωση συχνότητας των δρομολογίων σε ποσοστό 29%, ενώ ακολουθούν η αύξηση των εισιτηρίων (26%) και η υπερφόρτωση (21%).

Κακή η σχέση ποιότητας – τιμής

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του ΟΑΣΘ από τους επιβάτες, το 89% θεωρεί ότι η σχέση ποιότητας - τιμής είναι από κακή έως πολύ κακή, η συχνότητα των δρομολογίων χαρακτηρίστηκε από κακή έως πολύ κακή από το 64% των ερωτηθέντων και αντίστοιχη άποψη έχει το 62% για το ωράριο λειτουργίας. Αρνητική πρωτιά, όμως, καταλαμβάνουν η πληρότητα των λεωφορείων με ποσοστό 82% και η άνεση μετακίνησης με ποσοστό 85%.

Στον αντίποδα, ποσοστό 66% των ερωτηθέντων χαρακτήρισαν καλή έως πολύ καλή τη συμπεριφορά οδηγών και ελεγκτών του ΟΑΣΘ, παρόλο που μεταξύ των καταγγελιών που εξέπληξαν τους ανθρώπους του ΚΕΠΚΑ ήταν το κάπνισμα των οδηγών και η επικίνδυνη οδήγηση.

Πώς βαθμολογήθηκαν οι γραμμές

Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, ως χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ - ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι.

Συγκριτικά καλύτερες γραμμές (αλλά κι αυτές με χαμηλή βαθμολογία) αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ - ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, η κα. Κεκελέκη, επισήμανε ότι από τη στιγμή που ο ΟΑΣΘ επιδοτείται από την Πολιτεία θα πρέπει να παρέχει στους πολίτες ποιοτικές υπηρεσίες, σε μια περίοδο ιδίως κατά την οποία περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το λεωφορείο λόγω της οικονομικής κρίσης, που καθιστά ασύμφορη τη μετακίνηση με ΙΧ. «Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν ενθαρρύνουμε το: δεν πληρώνω», ξεκαθάρισε.

Ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ, Νίκος Τσεμπερλίδης, επισήμανε ότι η Πολιτεία πρέπει να επιβάλει όρους λειτουργίας (π.χ., να εφαρμοστεί η πρόβλεψη που αφορά την επιτρεπόμενη αναλογία καθήμενων/όρθιων σε ένα όχημα). Κάλεσε τους καταναλωτές να καταγγέλλουν τα προβλήματά τους και να διαμαρτύρονται ενεργά αλλά και το συνδικάτο των εργαζομένων ν' αναλάβει τις ευθύνες του.

Αντίδραση του προέδρου του ΟΑΣΘ

Την αντίδραση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, προκάλεσαν τα αποτελέσματα της έρευνας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι το ΚΕΠΚΑ δεν απηύθυνε πρόσκληση ούτε στον ΟΑΣΘ ούτε στον ΣΑΣΘ να παρευρεθούν στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ενώ παράλληλα, απέδωσε ευθύνες για την καθυστέρηση των δρομολογίων στις δημοτικές αρχές της Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υποστήριξε ότι η συχνότητα των δρομολογίων και η υπερφόρτωση των οχημάτων έχει άμεση σχέση με τους οδηγούς ΙΧ που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες και εμποδίζουν την ομαλή διέλευση των οχημάτων. «Όταν οι λεωφορειολωρίδες είναι ελεύθερες και δεν εκτελούνται τα δρομολόγια σωστά, τότε να δεχτώ την κριτική», τόνισε ο κ. Στεφανίδης και πρόσθεσε πως έχει επανειλημμένα ζητήσει από τους δήμους να υπογράψουν μνημόνιο συνεργασίας με τον Οργανισμό και δεν αποδέχονται γιατί, όπως είπε, «δεν τολμούν να κάνουν παράπονα στους ψηφοφόρους τους που διπλοπαρκάρουν».

Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι τα δρομολόγια έχουν μειωθεί εξαιτίας της μείωσης του στόλου των λεωφορείων που με τη νέα ΚΥΑ, από 548 έγιναν 520. Παράλληλα, εντόπισε την αύξηση του προβλήματος της κυκλοφορίας των λεωφορείων στην κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας.

Μιλώντας για το ζήτημα των στεγάστρων των στάσεων, ο πρόεδρος του Οργανισμού ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι αρμοδιότητα του εκάστοτε δήμου, ενώ σχετικά με την καθαριότητα απάντησε ότι τα οχήματα πλένονται και καθαρίζονται καθημερινά.

Όσο για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της εν λόγω έρευνας, ο κ. Στεφανίδης σημείωσε πως ήδη εξετάζονται τα στοιχεία για να δοθούν άμεσα απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα. «Όσον αφορά τα δίκαια παράπονα, θα έχουν λυθεί στα μέσα Φεβρουαρίου, εφόσον υπάρχει σωστή αστυνόμευση και παραδοθούν τα υπόλοιπα 5,5 χιλιόμετρα λεωφορειολωρίδων», συμπλήρωσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πορεία ειρήνης σήμερα από την ΕΔΥΕΘ στη Θεσσαλονίκη
Η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) οργανώνει και φέτος την καθιερωμένη Πανελλαδική Ημέρα Αντιιμπεριαλιστικής Δράσης σεόλη τη...
Πορεία ειρήνης σήμερα από την ΕΔΥΕΘ στη Θεσσαλονίκη