Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: 550 μαθητές χρησιμοποίησαν τη …γλώσσα της διπλωματίας

Στο 14ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών τα παιδιά συζήτησαν για θέματα όπως η προσφυγική κρίση, ο πόλεμος στη Συρία, ο ιός Έμπολα, η προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και άλλα

Η προσφυγική κρίση, ο πόλεμος στη Συρία, ο ιός Έμπολα, η προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες, η ερημοποίηση και άλλα σημαντικά ζητήματα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης και της διαπραγμάτευσης στο 14ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή 550 μαθητών από 37 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας, της Σερβίας και της Τουρκίας. Το τριήμερο συνέδριο, που αποτελεί προσομοίωση των συνεδριάσεων του ΟΗΕ,  διοργανώθηκε με επιτυχία για 14η συνεχή χρονιά από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο.

Οι έφηβοι λειτούργησαν ως διπλωμάτες εκπροσωπώντας διάφορες χώρες, βίωσαν την έννοια της διαπραγμάτευσης και  είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τις βασικές αρχές της έρευνας και να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες.
«Οι εμπειρίες που αποκομίζουν οι μαθητές θεωρούνται σημαντικές, καθώς μαθαίνουν τη γλώσσα της διπλωματίας, μαθαίνουν να ερευνούν, να συνεργάζονται, να χειρίζονται δημόσια το λόγο τους και να σέβονται την πλειοψηφία», ανέφερε ο διευθυντής του Αριστοτελείου Κολλεγίου, Χρήστος Γκροζούδης κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του συνεδρίου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο από κόσμο αμφιθέατρο του Εκκλησιαστικού και Πολιτιστικού Ιδρύματος «Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς», στην Πυλαία. «Καλλιεργείται το ομαδικό πνεύμα και οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν», πρόσθεσε ο κ. Γκροζούδης.
Η φετινή ατζέντα περιελάμβανε θέματα, όπως ο πόλεμος στη Συρία και η προσφυγική κρίση, η προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες και η ερημοποίηση.
Το ερευνητικό πνεύμα των μαθητών οξύνεται μέσα από τη βιωματική έρευνα που κάνουν και γίνονται κοινωνοί παγκόσμιων προβλημάτων, δεδομένου ότι εκπροσωπούν μια άλλη χώρα, όπως εξήγησε η καθηγήτρια Αγγλικών του Αριστοτελείου Κολλεγίου, Έλενα Πανοπούλου και πρόσθεσε: «Δεν εμπλουτίζουν μόνο τις γνώσεις τους, αλλά μπαίνοντας στη θέση ενός πολίτη μιας άλλης χώρας, αντιλαμβάνονται καλύτερα στις πολιτικές και διεθνείς εξελίξεις μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες. Συνειδητοποιούν την αξία του διαλόγου, μαθαίνουν να ακούν και να ακούγονται». Κατά την προετοιμασία τους οι μικροί «διπλωμάτες» άντλησαν πληροφορίες από το διαδίκτυο, τις εφημερίδες και άλλες πηγές.
Ο 17χρονος μαθητής από το Βελιγράδι Μίρκο Κράτσασερ, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για να συμμετάσχει στο 14ο MUN, επισήμανε ότι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν αντικείμενα που δεν γνωρίζουν και να βρουν λύσεις σε παγκόσμια προβλήματα.
Την τελευταία δεκαετία ο 24χρονος Τάσος Καλέργης, απόφοιτος του Αριστοτελείου Κολλεγίου,  δίνει κάθε χρόνο το «παρών» στο Mοντέλο Ηνωμένων Εθνών του σχολείου του. Είναι πλέον πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ και φιλοδοξεί να συνεχίσει τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Μιλώντας για τις εμπειρίες, που αποκομίζουν οι μαθητές από το MUN, o T. Καλέργης χαρακτήρισε σημαντική την ενασχόληση με διεθνή ζητήματα που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μία παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. «Επίσης, οι μαθητές γνωρίζουν καινούργιους ανθρώπους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μαθαίνουν για τη διαφορετικότητα, μαθαίνουν να συνεργάζονται και  παράλληλα βιώνουν εμπειρίες που θα τους μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένες για το υπόλοιπο της ζωής τους», τόνισε ο 24χρονος, ο οποίος  έχει λάβει μέρος συνολικά σε 25 μαθητικά και φοιτητικά Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών και είναι ένας από τους πρωτεργάτες του Μοντέλου της Βουλής των Ελλήνων.
 
«Την πρώτη φορά που συμμετείχα σε MUN δεν ήξερα τόσο καλά αγγλικά και ζήτησα να μιλήσω γαλλικά. Στενοχωρέθηκα και έβαλα στόχο να βελτιώσω τα αγγλικά μου. Μελέτησα αρκετά και αυτή τη φορά καταλαβαίνω τα πάντα», ανέφερε ο 17χρονος μαθητής σχολείου της Τουρκίας, Μίχεν Κους σημειώνοντας πώς μέσα από το MUN οι μαθητές εκπαιδεύονται να επιλύουν παγκόσμια προβλήματα.
Η καθηγήτρια Αγγλικών  τουρκικού σχολείου, Γκιουνές Γιλμάζ, επισήμανε ότι στο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών οι μαθητές μαθαίνουν να ερευνούν, βελτιώνουν τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και ευαισθητοποιούνται για οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. «Αφού εντοπίσουν τις αιτίες των προβλημάτων, προσπαθούν να βρουν λύσεις», συμπλήρωσε η κ. Γιλμάζ. 
Για την Μαριαλένα Κέφου, μαθήτρια της Α’ λυκείου του Αριστοτελείου Κολλεγίου, η συμμετοχή στο MUN ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία. «Μας βοηθά να διαμορφώσουμε άποψη για όλα τα σημαντικά προβλήματα που απασχολούν το σύγχρονο κόσμο. Εξασκούμε την αγγλική γλώσσα και με αυτό το πλήθος των πληροφοριών που παρουσιάζονται, μαθαίνουμε όλες τις πλευρές ενός θέματος, γεγονός που θα μας βοηθήσει και ως ενήλικες», υποστήριξε η μαθήτρια.
Το 14ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, που ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο 19 Μαρτίου,  εντάσσεται στις καινοτόμες δράσεις στο Αριστοτελείου Κολλεγίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ