Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Βατόμουρα: η νέα υπερ-τροφή

Δέκα λόγοι που πρέπει να τα προτιμάτε!

Δέκα λόγοι που πρέπει να τα προτιμάτε!

Ξεχάστε το λάχανο, το κινόα και τους σπόρους Chia - η νέα υπερ-τροφή που μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς σας και σας βοηθήσει να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση είναι τα βατόμουρα.

Μια σωστή διατροφή πρέπει να τα συμπεριλαμβάνει. Είναι γνωστό ότι τροφές όπως το παντζάρι, το πράσινο τσάι, το σκόρδο, τα τρόφιμα αυτά έχουν πολλές ευεργετικές δράσεις στην υγεία. Μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των ασθενειών, να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε σταθερή την περιφέρεια της μέσης σας και να βελτιώσουν τη διάρκεια της ζωής σας.

Όμως πέρα από το λάχανο και τους σπόρους Chia, η Δρ Christina Khoo που διεξήγαγε έρευνα για λογαριασμό της Ocean Spray, λέει ότι πρέπει να προσθέσετε και τα μούρα στις εβδομαδιαία λίστες αγορών σας. Αυτά τα κόκκινα μούρα έχουν θετική επίδραση στην υγεία μας, όταν καταναλώνονται τακτικά. Μάλιστα η Δρ Khoo μοιράζεται τους δέκα λόγους για τους οποίους είναι τόσο ωφέλιμα για τον οργανισμό μας.

1. Είναι ένα κορυφαίο φρούτο

Είναι ένα φρούτο που πιστεύεται ότι έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Σε σύγκριση με πολλά άλλα φρούτα, τα βατόμουρα περιέχουν μεγάλη ποσότητα πολυφαινολών. Πρόκειται για ενώσεις όπως τα φλαβονοειδή που μελέτες δείχνουν ότι διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα ιδιοτήτων που συμβάλλουν συνολικά στην υγεία του σώματος. Ανάμεσα σε αυτές είναι και τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

2. Βοηθούν στο να έχει κανείς καλύτερο ουροποιητικό σύστημα

Πολλές γυναίκες επιρρεπείς σε κυστίτιδα ή σε λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος πίνουν χυμό βατόμουρων για να προσπαθήσουν να διατηρήσουν την υγεία του ουροποιητικού.

Αυτό συμβαίνει επειδή σε βατόμουρα έχουν βρεθεί μοναδικές φυσικές ενώσεις – οι προανθοκυανιδίνες (PAC) – οι οποίες μπορούν να σταματήσουν τα E. coli. βακτήρια από το να κολλήσουν στα τοιχώματα της ουροδόχου κύστης και των ουροφόρων οδών, επιτρέποντας στα βακτήρια να ξεπλυθούν με φυσικό τρόπο.

Τα βατόμουρα είναι μια διατροφική επιλογή που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας του ουροποιητικού συστήματος.

3. Φέρνουν υγεία στο στομάχι

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ίδια διαδικασία που συμβάλλει στην υγεία του ουροποιητικού μπορεί επίσης να λειτουργήσει στο στομάχι βοηθώντας στην πρόληψη να προσκολληθεί στα τοιχώματα του στομάχου το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού. Αυτό το είδος των βακτηρίων είναι γνωστό ότι προκαλεί έλκη του στομάχου.

4. Στηρίζουν τα αιμοφόρα αγγεία

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε πολυφαινόλες, ο χυμός από βατόμουρα μπορεί να συμβάλλει και στην υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με νέες μελέτες. Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχουν έρθει πρόσφατα στη δημοσιότητα μια ημερήσια μερίδα με μούρα θα μπορούσε να είναι τόσο ευεργετική για την καρδιά, όπως το κόκκινο κρασί.

5. Είναι αντιφλεγμονώδη

Μελέτες έχουν δείξει ότι αφού κανείς πιει ένα ποτήρι χυμό βατόμουρων μπορεί να έχει μια μείωση στο επίπεδο των δεικτών φλεγμονών στο αίμα (όπως C-αντιδρώσα πρωτεΐνη).

6. Αυξάνουν τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης)

Νέες μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή κατανάλωση ενός ποτηριού του χυμού κόκκινων μούρων μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των επιπέδων της καλής HDL χοληστερόλης.

7. Μειώνουν τα επίπεδα της LDL (κακής χοληστερόλης)

Μερικές φορές η LDL (κακή χοληστερόλη) οξειδώνεται και μπορεί να προκαλέσει απόφραξη στις αρτηρίες λόγω του σχηματισμού πλάκας.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η καθημερινή κατανάλωση χυμού βατόμουρων μπορεί να συνδέεται με μια μείωση στην οξείδωση της LDL χοληστερόλης.

8. Μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση ενός ποτού βατόμουρων με χαμηλές θερμίδες μπορεί να συμβάλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, η οποία βοηθά στο να παραμένει υγιής η καρδιά.

9. Βελτιώνουν το ανοσοποιητικό

Σύμφωνα με έρευνες τα βατόμουρα βοηθούν στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Μάλιστα ότι όσοι πίνουν ένα ποτήρι χυμό cranberry την ημέρα θα μπορούσα να αντιμετωπίσουν λιγότερα κρυώματα και συμπτώματα της γρίπης από εκείνους που δεν το κάνουν.

10. Είναι πηγή φυτικών ινών

Τα μούρα, φρέσκα και αποξηραμένα, αποτελούν πηγή φυτικών ινών, είναι μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής και βοηθούν στην υγεία του πεπτικού συστήματος. Ακόμη δεν έχετε πειστεί; Και ξέρετε πού να τα βρείτε…. Επεξεργασμένα σε χυμούς, ποτά και σάλτσες, ωμά ως φρούτα, αλλά και αποξηραμένα σε πολλά σούπερ μάρκετ. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: “Πράσινη” εργασιοθεραπεία στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο
Επανενταξιακοί ασθενείς απασχολούνται με εργασίες όπως η παρασκευή λαδιού με στόχο την ψυχοκοινωνική αποκατάστασή τους – Ετοιμάζουν γιορτή «Ελιάς &...
Θεσσαλονίκη: “Πράσινη” εργασιοθεραπεία στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο