Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ηλεκτρικά πατίνια: Αλλαγές στην Αθήνα - Μείωση ταχύτητας και δωρεάν κράνη

Ενώ στη Θεσσαλονίκη έχει υπάρξει εισαγγελική παρέμβαση

Μέτρα ασφαλείας στην Αθήνα αποφάσισε να λάβει η εταιρεία Lime με τα ηλεκτρικά πατίνια. Η Lime συμμετέχει στην ομάδα εργασίας που συγκρότησε πρόσφατα ο Δήμος Αθηναίων και θα εφαρμόσει μείωση ταχύτητας, εικονική περίφραξη περιοχών και δωρεάν κράνη.

Σε συνέχεια των συζητήσεων με τον Δήμο Αθηναίων, η Lime ανακοινώνει τα παρακάτω μέτρα για την ασφάλεια των Αθηναίων πολιτών που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια της εταιρείας για τις σύντομες διαδρομές τους στην πόλη:

Με στόχο την καλύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών πατινιών της Lime από ολόκληρη την κοινωνία και θέτοντας τα θέματα της ασφάλειας ως βασική προτεραιότητα, η Lime αποφάσισε να μειώσει την ταχύτητα στα 20 χλμ/ώρα. Η Αθήνα θα αποτελέσει την πρώτη πόλη στην Ευρώπη όπου η Lime μειώνει την ταχύτητα των πατινιών.

Η Lime θα αποθαρρύνει την οδήγηση των ηλεκτρικών πατινιών της στις πιο επιφορτισμένες με κίνηση λεωφόρους της πόλης χρησιμοποιώντας τεχνολογία GPS και δημιουργώντας εικονικές περιφράξεις (geofence) σε συγκεκριμένες περιοχές της πόλης.

Η Lime θα υλοποιήσει την παγκόσμια δράση της εταιρείας και στην Αθήνα, μέσω της οποίας θα διανεμηθούν δωρεάν κράνη σε στρατηγικά σημεία της πόλης τις επόμενες εβδομάδες ώστε να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες να τα χρησιμοποιούν όταν οδηγούν τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα.

Ο Alessandro Tommasi, Διευθυντής Κυβερνητικών Σχέσεων της Lime για την περιοχή δήλωσε σχετικά: “H ασφάλεια αποτελεί νούμερο 1 προτεραιότητα σε κάθε μια αγορά που δραστηριοποιούμαστε σε ολόκληρο τον κόσμο. Ακούμε προσεκτικά τις ανησυχίες του Δήμου Αθηναίων και αμέσως ενημερώσαμε τα κεντρικά της Lime για να παρέχουμε άμεσα μέτρα ασφαλείας για τους πολίτες της Αθήνας. Συνεχίζουμε τις συζητήσεις μας με τον Δήμο Αθηναίων για να εξετάσουμε καλές πρακτικές σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις ώστε να διαμορφώσουμε από κοινού ένα πλαίσιο για την λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα”.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ακόμη δεν έχουν υπάρξει αντίστοιχες αποφάσεις για τη Θεσσαλονίκη, ενώ μετά το πρώτο τροχαίο που σημειώθηκε με ηλεκτρικό πατίνι και ΙΧ αυτοκίνητο, υπήρξε μήνυση από πολίτη και παρέμβαση εισαγγελέα.

Ειδικότερα, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανος Ζαρκαντζιάς, ζητεί να διερευνηθεί κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά πατίνια και εάν παραβιάζονται διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Την έρευνα αναμένεται να διενεργήσει η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Οι παραπάνω προβληματισμοί εντάθηκαν μετά και το πρόσφατο ατύχημα που σημειώθηκε στην Καλαμαριά, όταν 16χρονος χειριστής ηλεκτρικού πατινιού συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο, με συνέπεια να τραυματιστεί και να διακομιστεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Με αφορμή και το περιστατικό αυτό, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο θέμα των ηλεκτρικών πατινιών, λέγοντας ότι «η χρήση τους έχει γίνει πλέον επικίνδυνη». Όπως επισήμανε στη διάρκεια προ ημερών δημοτικού συμβουλίου, επικοινώνησε με την Τροχαία η οποία τον ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο. Παράλληλα, ο ίδιος πρότεινε ως λύση να μειωθεί το όριο ταχύτητας των πατινιών σε 5 έως 10χλμ/ ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τσακαλώτος: Ο κ. Οικονόμου και η κυβέρνηση δεν εκπροσωπούν τη μεσαία τάξη
«Ας μιλήσουν για την τάξη που πραγματικά εκπροσωπούν. Εκείνους με τις περιουσίες των 800.000 ευρώ, εκείνους που έχουν 15 διαμερίσματα και ζητάνε...
Τσακαλώτος: Ο κ. Οικονόμου και η κυβέρνηση δεν εκπροσωπούν τη μεσαία τάξη