Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Fraport: Πτώση κατά 75% κατέγραψε η επιβατική κίνηση στο οκτάμηνο

Στα 14 αεροδρόμια της Fraport - Τι είπε ο Γιώργος Βήλος για τη Θεσσαλονίκη

Μ.Κ. 

Για μια δύσκολη χρονιά έκανε λόγο ο Γιώργος Βήλος Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Fraport Greece, μιλώντας στο Thessaloniki Helexpo Forum, σε πάνελ για τον τουρισμό.

Ήδη όπως είπε, το 8μηνο έκλεισε στα 14 αεροδρόμια της Fraport με μείωση επιβατικής κίνησης κατά 75%. Ενώ πέρυσι το 8μηνο είχε καταγράψει περίπου 21-22 εκατ. επιβάτες σαν κίνηση, φέτος καταγράφηκαν μόλις 5,5 εκατ. επιβάτες.

«Το 2019 ήταν χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό. Η Fraport στα αεροδρόμιά της υποδέχθηκε 30,1 εκατ. επιβάτες και η δυναμική αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο δίμηνο του 2020 καταγράφοντας ανάπτυξη της εμπορικής κίνησης. Η τάση αυτή δυστυχώς αναστράφηκε το τελευταίο 10ήμερο του Μαρτίου όπου είχαμε την απόλυτη κατάρρευση. Σε λίγες μέρες είδαμε την κίνηση σε όλα μας τα αεροδρόμια να καταγράφει μείωση της τάξης του 99-99,5%», τόνισε ο ίδιος.

Ωστόσο, ο κ. Βήλος τόνισε ότι ουδεμία στιγμή η Fraport δεν σκέφτηκε να αναβάλλει, να αναστείλει ή να επιβραδύνει την επένδυση που εκτελεί στα 14 αεροδρόμια, ύψους 440 εκατ. ευρώ περίπου για την επέκταση και αναβάθμισή τους. Ήδη, οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια έχουν ολοκληρωθεί. Απομένουν τα έργα στην Κω (ολοκληρώνονται μέσα στον Οκτώβριο) και κάποιες εργασίες στο αεροδρόμιο Μακεδονία (θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου) και εντός του πρώτου διμήνου του 2021 παραδίδεται και το αεροδρόμιο της Σαντορίνης.

Η εταιρία έχει στραμμένο το βλέμμα στην επόμενη μέρα η οποία «δεν θα είναι εύκολη, ακόμα και αν εξελιχθούν επιδημιολογικά τα πράγματα κατ΄ευχήν». «Θεωρούμε ότι θα έχουμε ένταση του ανταγωνισμού από άλλες περιοχές. Άρα αυτήν την στιγμή προσπαθούμε και είμαστε σε πολύ προχωρημένες συζητήσεις με υπουργείο Τουρισμού, Περιφέρεια, ΟΤΘ και ενώσεις ξενοδόχων για κατάρτιση στρατηγικής για την επόμενη μέρα, για προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, ανάπτυξη νέων δρομολογίων, για να φέρουμε πίσω δρομολόγια που χάθηκαν. Φέτος πήγαμε καλά τηρουμένων των αναλογιών γιατί έγινε εξαιρετική διαχείριση της κρίσης από υγειονομική άποψη, αλλά και γιατί υπήρχαν προβλήματα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς. Κάποια στιγμή αυτό θα αλλάξει θα μπορεί κάποιος να πάει πχ Ισπανία, άρα οφείλουμε να δουλέψουμε εγκαίρως για να κάνουμε ένα πιο ανταγωνιστικό το τουριστικό μας προϊόν για την επόμενη μέρα», τόνισε.

Υποστήριξε ακόμη ότι η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή είναι για τη Fraport ένας προορισμός με ιδιαίτερες προοπτικές. Το 2019 το κομμάτι της επιβατικής κίνησης του εξωτερικού είχε ανάπτυξη 8,6% όπως είπε, χαρακτηρίζοντας τρομακτικό νούμερο για τη κίνηση εξωτερικού να αυξηθεί σε ένα χρόνο κατά 8,6%. Δηλαδή από 4,1 εκατ. επιβάτες το 2018 πήγαμε στους 4,7-4,8 εκατ. επιβάτες το 2019. Είπα μάλιστα ότι η ζήτηση δεν είναι μόνο για τη θερινή σεζόν αλλά και το χειμώνα.

Τέλος, ανέφερε ότι για την επόμενη χρονιά –αν και θα εξαρτηθεί από το πώς θα πάμε επιδημιολογικά- το feedback που παίρνουν από αεροπορικές είναι ότι η Θεσσαλονίκη ήταν και παραμένει ψηλά στην ατζέντα προτεραιοτήτων τους για περαιτέρω ανάπτυξη των δρομολογίων  και αυτό, όπως είπε, μας κάνει αισιόδοξους για την επόμενη μέρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ