Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Μαριάννα Τόλη συστήνει τον δικό της «Μολυβένιο Στρατιώτη»

Με ροκ νότες, πιο ανάλαφρη ματιά και γεμάτο κίνηση – Από τις 4/11 στη σκηνή του Θεάτρου Αριστοτέλειον

Συνέντευξη  στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

«Ο Μολυβένιος Στρατιώτης» έρχεται στη σκηνή του Θεάτρου Αριστοτέλειον (Εθν.Αμύνης 2) από τις 4 Νοέμβρη 2018 για να μας ταξιδέψει στον μαγικό κόσμο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Και θα είναι σε ρυθμό ροκ! Η μουσική εξάλλου ήταν πάντα ένα μεγάλο κομμάτι στο οποίο δίνει έμφαση η Μαριάννα Τόλη. Σε αυτή την παραγωγή έκανε τη διασκευή, σκηνοθεσία, επιλογή μουσικής και έγραψε και τους στίχους. Η ίδια μας εξήγησε πως η μουσική την εμπνέει και «είναι το πρωταρχικό στοιχείο και για τη σκηνοθεσία και για τη διασκευή». Όσο για το ροκ ανέφερε πως ήταν μια ιδέα για να δώσει στον κακό ήρωα του έργου «μια νότα κωμική και ανάλαφρη τονίζοντας έτσι την ανάγκη του ανθρώπου να μην παίρνει όλα που συμβαίνουν σοβαρά».

Περισσότερα για τον δικό της Μολυβένιο Στρατιώτη μάς είπε η δημιουργός στη συνέντευξη που ακολουθεί.

-Επιστρέφετε στη Θεσσαλονίκη με μία ακόμη παιδική παράσταση. Τι σημαίνει για εσάς το παιδικό θέατρο;

-Αγαπώ το κοινό της Θεσσαλονίκης. Εκτιμά την ποιότητα, έχει τη δυνατότητα να συγκινείται ακόμα και η καρδιά του είναι ανοιχτή για να δεχτεί μηνύματα και συναισθήματα.  Αυτά με κάνουν να θέλω να επιστρέφω ξανά και ξανά. Επιστρέφεις πάντα εκεί που σε αγαπούν πραγματικά. Όσο για το παιδικό θέατρο, δεν το ξεχωρίζω από το θέατρο που είναι για μένα ένα ιερό λειτούργημα. Όμως, το παιδικό θέατρο είναι διπλά ιερό, γιατί η ψυχή του παιδιού είναι ακόμα άγραφο χαρτί και μπορεί να συμβάλεις στην αισθητική του, να του δημιουργήσεις μνήμες που θα τις θυμάται πάντα και τις οποίες θα ανακαλεί όταν η διάκρισή του θα ωριμάσει και πρέπει να αποφασίσει τότε τι θα κρατήσει και τι θα πετάξει.  Ελπίζω οι παραστάσεις μας να είναι κάτι που θα θέλει να κρατήσει βαθιά στην καρδιά του.  Έτσι τις δημιουργούμε και έτσι θα θέλαμε να τις αισθάνονται και τα παιδιά και οι γονείς τους.

-Λένε πως τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές. Συμφωνείτε;

-Είναι ένα κλισέ που το ακούω και το ξανακούω.  Απλώς τα παιδιά δεν είναι υποκριτές και δεν κάνουν υπομονή.  Αν χάσεις το ενδιαφέρον τους δεν έχουν την επίκτητη ευγένεια να μην το δείξουν.  Θα κουνηθούν, θα βαρεθούν, θα σαχλαμαρίσουν, αλλά το έργο δε θα τους αγγίξει.

-Πώς είναι ο δικός σας Μολυβένιος Στρατιώτης;

-Είναι μια παράσταση που δημιουργήθηκε από δύο σελίδες παραμύθι.  Ένα από τα ωραιότερα που έχω διαβάσει. Έχει μέσα πολλά δικά μου στοιχεία, μηνύματα και στιγμές από τη ζωή που ήθελα να τονίσω. Μέσω των στίχων και της μουσικής έντυσα αυτή την παράσταση με φαντασία, χρώμα και συγκίνηση.  Η υπέρβαση που κάνουν οι ηθοποιοί στη σωματική τους αντοχή είναι αξιοθαύμαστη γιατί και οι χορογραφίες και τα τραγούδια είναι πολύ απαιτητικά. Μοιάζει όμως να έχει πετύχει τον στόχο της γιατί χωρίς να αλλάξει το νόημα το λυπητερό αυτό παραμύθι του μεγάλου συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν έχει γίνει μια έκρηξη χαράς που τη βιώνουν μικροί και μεγάλοι.

-Πέρα από τη διασκευή και τη σκηνοθεσία, έχετε και την επιλογή της μουσικής. Ποια η θέση της μουσικής στην παράσταση; Πώς επιλέξατε τα κομμάτια που θα ακούσουμε; Και πόσο ροκ είναι αυτό που θα δούμε στη σκηνή; 

-Θα φανεί παράξενο, αλλά καθώς γράφω τη διασκευή, προχωρώ αντάμα με τη μουσική και όχι το αντίθετο.  Η μουσική με εμπνέει να οδηγήσω την παράσταση σε κάποιο μονοπάτι. Η μουσική είναι το πρωταρχικό στοιχείο και για τη σκηνοθεσία και για τη διασκευή.  Είναι τόσο συνυφασμένη μέσα μου με συναισθήματα, δράση, χορό και τραγούδι που αμφιβάλλω αν θα μπορούσα να δημιουργήσω κάτι που δε θα είχε μουσική.  Είμαι ταυτισμένη με τις μελωδίες και τη θέση τους σε ένα έργο. Μοιάζει να ξέρω ακριβώς που πρέπει να μπουν χωρίς να διαταράξουν την ισορροπία του δραματουργικού μέρους μιας παράστασης και πώς να ενταχθούν χωρίς να μοιάζουν ένα πρόσθετο εμβόλιμα ξένο προς την δράση. Αντίθετα είναι ένα αρμονικό μέρος του όλου και υπηρετεί την ιστορία. Το ροκ ήταν μια έμπνευση για να δώσω στον κακό ήρωα του έργου μια νότα κωμική και ανάλαφρη τονίζοντας έτσι την ανάγκη του ανθρώπου να μην παίρνει όλα που συμβαίνουν σοβαρά.  Να εμβαθύνει μεν αλλά να έχει μία ρυθμική αλαφράδα που να εξισορροπεί τις αντιξοότητες.

-Σε σημείωμα για την παράσταση αναφέρετε πως δίνετε έμφαση στο παιχνίδι και στο παιχνίδι μαζί, σε ομάδες, παρέες. Πιστεύετε πως τα σημερινά παιδιά έχουν χάσει τις παρέες και το παιχνίδι;

-Πιστεύω στη δύναμη της ομάδας με όλη μου την ψυχή.  Είναι σχεδόν μαγικό τι μπορεί να κάνει μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται τη δημιουργία και την αγάπη. Είναι εμφανές στις παραστάσεις που παρουσιάζουμε γιατί πάντα προσπαθώ να κρατώ την ίδια ομάδα που θεριεύει στη σκηνή καθώς περνούν τα χρόνια και με μαθαίνουν και τους μαθαίνω.  Όσο για το παιχνίδι και τα σημερινά παιδιά, η απομόνωση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια βλάπτει ανεπανόρθωτα την ψυχή τους και τα αποτελέσματα φαίνονται ήδη στη ζωή τους και θα φανούν και στις επόμενες γενιές.  Είναι τρομακτικό.

-Ποια είναι τα 5 παραμύθια που θα ξεχωρίζατε, και γιατί;

-Νομίζω πως είναι τα πέντε που ανέβασα στην Παιδική Σκηνή μου.  «Η Παπλωματού» που εξυμνεί την γενναιοδωρία και την αλληλεγγύη.  «Ο Μικρός Πρίγκιπας» που είναι από τα αριστουργήματα του αιώνα μας με έννοιες φιλοσοφικές και βαθιές για το νόημα της ζωής, «Ο Μολυβένιος Στρατιώτης» με κύριο θέμα την αγάπη και την ταπεινοφροσύνη, τη θυσία και τη νίκη του καλού επί του κακού, «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» γιατί εξυμνεί την εσωτερική ομορφιά θίγοντας έτσι τα σημερινά είδωλα εξωτερικής τελειότητας στα οποία είμαστε όλοι εθισμένοι, και ο «Μυστικός Κήπος» που ανέβηκε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος γιατί αποδεικνύει ότι η θέληση και η δύναμη και η αγάπη που κρύβει ένας άνθρωπος βαθιά μέσα του μπορούν να τον βοηθήσουν να ξεπεράσει ψυχικές και σωματικές αρρώστιες.   

-Τι θα λέγατε στα παιδιά, τι στους γονείς και τι στους υπόλοιπους θεατές που δεν έχουν παιδιά, για να έρθουν στην παράστασή σας;

-Να με εμπιστευτούν.  Και αυτό δεν το λέω απαίδευτα και ασυνείδητα.  Εμπεριέχει όλη την αγάπη και την πείρα που έχω μέσα μου για την τέχνη και την δημιουργία. 

Χρήσιμα

Παραστάσεις από 4/11: Κάθε Κυριακή 11:30 για το κοινό, Καθημερινά για σχολεία κατόπιν συνεννόησης (τηλ. επικοινωνίας: 2310 250 303). Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα). Είσοδος: 12€, 10€ ανέργων (απαραίτητη η επίδειξη κάρτας ανεργίας στο ταμείο), 10€ οικογενειακό (4 άτομα και άνω). Προπώληση: www.ticketservices.gr , 10€ κανονικό, 9€ οικογενειακό (4 άτομα και άνω). Τηλ. κρατήσεων: 2310 262 051.

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Επιλογή μουσικής - Στίχοι: Μαριάννα Τόλη

Χορογραφίες: Αλέξανδρος Κουζίτσκιν

Ενορχήστρωση: Αλέκος Μπαζάνης

Μουσική διδασκαλία: Ανδρέας Κουτρόπουλος

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς, Βαγγέλης Παπαντωνίου

Κοστούμια: Μιχάλης Σδούγκος

Φωτισμοί: Παναγιώτης Πλασκασοβίτης, Γιάννης Κυρατζής

Ήχος: Βασίλης Ηλιάδης

Φωτογραφίες - Trailer: Studio 123 Photography (www.studio123.gr)

Σχεδιασμός αφίσας – εντύπου: Graphica

Μολυβένιος Στρατιώτης: Αρσένιος Γαβριηλίδης

Χανς: Πασχάλης Αραμπατζής

Λίζα: Νόνικα Μαλκουτζή

Μπαλαρίνα: Κική Τσαλίκη

Μαύρη Μπαλαρίνα: Αντωνία Πιτουλίδου

Τζακ - Εργοστασιάρχης: Σωκράτης Μαϊδώνης

Ροκάς: Δημήτρης Ήλκος

Μητέρα - Μαριονέτα: Μαρία Elbrus

Στρατιώτες: Νίκος Βόσσος, Δημήτρης Δάγκαλης

Στρατιωτίνα: Δήμητρα-Ιόλη Εξάρχου

Στρατηγός: Στρατής Ανούδης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αιφνίδιο λουκέτο από εταιρεία σε Κιλκίς, Θεσσαλονίκη – Εκτός δουλειάς 90 εργαζόμενοι
Η εταιρεία που είναι θυγατρική αμερικανικού κολοσσού κλείνει δύο εργοστάσια στη Βόρεια Ελλάδα – Τι αναφέρουν οι πληροφορίες για την αιτία του...
Αιφνίδιο λουκέτο από εταιρεία σε Κιλκίς, Θεσσαλονίκη – Εκτός δουλειάς 90 εργαζόμενοι