Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων ζητούν οι φορείς της Θεσσαλονίκης

fortoekfortoseis

Πρόταση να χωριστεί η πόλη σε ζώνες

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Αλλαγή του ισχύοντος ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και ανεφοδιασμού των καταστημάτων ώστε να είναι λειτουργικό και εφαρμόσιμο, ζήτησαν οι φορείς της Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν σήμερα σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΕΕΘ για το θέμα. Συγκεκριμένα προτάθηκε να χωριστεί η πόλη σε διαφορετικές ζώνες. Πρόκειται για μια πρόταση που είχε γίνει και στο παρελθόν από τους φορείς ωστόσο, όπως τόνισαν, τότε δεν είχαν εισακουσθεί. Συζητήθηκε ακόμη το θέμα του τονάζ και των διατάσεων που θα έχουν τα φορτηγά που επιτρέπεται να μπαίνουν μέσα στην πόλη ενώ τέθηκε και το ζήτημα με τα διαχωριστικά κολωνάκια που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορους κεντρικούς δρόμους, με τον εκπρόσωπο του δήμου να αναφέρει ότι πρόκειται να ξηλωθούν από συγκεκριμένους δρόμους σύντομα.

Στη σύσκεψη που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κατόπιν παραπόνων που έλαβε από μέλη του και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και συνδέσμων αλλά και εκπρόσωποι των μεταφορέων, των ιδιοκτητών φορτηγών, της τροχαίας, της δημοτικής αστυνομίας και του δήμου Θεσσαλονίκης αποφασίστηκε τέλος να συλλεχθούν επιστημονικά δεδομένα για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης προκειμένου στην επόμενη συνεδρίαση στα τέλη Οκτωβρίου να γίνει σχετική ανάλυση και να ληφθούν περαιτέρω αποφάσεις.

eeth-syskepsi.jpg

"Υπάρχει πρόβλημα στην φορτοεκφόρτωση στη Θεσσαλονίκη είμαστε σε συνεργασία με την τροχαία και με τους φορείς των οποίων την άποψη θέλουμε να ακούσουμε. Μέλημα αυτής της διοίκησης είναι να κάνουμε την πόλη να λειτουργεί καλύτερα, να μην μετακυλύουμε ουσιαστικά το έξτρα κόστος που υπάρχει στις φορτοεκφορτώσεις στους δημότες", τόνισε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Σωκράτης Δημητριάδης.

Σκοπός είναι εκτός από την κίνηση των οχημάτων και των πεζών να διασφαλίσουμε και την ομαλή κίνηση της αγοράς. Η αγορά πρέπει να διευκολυνθεί ώστε να γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς εμπόδια η τροφοδοσία της, δήλωσε από την πλευρά του ο ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος, Διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης. "Αφουγκραζόμενοι τους επαγγελματίες διαπιστώσαμε ότι το ωράριο που ισχύει αυτήν τη στιγμή ανεβάζει τα κοστολόγια των επιχειρήσεων καθώς είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν νυχτερινά μεροκάματα", τόνισε αναφέροντας ότι διαπιστώνεται ότι κάποιες μεγάλες οδικές αρτηρίες, όπως για παράδειγμα η Βασ. Όλγας, κατά τις ώρες 3-5 το απόγευμα παρουσιάζει μειωμένη κίνηση, όπως επίσης κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη Λ. Νίκης από το πρωί μέχρι τις 2-3 το μεσημέρι ή στην Τσιμισκή και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει το ωράριο φορτοεκφορτώσεων να εξεταστεί κατά περίπτωση.

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης στην έναρξη της σύσκεψης τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα για το ωράριο, ενώ ο  Κώστας Ιακώβου, Οικονομικός Επόπτης του ΕΕΘ και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων και Επαγγελματιών Θεσσαλονίκης συνέχισε εκφράζοντας την λύπη του για το γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης ενώ ζήτησε, δεν παρέλαβε ποτέ τις απόψεις των εμπλεκόμενων επαγγελματικών φορέων. Το προηγούμενο ΦΕΚ δεν είναι εφαρμόσιμο, ούτε και το πιο προηγούμενο ήταν, όπως τόνισε, ζητώντας να γίνει πραγματική διαβούλευση και εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη διαφαινόμενη επιθυμία της νέας διοίκησης του δήμου να ακούσει τους φορείς.

Να βρεθεί η χρυσή τομή που να εξυπηρετεί το σύνολο της πόλης ζήτησε ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας ενώ διαβεβαίωσε πως ό,τι αποφασιστεί θα τηρηθεί απαρέγκλιτα.


Στις διαδικασίες που απαιτούνται για τροποποίηση του ωραρίου στάθηκε ιδιαίτερα ο Μανώλης Βλαχογιάννης, Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ επισημαίνοντας ότι μπορεί να απαιτηθούν μέχρι και 2,5 χρόνια.  Όπως είπε χαρακτηριστικά η προηγούμενη σχετική διαβούλευση είχε ξεκινήσει το 2016 και το ΦΕΚ είχε βγει στις 31/12/2018. Κατά τον ίδιο η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι  ένα ζωνοποιημένο ωράριο - κάτι που είχε προταθεί και το 2016- ενώ πρόσθεσε ότι "θα άξιζε να έχουμε την υποστήριξη μιας σοβαρής κυκλοφοριακής μελέτης, την οποία δεν έχουμε". Ο Β’ Αντιπρόεδρος του ΒΕΘ Μάριος Παπαδόπουλος, με τη σειρά του, χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι η νέα διοίκηση του δήμου επιθυμεί να γίνει  μια συζήτηση ουσίας για το θέμα.

"Βάρος" για τις επιχειρήσεις το ισχύον ωράριο

Σημειώνεται ότι το ισχύον ωράριο προβλέπει ότι τα φορτηγά έως 1,5 τόνο μπορούν να εισέρχονται στην πόλη όλες τις ώρες τις ημέρας, ενώ αυτά με φορτίο μεγαλύτερο από τις 8.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

Αυτό ωστόσο προκαλεί πρόσθετα βάρη για τις επιχειρήσεις, ειδικά τις μικρές, όπως τόνισε ο Νίκος Ιωάννου, εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, καθώς υποχρεούνται να απασχολούν προσωπικό σε ώρες πέραν της λειτουργίας τους. Ο ίδιος ζήτησε η όλη διαδικασία να κινηθεί γρήγορα.
 

Το τονάζ και το μέγεθος των φορτηγών

Ένα από τα θέματα που επισημάνθηκαν στην σύσκεψη είναι ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η διάσταση του φορτηγού που κάνει τις φορτοεκφορτώσεις και όχι το βάρος που μεταφέρει.

Η Διευθύντρια του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας Στέλλα Πολίτου χαρακτήρισε αρνητικό το σημείο του ισχύοντος νόμου, που απαγορεύει την κίνηση φορτηγών άνω του 1,5 τόνου ωφέλιμου φορτίου.

Ο Δημήτρης Μελικιάν, πρόεδρος της Ένωσης Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης Νομού Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι πρέπει να βρεθεί ένα ωράριο για να μπορούν να μπαίνουν στην πόλη φορτηγά μεγαλύτερου τονάζ για να μειωθούν οι πολλές μετακινήσεις με μικρότερα φορτηγά. Εκεί που ένα μικρό φορτηγό έως 1,5 τόνο θα χρειαζόταν 3 δρομολόγια το μεγαλύτερου τονάζ θα κάνει ένα μόνο δρομολόγιο για να σηκώσει το φορτίο. Επεσήμανε δε ότι τα κέντρα φόρτωσης έχουν φύγει έως και 20-40 χλμ μακρυά από το κέντρο της πόλης.
Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών «Ο Άγιος Δημήτριος» Παναγιώτης Κασαγιάννης πρόσθεσε ότι πρέπει τα αυτοκίνητα να μπαίνουν στην πόλη βάσει διαστάσεων και όχι τονάζ για να αποφευχθεί επιβάρυνση και για τους ίδιους τους καταναλωτές. Αναφέρθηκε δε ότι τα νόμιμα αυτοκίνητα Δ.Χ. στο νομό Θεσσαλονίκης μέχρι 1,5 τόνο είναι πολύ λίγα, περίπου 150 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς. Ο ίδιος ζήτησε επίσης περισσότερα σημεία φορτοεκφόρτωσης τα οποία να τηρούνται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν
Στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ στο πλαίσιο των απεργιακών κινητοποιήσεων για την εργατική Πρωτομαγιά
Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη σήμερα με 2 στάσεις – Ποιες ώρες απεργούν