Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Θεσσαλονίκη: Αιτήσεις για τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους στην Καλαμαριά

Ανακοίνωση του Δήμου για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι καταστηματάρχες

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Δήμος Καλαμαριάς ενημερώνοντας τους επιχειρηματίες που επιθυμούν να αναπτύξουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους πως μπορούν να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις.

Την ανακοίνωση δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook και ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης, σχολιάζοντας:

«Μετά από πολλές συζητήσεις, αναλογιζόμενος τις δύσκολες ώρες για τους επαγγελματίες της εστίασης, αλλά και τις ανάγκες των πεζών και των εμποδιζόμενων ατόμων, καταλήξαμε σε ένα πλάνο απόδοσης κοινοχρηστων χώρων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.
Σε αυτόν τον αγώνα, που γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο δύσκολος είναι, μιας και επαγγελματικά τα καταστήματα ήταν το επαγγελματικό μου αντικείμενο, ο δήμος είναι και θα παραμείνει στο πλευρό σας για να λύσουμε κατα περίπτωση όλα τα προβλήματα.»

Σε εφαρμογή των διατάξεων  του άρθρου 65 του Ν. 4688/2020 (ΦΕΚ 101Α/24-5-2020)  «Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε κοινοχρήστους χώρους από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ)», με ισχύ έως 30-11-2020,  ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, ότι μπορούν να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά  στο Δήμο Καλαμαριάς -Τμήμα Εσόδων της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών.

Ειδικότερα:

Α. Για όσους έχει ήδη χορηγηθεί άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου για το έτος 2020  και επιθυμούν επιπλέον χώρο

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:

  • Αίτηση
  • Σχεδιάγραμμα στο οποίο θα αποτυπώνεται ο επιπλέον χώρος που δύναται να αναπτύξουν τραπεζοκαθίσματα σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις.
  • Υπεύθυνη δήλωση

Β. Για όσους δεν έχει χορηγηθεί  άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου για το έτος 2020, αφού ληφθούν υπόψη οι  215/2014 και 1040/2018 αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου, θα πρέπει να προσκομιστούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά ορίζονται στην 355/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ για τον επιπλέον χώρο ισχύουν τα  αναγραφόμενα στην περίπτωση (Α)

Γ.  Όσοι κάνουν χρήση εσωτερικού ή αύλειου χώρου ή προκηπίου και επιθυμούν κοινόχρηστο χώρο βάσει του Ν.4688/20 άρθρο 65, ισχύουν τα αναγραφόμενα στην (Α) περίπτωση.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:

  1. Η εξασφάλιση  ακώλυτης διέλευσης πεζών και οχημάτων.
  2. Η προστασία των διαβάσεων των ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων (ΑμεΑ).
  3. Η εξασφάλιση και κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων της λωρίδας ελεύθερης όδευσης πεζών τουλάχιστον ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών (1,50 μ.).
  4. Η εξασφάλιση ανεμπόδιστης χρήσης κατασκευασμένου οδηγό όδευσης τυφλών.
  5. Μέριμνα για την απρόσκοπτη πρόσβαση και λειτουργία εγκαταστάσεων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
  6. Η απρόσκοπτη πρόσβαση σε εισόδους/εξόδους των παρόδιων κτιρίων, των χώρων στάθμευσης των παρακείμενων χρήσεων και η ανεμπόδιστη απορροή των ομβρίων.
  7. Εξασφάλιση λωρίδας διέλευσης οχημάτων έκτακτης ανάγκης, πλάτους 3,50μ, σε πεζόδρομους και οδούς ήπιας κυκλοφορίας
  8. Επιπροσθέτως τονίζουμε ότι δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη μόνιμων ή προσωρινών σταθερών κατασκευών, καθώς και η εγκατάσταση ηχείων, στον χώρο που παραχωρείται.

Τα αιτήματα των ενδιαφερόμενων θα υποβάλλονται  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Υποχρεωτικά στο email του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (επιβεβαίωση email και τηλέφωνο). Επίσης υπάρχει η δυνατότητα αποστολής αιτήσεων και δικαιολογητικών με ταχυμεταφορές (courier).

Εάν η ικανοποίηση του αιτήματος του ενδιαφερόμενου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με την ανωτέρω διαδικασία και κρίνεται απολύτως αναγκαία η φυσική του παρουσία, τότε η προσέλευση αυτού ή του νόμιμου εκπροσώπου του στην υπηρεσία, πραγματοποιείται κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού). Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται μέσω αποστολής έγγραφου αιτήματος  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) ή τηλεφωνικής επικοινωνίας.

Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 65 του Ν. 4688/2020,  στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η παραχώρηση πρόσθετου χώρου, με απόφαση της οικονομικής επιτροπής επέρχεται μείωση των τελών χρήσης αναλογικά προς την επιβαλλόμενη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων σε ποσοστό έως  πενήντα τοις εκατό (50%).

Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των αρμόδιων υπαλλήλων είναι τα εξής:

ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ E-MAIL ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
     

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΕΣΟΔΩΝ – Δ/ΝΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

kallifatidisi@kalamaria.gr

varlami@kalamaria.gr

2313-314-060

2313-314-062

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ –

Δ/ΝΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

[email protected]

[email protected]

fotakidou@kalamaria.gr

2313-314-326

2313-314-341

2313-314-352

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ