Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι αλλαγές έρχονται στο σύστημα στάθμευσης – Ήδη κέρδη 600.000€

Οι έλεγχοι, οι κλήσεις και οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Αλλαγές μελετώνται για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή εδώ και τρεις μήνες, και το οποίο έχει αποφέρει 600.000 ευρώ συνολικά έσοδα, όπως τονίστηκε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, 14.500 άτομα έχουν κατεβάσει και είναι χρήστες της σχετικής εφαρμογής στο κινητό τους, μέσω της οποίας μπορούν να προαγοράζουν χρόνο και έχουν γίνει 220.000 σταθμεύσεις. Σε ότι αφορά την εισπραξιμότητα επισημάνθηκε ότι ο μέσος όρος για τους πρώτους μήνες εφαρμογής δείχνει ότι είναι πάνω από 11.000 την ημέρα και αφορά μόνο το χρόνο που αγοράζουν οι πολίτες. Ωστόσο, εκτιμάται, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Οικονομικών Άννα Αγγελίδου, ότι τα νούμερα αυτά «θα αυξηθούν εντυπωσιακά» με τις αλλαγές που θα γίνουν.

Από τις 13 Ιανουαρίου τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στις 600.000 ευρώ, εκ των οποίων το 50,5% ανήκει στον δήμο και το υπόλοιπο 49,5% στην ανάδοχο εταιρεία Intrakat. Το ποσό αυτό αφορά μόνο την αγορά χρόνου.

Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2018 έως τις 11 Απριλίου έγιναν 195.700 έλεγχοι (σκαναρίσματα πινακίδων). Από αυτά, το 65% αφορούσε σε θέσεις μονίμων κατοίκων και το 35% σε θέσεις επισκεπτών. «Δεν είμαστε εισπρακτικός μηχανισμός, μας ενδιαφέρει να βάλουμε τάξη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας Λευτέρης Κιοσέογλου, σύμφωνα με τον οποίο με το νέο σύστημα έχει βελτιωθεί πολύ και η ταχύτητα διέλευσης από την πόλη. Παράλληλα, η δημοτική αστυνομία έχει κόψει 44.200 κλήσεις, με το 68% αυτών να αφορά το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Τι αλλαγές εξετάζονται

 «Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση. Έχουμε εντοπίσει λάθη και παραλείψει και είμαστε σε διαβούλευση με κατοίκους για να βελτιωθεί η κατάσταση», τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Μία από τις αλλαγές που θα γίνουν αφορά τους μόνιμους κατοίκους που παρκάρουν το βράδυ σε θέσεις επισκεπτών. Όπως τονίστηκε, θα έχουν τη δυνατότητα να προαγοράζουν από το βράδυ χρόνο, προκειμένου να μην χρειάζεται να ξυπνούν στις 8 το πρωί για να μετακινήσουν το αυτοκίνητό τους, προκειμένου να μην πάρουν κλήση.

Επίσης, τονίστηκε ότι δρομολογούνται οι νόμιμες διαδικασίες για την αύξηση των θέσεων μονίμων κατοίκων, με στόχο από τις 3.054 που είναι σήμερα να αυξηθούν στις 3.500 (στην α’ κοινότητα). Αυτό θα γίνει με παραχώρηση ανενεργών θέσεων φορτοεκφόρτωσης (περίπου 100) αλλά και με «τράμπες» που θα γίνουν σε διάφορους δρόμους (περίπου 150 θέσεις).

Πιο συγκεκριμένα, η κ. Αγγελίδου δίνοντας ορισμένα παραδείγματα, είπε ότι στην οδό Ιασωνίδου υπάρχει η σκέψη ο δρόμος να είναι κατά 90% με θέσεις μονίμων κατοίκων, ενώ στην Εθνικής Αμύνης να είναι κυρίως ελεγχόμενης στάθμευσης. Επίσης, η Καστριτσίου αλλά και η Αγίας Σοφίας πάνω από την Εγνατία θα γίνει με θέσεις μονίμων κατοίκων, ενώ η Ν. Γερμανού θα είναι μισή-μισή.  «Όπου υπάρχει εμπορικότητα δίνουμε θέσεις στους επισκέπτες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, για την Γ΄Δημοτική Κοινότητα ο στόχος είναι οι θέσεις από 400 που είναι σήμερα να διπλασιαστούν. Όπως είπε η κ. Αγγελίδου, οι κάτοικοι έχουν ζητήσει κάποιες ελεύθερες θέσεις (σε κάθετους οδούς στην Αγίου Δημητρίου έως την Κασσάνδρου), να γίνουν θέσεις για μόνιμους κατοίκους.

Παράλληλα θα γίνει και επέκταση του συστήματος και στην Ε΄Δημοτική Κοινότητα αλλά «σε σημεία που πάσχουν πολύ». Μέχρι το καλοκαίρι θα έχει γίνει η διανομή των καρτών μονίμων κατοίκων στην Ε΄Δημοτική Κοινότητα και μετά θα γίνουν οι διαγραμμίσεις ώστε να εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο το σύστημα. Ο δήμαρχος τόνισε ότι «δεν θέλουμε να παραμελούμε τις περιφερειακές περιοχές» και πρόσθεσε ότι «η προσοχή που δίνουμε στο κέντρο έχει στόχο να γίνει πιο ελκυστικό για τους ξένους και πιο άνετο για τους κατοίκους».

Επίσης, για την εύκολη αγορά χρόνου, θα προστεθούν και σταθερά σημεία πώλησης που θα συμπληρώσουν τα περίπτερα, ενώ σχεδιάζεται να αναγράφονται πίσω από τις πινακίδες «Τhesi» τα σημεία πώλησης που βρίσκονται κοντά.

Η πρόταση Μπουτάρη για ελεγκτές

Το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργεί η έλλειψη ελεγκτών έθεσε ο Δήμαρχος, ο οποίος ανέφερε ότι έχει γίνει πρόταση και έχουν κατατεθεί σχετικά έγγραφα στα αρμόδια υπουργεία για να δοθεί η δυνατότητα να προσληφθούν άτομα ως ελεγκτές του δήμου. Στόχος είναι να υπάρχει δύναμη 250-300 ανθρώπων ως ελεγκτικός μηχανισμός για το σύνολο της πόλης. «Δεν έχουμε πάρει ακόμη απάντηση στο αίτημά μας», τόνισε ο δήμαρχος, σημειώνοντας ότι με την πρόταση αυτή δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός.  Επανέλαβε ακόμη ότι έχει γίνει πρόταση στα υπουργεία να χαρακτηριστούν τα πρόστιμα από την ελεγχόμενη στάθμευση αλλά και από τα τραπεζοκαθίσματα ως ανταποδοτικά, ώστε να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα αυτά για τους σκοπούς της δημοτικής αστυνομία, για προσλήψεις προσωπικού αλλά και μέσων. Αυτήν τη στιγμή όπως τονίστηκε, οι δημοτικοί αστυνομικοί είναι 65 άτομα, που σημαίνει ότι σε κάθε βάρδια δεν υπάρχουν πάνω από 25 άτομα, ενώ οι οργανικές θέσεις που προβλέπονται είναι 360, με πρόβλεψη μάλιστα και για αστυνόμευση των δημοτικών κοινοτήτων. «Με αυτά τα νούμερα δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε τάξη στην πόλη», όπως είπε ο κ. Μπουτάρης. Πάντως, ο κ. Κιοσέογλου συνεχάρη τους δημοτικούς αστυνομικούς, τονίζοντας ότι έχει ανέβη κατακόρυφα η επίδοση της δημοτικής αστυνομίας.

«Το κλίμα έχει αρχίσει να αλλάζει»

Κατά την αντιδήμαρχο Οικονομικών Άννα Αγγελίδου «το κλίμα έχει αρχίσει να αλλάζει και έχει αντιστραφεί η εικόνα». Προτεραιότητα όπως είπε είναι η προστασία των θέσεων των μονίμων κατοίκων, ενώ τόνισε πως έχει μειωθεί και η παραβατικότητα. Εξάλλου, κάλεσε όσους μόνιμους κατοίκους έχουν εκκρεμότητες με δικαιολογητικά για την κάρτα να τα τακτοποιήσουν, καθώς από 23 Απριλίου δεν θα ισχύει ο αριθμός πρωτοκόλλου.

Η ίδια είπε επίσης ότι πλέον κάποιος μπορεί να βρει πάρκινγκ και σε δρόμους όπως η Μητροπόλεως ή η Π.Π. Γερμανού. «Το επιχείρημα ότι δεν κατεβαίνουμε στο κέντρο επειδή δεν έχει πάρκινγκ, δεν ισχύει αυτήν τη στιγμή», τόνισε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι κανείς δεν θέλει επιστροφή στο προηγούμενο σύστημα. Υπογραμμίστηκε πάντως η σημασία της καλής αστυνόμευσης για να αποδώσει το σύστημα στο 100%. «Διαψεύσθηκαν οι Κασσάνδρες», είπε ο κ. Κιοσέογλου, προσθέτοντας πως θα γίνουν κι άλλες διορθωτικές κινήσεις στο μέλλον, ενώ τόνισε ότι «ποτέ δεν θα είναι όλοι ικανοποιημένοι».

Το σύστημα είναι δυναμικό, δηλαδή αλλάζει μέρα τη μέρα, δήλωσε από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Αντύπας, από την ανάδοχο εταιρεία, project manager του έργου. Όπως είπε ακούγονται όσα προτείνουν οι πολίτες ενώ πρόσθεσε: Πιστεύω το ποσοστό των ευχαριστημένων κατοίκων του κέντρου να είναι μεγαλύτερο από αυτό των δυσαρεστημένων.

«Να αλλάξει το ωράριο της αγοράς»

Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους και τους καταστηματάρχες αναφέρθηκε ότι «πρέπει να δουν ότι με το σύστημα αυτό αυξάνεται η κίνηση στο κέντρο και η εμπορικότητα». Ο δήμαρχος μάλιστα επανέλαβε την πρότασή του για αλλαγή του ωραρίου της αγοράς σε 10 το πρωί με 6 το απόγευμα, κάτι που, όπως είπε, θα μειώσει την μετακίνηση των εργαζομένων κατά 50%. «Αν δεν αλλάξει το ωράριο θα έχουμε ένα μόνιμο κομφούζιο», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφορά έκανε και στα προβλήματα που δημιουργούν οι φορτοεκφορτώσεις. Είπε επίσης ότι πρέπει να βελτιωθεί και η κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς. Είπε ακόμη ότι μια ακόμη σκέψη που βρίσκεται υπό μελέτη είναι να δοθούν κίνητρα για μετατροπή ανοίκιαστων καταστημάτων σε θέσεις πάρκινγκ. Παραδέχθηκε πάντως πως κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο να γίνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aνδρουλάκης: Ο κ. Μητσοτάκης να πει ξεκάθαρα τι συμβαίνει στο υπ. Εσωτερικών
Είναι αδιανόητο, λίγες εβδομάδες πριν τις ευρωπαϊκές εκλογές, να έχουμε συνεχιζόμενα κρούσματα που πλήττουν το κύρος του κράτους και την εμπιστοσύνη...
Aνδρουλάκης: Ο κ. Μητσοτάκης να πει ξεκάθαρα τι συμβαίνει στο υπ. Εσωτερικών