Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «ΟΧΙ» εμπόρων σε πεζόδρομο κάτω από την Τσιμισκή

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης παίρνει θέση για την Αγία Σοφίας μέσω του TyposThes

Την αντίθεσή του στην πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας στο κομμάτι κάτω από την Τσιμισκή εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, θεωρώντας ότι θα δημιουργήσει κυκλοφοριακή ασφυξία στο κέντρο της πόλης, δεδομένου ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη το έργο του Μετρό, το οποίο ήδη προκαλεί αναστάτωση.

"Δε ξέρω με ποια λογική ο κ. Μπουτάρης υπέγραψε τη σχετική απόφαση 20 μέρες πριν εγκαταλείψει τον δημαρχιακό θώκο" τονίζει στον "Τ.Θ." ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.  Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση του έργου «Ανάπλαση του άξονα Αχειροποιήτου-Αγίας Σοφίας (Τμήμα από Τσιμισκή έως Λεωφ. Νίκης)», υπογράφηκε την Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019, ανάμεσα στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας. Το τμήμα του άξονα που θα αναπλαστεί θα αποτελείται από δύο διακριτές ενότητες, την πρώτη μεταξύ των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως με χαρακτήρα εμπορικού πεζόδρομου, ως ταυτόσημη συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου τμήματος από την οδό Μακένζυ Κίνγκ έως την Τσιμισκή, και τη δεύτερη από την οδό Μητροπόλεως έως τη Λεωφόρο Νίκης, η οποία διαμορφώνεται ως πλατεία της Μητρόπολης.

"Με αεροπλάνο θα περνάτε από την περιοχή" αν πεζοδρομηθεί το συγκεκριμένο τμήμα της Αγ. Σοφίας, λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιππίδης, σημειώνοντας ότι την αντίθεσή του ο ΕΣΘ την είχε εκφράσει στο δήμαρχο. Υπενθυμίζει δε ότι για να στρίψει κανείς από την Τσιμισκή προς τα κάτω θα έχει μόνο τρεις επιλογές, από την Μητροπολίτου Ιωσήφ, από την Κομνηνών και μετά από την Ίωνος Δραγούμη γεγονός που θα δημιουργήσει τρομακτική κίνηση. "Η ουρά θα φτάσει στο Καυταντζόγλειο, αυτή είναι  η αλήθεια", όπως τονίζει λέγοντας πως ο κ. Μπουτάρης "δεν είχε λόγο να το κάνει τώρα". "Θα μπορούσε να το κάνει ο επόμενος δήμαρχος εφόσον τελείωνε το μετρό και παίρναμε μια ανάσα. Καθημερινά περνάνε 100.000 αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης ", όπως επισημαίνει.

 

Παππάς: Δεν αποτελεί αποσπασματική παρέμβαση

Πάντως, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς με χθεσινή, μακροσκελή, ανακοίνωση, δίνει απάντηση σε ποικίλες ανακοινώσεις , δημοσιεύματα και αντιδράσεις,  που, όπως λέει, αφορούν την πολιτική του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού και ειδικότερες παρεμβάσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη μας, όπως το έργο πεζοδρόμησης του υπολοίπου τμήματος του ιστορικού άξονα της Αγίας Σοφίας. Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το έργο πεζοδρόμησης του υπολοίπου τμήματος του ιστορικού άξονα της Αγίας Σοφίας, ο σχεδιασμός του οποίου ξεκίνησε το 2012 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος κατ’ εφαρμογή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός,  καθόλου δεν αποτελεί αποσπασματική παρέμβαση, αντίθετα υποστηρίζεται και προβλέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και δύο πρόσφατες στρατηγικές μελέτες ολοκληρωμένων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και επιπλέον τεκμηριώνεται από ειδική για το έργο κυκλοφοριακή μελέτη επιπτώσεων που συντάχθηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών το 2018.  Άλλωστε η πεζοδρόμηση του υπολοίπου τμήματος του ιστορικού άξονα της Αγίας Σοφίας εγκρίθηκε από τον αρμόδιο φορέα (Δ/νση Περιβαλλοντικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης) με την υπ’ αριθμ. 3938/26-6-2019 Απόφαση, βάσει της υποβληθείσας κυκλοφοριακής μελέτης.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ