Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Πράσινο» φως Ελεγκτικού Συνεδρίου για σύμβαση ΟΣΕΘ με ΚΤΕΛ - Τι θα γίνει με τους οδηγούς

Καθυστερήσεις σε γραμμές λόγω ελλείψεων οδηγών λεωφορείων

*Της Λεμονιάς Βασβάνη

Το «πράσινο φως» δόθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο με την Απόφαση 158/2024 στην προσφυγή του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης για τη δυνατότητα σύναψης σύμβασης ανάμεσα στον ΟΣΕΘ και στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για τη διεξαγωγή συγκοινωνιακού έργου στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης έως τα τέλη Οκτωβρίου, με πιθανή παράταση έως τα τέλη του 2024. Εν τω μεταξύ συντονισμός κινήσεων απαιτείται για την στελέχωση των λεωφορείων με οδηγούς, καθώς παρατηρούνται μερικές καθυστερήσεις σε γραμμές όπως σε αυτές που γεννήθηκαν λόγω των εργασιών του Flyover.

Σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει τελευταία, στο κομμάτι των οδηγών ο Ιωάννης Τόσκας, MS-MUP Συγκοινωνιολόγος, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ δήλωσε στο «ΤyposThes» πως έχουν προτείνει στα ΚΤΕΛ να γίνει δημόσια προκήρυξη πρόσληψης των εργαζομένων που απαιτούνται (δηλ. οδηγών).

«Το τελευταίο διάστημα λείπουν περί τους 80 οδηγούς στα ΚΤΕΛ. Από αυτές τις ελλείψεις έχουν επηρεαστεί και οι γραμμές που ξεκίνησαν λόγω των εργασιών Flyover και πλέον αντί για ανά τέταρτο έχουν συχνότητα αν 25 λεπτά. Έχουμε εξουσιοδοτήσει την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να κάνει περικοπή δρομολόγιων. Υπάρχει συνέχεια του έργου όμως με μικρότερη δυναμική. Σήμερα πήραμε απόφαση σχετικά με μια σειρά ενεργειών που πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ. Στα ΚΤΕΛ προτείναμε να γίνει δημόσια προκήρυξη πρόσληψης οδηγών», σημείωσε, ενώ ερωτηθείς για το αν η κατάσταση στον αριθμό των οδηγών έχει επηρεαστεί και λόγω των προσλήψεων στον ΟΑΣΘ είπε πως «ήταν μια διαδικασία υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ». Και συμπλήρωσε: «αν ένας φορέας αν χάσει σε λίγες εβδομάδες το ¼ των εργαζομένων του αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα. Μην ξεχνάτε πως οι οδηγοί είναι δυσεύρετοι σε όλη την Ευρώπη. Ξέρουμε ότι σήμερα το επάγγελμα του επαγγελματία οδηγού είναι από αυτά που ταλανίζονται διεθνώς από μεγάλη έλλειψη εκπαιδευμένου δυναμικού. Ωστόσο, παρά τις όποιες αντικειμενικές δυσκολίες, η προσπάθεια όλων μας για βελτίωση της εξυπηρέτησης παίρνει σάρκα και οστά, αφού ο μέσος μηνιαίος όρος των κυκλοφορούντων λεωφορείων κατά τις καθημερινές ημέρες του Φεβρουαρίου παρουσιάζει αύξηση 10% περίπου συγκριτικά με το Δεκέμβριο του 2023, αφού το πλήθος των λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά προσεγγίζει τα 490 οχήματα».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ διαβεβαίωσε πως θα καλυφθούν τα ζητήματα της στελέχωσης χωρίς κάποιες ρήτρες και θα υπάρξει μέριμνα ώστε η πόλη να έχει καλύτερη ποιότητα και αξιοπιστία στις αστικές της συγκοινωνίες.

Παράλληλα ανέφερε πως έχει εγκριθεί η διαδικασία για μεγάλο διαγωνισμό που θα προκηρύξει τις γραμμές με απευθείας αναθέσεις να μπουν σε δημόσιο διεθνή διαγωνισμό. «Τα τεύχη είναι έτοιμα και εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη της χρονιάς θα έχει καρποφορήσει ο διαγωνισμός αυτός και θα έχουμε ανάδοχο», συμπλήρωσε ο κ. Τόσκας.

«Είμαστε ικανοποιημένοι από την εξέλιξη αυτή που δικαιώνει τις προσπάθειές μας, ενός σχεδιασμού βελτιωμένης εξυπηρέτησης που υλοποιείται σταθερά και μεθοδικά από το 2019. Θα συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας ακόμη περισσότερο ώστε να δικαιώσουμε τις προσδοκίες των πολιτών και την εμπιστοσύνη τους απέναντι στους παρόχους μεταφορείς. Τόσο ο ΟΑΣΘ όσο και ο ιδιώτης πάροχος (συνεργασία ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών και Χαλκιδικής) «στοιχηματίζουν» για την καλύτερη και φθηνότερη εξυπηρέτηση την κρίσιμη περίοδο πριν έρθει το μετρό της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, μεταφέροντας τις ευχαριστίες του ΟΣΕΘ προς τους συνεργάτες, τους εργαζομένους των παρόχων και όλους όσοι μοχθούν καθημερινά για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού και των συνθηκών μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη.

«Ήταν μια εξέλιξη που περιμέναμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πιστεύουμε ότι αρχές Μαρτίου θα υπογραφεί και η σύμβαση», ανέφερε από την πλευρά του ο Στέφανος Τσόλης, Αρχιτέκτων-Μηχανικός, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

43 γραμμές – Περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους

Να σημειωθεί ότι οι περιαστικές γραμμές που εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, που συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο πάροχο της συγκοινωνίας, ανέρχονται πλέον σε 43 (μαζί με τις γραμμές που δημιούργησε ο ΟΣΕΘ για το FLYOVER).

Όπως αναφέρει ο ΟΣΕΘ: «Οι αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εμπλουτίζονται με αυξημένο στόλο και δρομολόγια. Προσθέτουν ποιότητα και εξυπηρέτηση με οικονομία, σε βαθμό που οι αυξημένες μετακινήσεις έχον ανάγκες. Οι πολίτες μετακινούνται με τις γραμμές τόσο προς τα νοτιοανατολικά -όσο και δυτικά-ΒΔ και υπάρχει αύξηση επιβατικής κίνησης, όπως δείχνουν πρόσφατες έρευνες του ΟΣΕΘ. Με τη νέα σύμβαση αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2024, να εκτελεστεί έργο των ΚΤΕΛ περίπου 20 εκ. οχηματοχιλιομέτρων με κόστος 1,72€ ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο αριθμός των οχημάτων να ανέλθει στα (190-200) περίπου. Αυτά προστίθενται στα περίπου (300) του ΟΑΣΘ που κυκλοφορούν καθημερινά και όλα μαζί θα αγγίζουν τα (500) καθημερινά κυκλοφορούντα λεωφορεία, αριθμό που είχε πολλά χρόνια να δει η Θεσσαλονίκη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο του ΟΑΣΘ παραμένει στο εσωτερικό πυκνοκατοικημένο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος και ο φορέας το ενισχύει ήδη κατά 20% σε σχέση με το 2023 με επιπλέον οχήματα και οδηγούς.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elaiolado
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
Καύσωνες, υψηλά επιτόκια και πληθωρισμός συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που ωθεί στα ύψη τις τιμές
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο