Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Κίτρινη κάρτα» σε 5 χώρες από ΕΕ για «καθαρά οχήματα» - «Καθαρή» η Ελλάδα

Πρώτη φορά που σ’ αυτές τις προειδοποιήσεις οι οποίες συνήθως μετατρέπονται σε πρόστιμα μέσω Ευρωδικαστηρίου, δεν ειναι η Ελλάδα

Να λάβουν άμεσα μέτρα για τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των κανόνων σχετικά με τους στόχους για τα καθαρά οχήματα, καλεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή 5 κράτη-μέλη με ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραπέμψει το θέμα ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Ειδικότερα η αιτιολογημένη γνώμη αφορά την υποχρέωση των κρατών μελών να μεταφέρουν στο εθνικό δίκαιο τους κανόνες σχετικά με τους στόχους για τα καθαρά οχήματα με βάση την οδηγία (ΕΕ) 2019/1161. Αιτιολογημένη γνώμη για το θέμα στάλθηκε στην Κύπρο, στη Βουλγαρία, στην Ουγγαρία, στη Σουηδία και στην Τσεχία.

Σημειώστε πως είναι η πρώτη φορά που σ’ αυτές τις προειδοποιήσεις οι οποίες συνήθως μετατρέπονται σε πρόστιμα μέσω Ευρωδικαστηρίου, δεν ειναι η Ελλάδα.

Η οδηγία θέτει εθνικούς στόχους για τις δημόσιες προμήθειες καθαρών οχημάτων, καθορίζοντας τους στόχους ως το ελάχιστο ποσοστό καθαρών οχημάτων επί του συνολικού αριθμού οχημάτων που αποτελούν αντικείμενο δημόσιας προμήθειας σε κράτος μέλος κατά τις περιόδους αναφοράς 2021-2025 και 2026-2030.

Η οδηγία καθορίζει ξεχωριστούς στόχους για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία, με ειδικό επιμέρους στόχο για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Όπως σημειώνεται, στην οδηγία παρέχεται πλήρης ευελιξία να αποφασίζουν για το πώς θα την εφαρμόσουν εντός της επικράτειάς τους.

Η οδηγία για τα “καθαρά οχήματα” θέτει εθνικούς στόχους για τις δημόσιες προμήθειες “καθαρών οχημάτων”, ενώ οι στόχοι καθορίζονται ως ελάχιστο ποσοστό “καθαρών οχημάτων” επί του συνολικού αριθμού οχημάτων που αποτελούν αντικείμενο δημόσιας προμήθειας σε κράτος-μέλος κατά τις περιόδους αναφοράς 2021-2025 και 2026-2030.

Να σημειωθεί ότι, οι προαναφερθείσες χώρες όφειλαν να μεταφέρουν την εν λόγω οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο έως τις 2 Αυγούστου 2021. Τα πέντε κράτη μέλη έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στην αιτιολογημένη γνώμη, διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: newsauto

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Έρχεται μείωση στα καύσιμα με Fuel Pass και τον Ιούνιο

Οικονόμου: Θα αποδοθούν ευθύνες για τους θανάτους σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης (VIDEO)

Κορωνοϊός: 3.708 νέα κρούσματα - Τα 255 στη Θεσσαλονίκη

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο η «Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη