Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Νίκος Χαρδαλιάς: Η παραίτησή μου είναι στο συρτάρι του Πρωθυπουργού

Οι εκκενώσεις μέσω του 112 ενεργοποιήθηκαν για να σωθούν ανθρώπινες ζωές υπογράμμισε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας

Σε εξέλιξη είναι συνέντευξη Τύπου με την παρουσία δημοσιογράφων από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι.

Ο κ. Χαρδαλιάς έκανε ειδική αναφορά στον χειριστή μηχανήματος στη Φωκίδα, ο οποίος έχασε τη ζωή του παίρνοντας μέρος στην κατάσβεση πυρκαγιάς και σημείωσε ότι τα μέτωπα στην Εύβοια, είναι μεν σε ύφεση, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα με τα εναέρια μέσα λόγω του πυκνού καπνού. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στη μεγάλη πολυεθνική βοήθεια που δίνει το παρών στα μέτωπα της Εύβοιας. Απάντησε και στην κριτική για τις εκκενώσεις, τονίζοντας ότι οι εκκενώσεις μέσω του 112 ενεργοποιήθηκαν για να σωθούν ανθρώπινες ζωές.

Όπως είπε, σε διάστημα 8 ημερών είχαμε 586 φωτιές, ενώ αναλυτικά παρουσίασε πως λειτούργησαν τα εναέρια μέσα. Ειδικότερα, σημείωσε ότι από τα 74 εναέρια μέσα για την πυρόσβεση διατίθενται τα 67, καθώς τα υπόλοιπα είναι είτε για συντονισμό, είτε για μεταφορά προσωπικού και υλικού. Από τα 67 τακτικά τα 6 με 7 έχουν συντηρήσεις. Από τα 60 που μένουν τα 20 παραμένουν στις περιφερειακές βάσεις. Έχουμε δηλαδή το ελικόπτερο στην Καβάλα για να αντιμετωπίσουμε μια πιθανή φωτιά στη Δαδιά. Ακόμη και να ρισκάραμε, η απόσταση και μόνο σημαίνει ότι και με τον ανεφοδιασμό θα ήθελε δύο ώρες. Είναι 20 περιφερειακά σε 12 βάσεις για να διαφυλάξουν τις περιοχές αυτές. Από τα 40 που παραμένουν δεν πετάνε όλα μαζί, σε κάθε έξοδο πετάνε σχεδόν τα μισά και τα υπόλοιπα ανεφοδιάζονται για να πετάξουν μετά. Άρα λέμε ότι 20 από αυτά είναι στον αέρα. Αντιλαμβάνομαι αυτό που ακούγεται, γιατί οι κάτοικοι δεν τα έβλεπαν.

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας απάντησε και στην κριτική των κατοίκων της Εύβοιας ότι το μέτωπο στην περιοχή τους υποτιμήθηκε, με δεδομένο επιπλέον ότι υπήρχαν ήδη τα μεγάλα μέτωπα στην Αττική και την Ηλεία. «Αντιμετωπίσαμε μέσα σε μία ημέρα 99 πυρκαγιές, όλος ο μηχανισμός ήταν κινητοποιημένος, δεν υποτιμήθηκε τίποτα και κανένα μέτωπο». Πρόσθεσε ότι την 1η Αυγούστου ανακλήθηκαν και όλες οι άδειες στην πυροσβεστική.

Η παραίτηση μου στο συρτάρι του πρωθυπουργού

Αίσθηση προκάλεσε  απάντηση του κ. Χαρδαλιά , σε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με την αντιπολίτευση που συζητά την αντικατασταση του από τον πρωθυπουργό : «Όλα τα στελέχη της κυβέρνησης, οι παραιτήσεις τους είναι στο συρτάρι του πρωθυπουργού. Η δική μου είναι πάνω πάνω. Γιατί κάλουμε κάθε μέρα να παλέψω με όλα αυτά τα παιδιά της Πολιτικής Προστασίας.

«Πάντα είχα την αίσθηση του καθήκοντος. Δεν θέλω να κάνω καριέρα πολιτικού, δεν θα είμαι υποψήφιος κάπου. Μοιράστηκα ένα όραμα με τον πρωθυπουργό. Παραμένω κρατικός λειτουργός», σημείωσε.

Δεν έκρυψε επίσης τη θλίψη του για τις περιουσίες των κατοίκων που χάθηκαν κατά τον πύρινο όλεθρο: «Για μας κάθε σπίτι που χάνεται είναι μια τραγωδία, μια μαχαιριά στην καρδιά. Δώσαμε τη μεγαλύτερη μάχη. Την ώρα της μάχης δεν πυροβολούν τους μαχητές. Και λέω ότι οι απώλειες είναι από την πλευρά των μαχητών και όχι των πολιτών».

Σχετικά με το ζήτημα  των εναέριων μέσων ο υφυπουργός ανέφερε τα εξής «Έχουμε 73 μέσα αλλά δεν πετάνε όλα την ίδια ώρα, τα 67 είναι πυρόσβεσης , τακτικά 6-7 έχουν συντηρήσεις».

Συνέχισε διευκρινίζοντας ότι από τα 60 πυροσβεστικά αεροσκάφη που μένουν , τα 20 παραμένουν στις περιφερειακές βάσεις για να αντιμετωπιστούν τα τοπικά προβλήματα. Ακόμα κι αν φέρναμε αεαροσκάφη από ακριτικά σημεία θα έκαναν πολύ ώρα να προσεγγίσουν τη φωτιά και να πραγματοποιήσουν ρήψη.»

Τα 40 που απομένουν δεν πετάνε όλα μαζί. Τα μισά πετάνε και τα άλλα μισά ανεφοδιάζονται για να πετάξουν μετά.

Το τεράστιο πέπλο καπνού δεν επιτρέπει την εναέρια προσβολή των εστιών. Κανένα πτητικό μέσο δεν μπορούσε να περάσει χθες στην Εύβοια. Άνοιγαν διόδοι και περνούσαν μέσα από αυτές ελικόπτερα. 

Είναι επικίνδυνο να πετάνε πιλότοι στα τυφλά. Για να πετάξουν τα ένα πρέπει να τηρούνται και οι 3 παρακάτω προυποθέσεις :Τρόπος προσέγγισης, τόπος προσέγγισης και τρόπος διαφυγής του ελικοπτέρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ